grønn avføring?

MSa

Betatt av forumet
hei, veslegutt har siste uken hatt grønt i avføringn s normalt er sennepsgul. i natt hadde han en bleie m kun grønt.. kan dt være fordi vi har beg m tran? eller er dt diare?

Mener de sier at når avføringen er grønn så har den lille vondt i magen.
Ole Theodor hadde grønn avføring når han var plaga med mageknip i hvertfall, men har blitt normal farge på den nå igjen.

ORIGINAL: Laila1981

Mener de sier at når avføringen er grønn så har den lille vondt i magen.
Ole Theodor hadde grønn avføring når han var plaga med mageknip i hvertfall, men har blitt normal farge på den nå igjen.

JA, dt r mulig.. han sliter veldig m mageknip...

ORIGINAL: Nina 1981

Mest sannsynlig en bakterie...Ville gitt han noe for bakteriefloraen i magen.

hva kan man gi?

Hmm, hvis ikke jeg er helt på jordet nå - så trenger det ikke være noe med bakteriefloraen hvis avføringen er grønn. Mamma har alltid sagt at jo gulere den er, jo bedre - jo grønnere jo mer har babyen å jobbe med i magen. Hvis mammaen spiser noe som babyen reagerer på, gir det ofte utslag i grønn avføring.... Og det kan tenkes at det er tranen som gjør det [:-] Hva med å heller i D-vitamin dråper, og se om magen blir bedre? [:D]

Her er avføringen grønn når lille har magevondt...det har jeg og lest, og det stemmer bra. Særlig hvis jeg har spist noe som ikke var helt bra for magen hans.

ORIGINAL: msb

Hmm, hvis ikke jeg er helt på jordet nå - så trenger det ikke være noe med bakteriefloraen hvis avføringen er grønn. Mamma har alltid sagt at jo gulere den er, jo bedre - jo grønnere jo mer har babyen å jobbe med i magen. Hvis mammaen spiser noe som babyen reagerer på, gir det ofte utslag i grønn avføring.... Og det kan tenkes at det er tranen som gjør det [:-] Hva med å heller i D-vitamin dråper, og se om magen blir bedre? [:D]

Ikke sikkert...var bare legen som nevnte det for meg i går siden jeg går på antibiotika. Det kunne ødlegge både gode og dårlige bakterier i veslas mage og...og det ville resultert i grønn avføring.

Hehe... Både lillemor og storebror har hatt grønn bæsj om jeg har spist lakris! [8D] De har ikke trengt å ha vondt i magen fordet. Det har i allefall ikke vært noen klar sammenheng mellom magevondt og grønn bæsj her.

er det ikke normalt heeelt i starten iallefall at avføringen er grønn??
tulla mi har bare hatt grønt hittil,litt gulaktig en gang,hun er 5dager. hun har ikke vist at hun har vondt i magen,bare litt grynting

Min lille som e 5 uker i morra hadde grønn avføring en gang i går. Lure på om det e tranen, siden det var første gang han fikk det i går [:)] hadde ingen tegn på mageknip .

min lille er nå 1 måned og har hatt to dager med bare grønn avføring, og MASSE avføring om gangen, pluss ca en bleie i timen med dette. Jeg fikk høre at magen hennes renser seg, fordi tarmene og alt driver jo å utvikler seg hele tiden. Jeg drikker ammete, og siden jeg begynte med det virker det som hun ikke har vondt i magen lengere.

Hmmm.. Noah har BARE grønn avføring.. Grønn som gress! Men på sykehuset sa di at det var sånn det skulle være?[8|] Han har ikke vist noe tegn på magevondt eller noe heller.. Sover heeele natta også

Leste i spebarnsboken nettopp at det er nomalt at bebi får mange farger på besjen...

står i boka som vi fikk hos jm at noen babyer har grønn avføring. Så det er nok helt normalt. Tror ikke du trenger å bekymre deg for det. Men er du usikker så snakker du bare med hs om det :)

grønn avføring er tegn på for mykje mat
eg gir mm ikkje oftere enn 3,5 time, da har eg en suuper blid unge:)

ORIGINAL: Nataleen
Hvor får man kjøpt ammete?

apotek hvertfall... og sikkert endel helsekostbutikker ville jeg tru...
har ammete, men ikke prøvd den enda.

Back
Topp