Grønn avføring

ICSIgravid

Andre møte med forumet
Må bare høre med deres erfaring her nå. I en ukes tid har lillegutt hatt konstant grønn avføring. Han gikk fra ca 1 bæsjebleie i døgnet(noen ganger annenhver dag), til å bæsje flere ganger for dagen. Må skifte bleie oftere nå, og bare i dag har jeg allerede skiftet 4 bleier med bæsj. Ikke nok med at han har økt, men farge og konsistens er totalt forandret. Fra sennepsgul til gallegrønt. Har spurt flere og de mener det er helt normalt, men jeg er ikke helt overbevist.

Det startet før han fikk smaksprøve på grøt. Han fikk smake for første gang forrige lørdag, fikk i noen dager, men har stoppa nå for å se om grøten hadde innvirkning. Ikke har jeg spist noe annet heller.

Sånn var det her en periode også. Knallgrønn bæsj, uten noen åpenbar endring i kostholdet. Det gikk over og nå har hun tykk sennep igjen :P Jeg syns det endrer seg hver tredje uke eller noe. Jeg nevnte (og viste fram) denne grønne, flytende bæsjen da hun var innlagt på sykehuset for halvannen ukes tid siden, og alle mente det både så og hørtes helt normalt ut. Men om du har en dårlig følelse syns jeg du skal ta et bilde og vise helsesøster!

Vi har plutselig grønn bæsj hundre ganger i døgnet her også - her har jeg tenkt at det har med smaking på grøt, grønnsaksmos etc å gjøre, men vet ikke.

Sånn var det her også. Har hatt gul, grønn, brun og svart.. Mye spennende konsistenser :D

Akkurat sånn er det her også! Har gått fra sennepsgul til grønt og jeg skifter nå bæsjebleie "hele tiden". Og lukten har plutselig blitt veldig stram!;)Den siste uken har han bæsjet om natten og - og innen vi har skiftet bleie er jo både jeg og han lys våken :/

Bæsjen endret seg idet vi begynte med smaksprøver, vi er nesten opp i en porsjon grøt, så regner med det er det. Mini er nå ellers glad og frisk så kan ikke tenke meg at det er noe galt.

Vi opplevde noe av det samme og fikk da påvist en mild virusinfeksjon på legevakten etter et par dager med hyppig grønn, flytende avføring. Beste medisin var å pøse på med morsmelk, så ofte som mulig :-) Mild form for diaré, og det er da viktig å unngå dehydrering.

Vi opplevde noe av det samme og fikk da påvist en mild virusinfeksjon på legevakten etter et par dager med hyppig grønn, flytende avføring. Beste medisin var å pøse på med morsmelk, så ofte som mulig :-) Mild form for diaré, og det er da viktig å unngå dehydrering.

Ja, hadde det vært flytende hadde jeg nok reagert men her er den fastere enn den "vanlige" gule. Kunne godt se gulrotsporene i bleien for et par dager siden også så tydelig at tarmene har fått noe å jobbe med :)

Her er det noen ganger helt grønt og andre ganger gult!! Går veldig opp og ned:) har hørt at det kan komme av at mor har mensen(når man ammer), hvis baby har magevondt o.l.. Men tror det er helt normalt altså! Lillemann virker hvertfall ikke plaget av det når han har det! Både farge, lukt, konsistens og antall bæsjebleier i døgnet varierer veldig!!! :)

Variere veldig her å, men har flere bæsjebleier daglig. Noen dager er det grønt andre gult, har alltid tenkt at det må komme av hva jeg spiser siden jeg fullammer.

Tusen takk for alle svar! Han er ikke forandret, så alt er nok helt normalt. Har ikke vært like mange bæsjebleier etter at jeg skrev her inne, så kanskje det snur igjen :) Skal følge det opp om det fortsetter, da blir det tur til lege.

Vi hadde noen grønne bleier før vi begynte med smaksprøver av fast føde, og jeg spurte helsesøster litt i forbifarten på kontroll. Da sa de at det kunne være et tegn på at bæsjen går litt fort gjennom, og at mini ikke trekker like mye næring ut av den som han burde. Hun sa også at dette var helt normalt, og med mindre han endret væremåte eller det varte veldig lenge var det ingenting å tenke på :)

Back
Topp