Grått

LuLu85

Forelsket i forumet
Hei. Jeg er egentlig medlem I Mars gruppen men datter mi ble først 23.02. Derfor skriver jeg her.
Hun er 5 uker gammel. Men gråter mye synes jeg. Det føles som hun øker ikke å være våken med mindre hun spiser. Etter å ha ammet henne gråter hun og kaver og vil bli bært gående. Men ikke engang bæring roer henne ned. Hun må bærer på en spesielt måte og hodet hennes må beveges på en bestemt måte og etter mye frem og tilbake hun sovner. Og det maks 30 min ofte mindre på dagtid. Hun våkner opp med det samme om vi legger henne ned. Hun hylgråter ikke, for jeg lar henne ikke gråte såpass mye at det blir hyllgråting men kan bli det om jeg ikke gjør akkurat som hun vil.

Det er veldig slitsomt da jeg får vondt I skuldrene armen og ryggen. Problemet er jeg vet ikke helt hva som er grunnen til dette. Vet hun harr luft smerter men synes det er merkelig at ikke engang vanlig bæring roer henne ned.

Jeg har en følelse av at hun rett og slett blitt vandt til det selv om de sier at så små babier kan ikke blo vandt til ting. Jeg vet ikke. Noen som opplever det samme?

Hun kan ikke la noen låsninger da? Kiss kidd f.eks?

Eller så kan det være kolikk.

En fem uker gammel baby er ikke bortskjemt. Og gråter ikke bare fordi den er vant til å bli bært..

Hun kan ikke la noen låsninger da? Kiss kidd f.eks?

Eller så kan det være kolikk.

En fem uker gammel baby er ikke bortskjemt. Og gråter ikke bare fordi den er vant til å bli bært..

Har vært hos manuellterapaut som er ekspert på kiss. For hun har favoritt side men han sa at hun har ikke en eneste låsning. Forundrer meg for å være ærlig. Men jeg får jo ikke gjort mer med det?

Nei det er det jeg hører men likevel så skriker hun/gråter hun uten noe åpenbare grunn. Men hun kan ha vondt et sted. Men det jeg ikke forstår hvorfor gråter hun når jeg bærer henne like mye som hun gjør når hun ligger I senga. Det er kun en spesifikk bæring og vugging som få ganger hjelper.

Hva med å kjøpe et bæresjal hvertfall, for å avlaste deg litt mens det pågår? Jeg kjøpte meg et caboo carrier i går som jeg tenkte å prøve ut :) med det kan du bære henne på mange forskjellige måter :) Det går nok over, men er slitsomt mens det holder på :)

Hva med å kjøpe et bæresjal hvertfall, for å avlaste deg litt mens det pågår? Jeg kjøpte meg et caboo carrier i går som jeg tenkte å prøve ut :) med det kan du bære henne på mange forskjellige måter :) Det går nok over, men er slitsomt mens det holder på :)

Hun hater det! Hun takler ikke å bli bært inntil. Og vrier seg utover. Det er en spesifikk måte hun ønsker å bli bært magen oppover og hodet på side som skal 'beveges' fra side til side.

Har vært hos manuellterapaut som er ekspert på kiss. For hun har favoritt side men han sa at hun har ikke en eneste låsning. Forundrer meg for å være ærlig. Men jeg får jo ikke gjort mer med det?

Nei det er det jeg hører men likevel så skriker hun/gråter hun uten noe åpenbare grunn. Men hun kan ha vondt et sted. Men det jeg ikke forstår hvorfor gråter hun når jeg bærer henne like mye som hun gjør når hun ligger I senga. Det er kun en spesifikk bæring og vugging som få ganger hjelper.

Jeg hadde undersøkt videre jeg. Vi hadde bedre effekt av kiropraktor enn av manuellterepaut, vi prøvde hva som helst for å få noe bedring.
Alle 3 storesøskna hadde kolikk, så denne gang er jeg overlykkelig over å ha en "normal" baby!

Min første hadde kolikk og gråt mye hver kveld. En ting som hjalp noe var å løfte knærne opp mot magen og massere lett rygg og mage. Jeg så på en annen tråd om noe man kunne få kjøpt på apoteket for kolikk plager. Husker ikke hva det heter akkurat nå. Noen andre som vet? Har du prøvd ammete? Jeg drikker det, og min får ut luft som bare det:) Om det har noen sammenheng vet jeg ikke, men det er ikke skadelig å prøve :)

Sånn var storebror i huset også en periode. Kan ikke si jeg fant noe som hjalp. Prøvde kiropraktor, og alle mulige andre måter. Denne gangen har vi kjøpt sleepcarrier for å avlaste litt. Det er et rede med bæresele, så når de sovner er det bare å klikke av redet og legge de ned. Blir ikke like mye forandring for de. Lillebror finner i alle fall greit roen i den :-) Ellers er det jo verdt å prøve kiropraktor, minifom, ammete og massasje. Alt som kan hjelpe er verd et forsøk ;-)

Her har vi hatt intens grått å uroligheter i 6 uker! På 6 ukers kontroll fikk vi beskjed om å gi mme tillegg etter pupp, og vips, gutten er fornøyd, gråter ikke å sover masse! Han var bare sulten, men jeg hadde ikke nok melk! Vi prøvde først nan1 og hipp, men den kom i retur etter et par timer, så turte ikke å gi mer tillegg, ikke før hs sa at vi måtte på apoteket å kjøpe nan ha.1.

Har du prøvd å gi tillegg om du ammer?

Back
Topp