Grønn avføring

Mrs.B

Glad i forumet
Febbisbebbis'18
Påskekyllingene 2020
❤Januarlykke 2022❤
Noen som har erfaring med grønn avføring? Har to unger fra før men husker ikke vi hadde noe bæsjeproblemer med dem.
Baby nå er to uker gammel og har plutselig fått grønn avføring. Den har tidligere vært gul.
Bæsjer kanskje 15 ganger om dagen

Grønn avføring kan skje av og til uten at det er noe gale! :) men hvis det vedvarer ville jeg tatt kontakt med helsestasjon eller lege fordi det kan være barnet reagere på noe du spiser som f.eks. melkeprotein osv. :)

Det kan være forkjølelse og isåfall forbigående.
Hvis det utvikler seg til bare å være grønn og/eller veldig veldig flytende bæsj kan det være melkeproteinallergi. Det var det hos oss.
En og annen grønn bleie er normalt uten at det er noe spesielt.

Grønn avføring kan skje av og til uten at det er noe gale! :) men hvis det vedvarer ville jeg tatt kontakt med helsestasjon eller lege fordi det kan være barnet reagere på noe du spiser som f.eks. melkeprotein osv. :)
Reaksjon på noe jeg spiser var det første jeg tenkte. Delammer men idag ville jeg se om jeg hadde nok melk til ham så ammet på natt til idag og helt til sånn rundt kl 14. var da første grønne bæsj kom.
Nå skal jeg pumpe mens jeg gir mme for å se om det blir forandring

Reaksjon på noe jeg spiser var det første jeg tenkte. Delammer men idag ville jeg se om jeg hadde nok melk til ham så ammet på natt til idag og helt til sånn rundt kl 14. var da første grønne bæsj kom.
Nå skal jeg pumpe mens jeg gir mme for å se om det blir forandring
Viser babyen ubehag? Vondt i magen? Gulping? Oppkast?

Viser babyen ubehag? Vondt i magen? Gulping? Oppkast?
Han har vært fornøyd hittil, selv om jeg har ammet men han har fått 2-3 flasker mme pr dag i tillegg. Idag har det virket som han har hatt mer ubehag med magevondt. Han hverken gulper eller kaster opp men har vannaktig grønn bæsj. Hvis det er reaksjon på melkeprotein burde jo det ha gitt utslag før? Er jo melkeprotein i mme også. Eneste forskjellen idag er at jeg kun ammet, ga ikke mme før ut på ettermiddagen

Han har vært fornøyd hittil, selv om jeg har ammet men han har fått 2-3 flasker mme pr dag i tillegg. Idag har det virket som han har hatt mer ubehag med magevondt. Han hverken gulper eller kaster opp men har vannaktig grønn bæsj. Hvis det er reaksjon på melkeprotein burde jo det ha gitt utslag før? Er jo melkeprotein i mme også. Eneste forskjellen idag er at jeg kun ammet, ga ikke mme før ut på ettermiddagen
Hmm.. jeg hadde sett etter om det vedvarte eller ikke. :happy: Kan somsagt være 1-2 dagerstilfelle også! :happy: Her fikk ikke vesla melkeproteinallergi før 7 mnd.. der kastet hun opp, hadde grønn bæsj og var utilpass så og si helt siden hun var nyfødt. :( Så nå står det i journalen at jeg vil ha utredning med en gang hvis jeg ser samme greia med minstebror. :)

Hmm.. jeg hadde sett etter om det vedvarte eller ikke. :happy: Kan somsagt være 1-2 dagerstilfelle også! :happy: Her fikk ikke vesla melkeproteinallergi før 7 mnd.. der kastet hun opp, hadde grønn bæsj og var utilpass så og si helt siden hun var nyfødt. :( Så nå står det i journalen at jeg vil ha utredning med en gang hvis jeg ser samme greia med minstebror. :)
Takk ja skal gjøre det :)
Skal være obs på oppkast. Han har hatt kjempemange bæsjebleier helt siden han var født, men fargen har til nå vært riktig

Kan skje innimellom. Gjelder egentlig alle aldre. Vi har korona så nå har 2 åringen gått tilbake til den gule nyfødt bæsjen. Min er under utredning for allergier. Legen sa det kunne være alt og ingenting når de reagerer på noe. Mye med disse barna som kan være tilfeldig. Men skal selvfølgelig sjekkes hvis det vedvarer.

Alle mine 3 hadde grønn avføring innimellom de første par mnd uten at det var noe galt. Men hvis det vedvarer over tid ville jeg kontaktet lege/helsesøster.

Alle mine 3 hadde grønn avføring innimellom de første par mnd uten at det var noe galt. Men hvis det vedvarer over tid ville jeg kontaktet lege/helsesøster.

Husker ikke med de andre to, men hatt det samme med min tredje. Nevnte det da jeg var på sykehuset pga gulsott da han var 1-2 uker gammel og da sa legen at det hørtes normalt ut.

Sjekk ammehjelpen, de har endel artikler om temaet. Kan være ikkeno, men også overproduksjon, sterk utdrivelse eller for mye formelk. Blander dere mme selv? Kan også være feil blandingsforhold om dere har maskin.

Back
Topp