Gråting under stell

MammaTilN<3

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Lillemann gråter så fælt når han skal skifte bleie.. Han blir helt hysterisk, lippene dirrer og han gråter slik at han "mister pusten" til tider. Det føles jo ut som jeg overgriper meg på ungen min ved å ta vekk tisset og bæsjen hans.. Er dette normalt? Noen som har noen tips? Føler meg jo så fæl når jeg skifter bleie at jeg nesten unngår det selv om jeg vet at han må ha ny bleie.. :(

Kan han ha vondt noe sted? I nakke, rygg, hofter? Er huden hans fin og ikke sår? Har du snakket med fysioterapeut på helsestasjonen din?

Det tenker jeg og, be om henvisning til fysioterapi eller bestill time til kiropraktor :/

Jeg har tenkt tanken, og vi har time hos kiropraktor på onsdag.. Bestilte egentlig timen da det er vanskelig å legge han til brystet, han spenner seg og vrir nakken på en rar måte. Men jeg har vært 2 ganger på veiing, og han har grått på denne måten, men ingen har reagert eller sagt noe på det. Skulle nesten tro de mente det var normalt..

Virker litt som om det er noe som plager, ja. :/ Stakkars liten. <3
Min skriker også av og til på stellebordet og veiing, men ikke SÅ mye.

Min skriker og gulper på stellebordet ja! Hun hater å kle av seg, skifte bleie, stelle og ta på seg klær! Så nå hater jeg det også... :(

Min også.. Ikke tenkt st han kan ha vondt:( for han roer seg når han får på klær osv igjen

Jenta mi gråter ibland ved stell.. Vi har en alltid en god klut liggandes på stellebordet o tar den over bryst/mage og litt ved siden av ansiktet. Da blir hun MYE roligere. Har også en smokk liggandes hvis hun blir lei seg.
De liker ofte ikke at bli avklædd så hos oss hjelper de veldigt at dekke over litt,.
Vet ikke hvis de kan vare noen tips i ditt tillfelle, men kan jo alltid prøves :-)

Det kan være han syns det blir altfor romslig rundt han. Prøv og tull han inn i et håndkle, slik at armene blir fanga inn til sida, da roer han seg nok mer. Også vil det nok hjelpe med kiropraktor ja. Huff, ingen god følelse
:/

Har prøvd med hudkontakt, innpakning, smokk.. Det eneste som hjelper er å løfte han opp og vugge/kose med han. Så jeg håper nesten han har ett eller annet som kiropraktoren kan fikse lett.. Tror ikke det er at klærne forsvinner, ofte er det når han får "lufte seg" at han er roligest i stellet :) Men å kle på han er jo en kamp, han spenner hele kroppen og prøver å komme seg unna, virker det som.. :(

Min forrige var sånn. Ble til en rød, skjelvende klump hver gang vi skifter bleier. Denne liker det heller ikke, men det tar litt lenger tid før han reagerer og blir ikke like sint. Jeg tror det er ganske normalt :)

Jeg tror det er veldig normalt at de reagerer litt når de blir skiftet på:) her er det også en kamp innimellom, men da viser det seg gjerne at hun er sår eller er sulten ;)

Tvillingene mine var slik da de var nyfødte. Hørtes ut som overgrep. Men det gikk over etter ei stund og stelling ble ei koslig stund. Lillebror er ikke kjempefornøyd når han stelles han heller. Gråter som regel hver gang, men ikke hysterisk gråt da. Men så bæsjer han minst 12 ganger daglig og har blitt sår,så kan være derfor. Uansett, det trenger ikke være noe galt.

Det kan jo faktisk hende han er sulten, og at det er problemet. For jeg må ofte bruke stellet for å vekke han til måltid. :) Skal prøve å få i han maten før neste stell og se om det hjelper :)

Bytter du før mat? Kanskje han er sulten?

I begynnelsen så ble storebror illsint, han likte ikke være naken. Med engang han fikk klær på ble han fornøyd:)

Jeg fant faktisk ut noe!! Ha ha.. Sier seg jo selv men man er jo i ammetåka! Jeg satte opp varmen på badet og etter det har hun vært mye roligere på stellebordet! De liker ikke når det blir kaldt.. :) kan jo være verdt et forsøk!?

Jeg fant faktisk ut noe!! Ha ha.. Sier seg jo selv men man er jo i ammetåka! Jeg satte opp varmen på badet og etter det har hun vært mye roligere på stellebordet! De liker ikke når det blir kaldt.. :) kan jo være verdt et forsøk!?
Hehe, absolutt :) tenk det selv hvor ubehagelig det er når du er ferdig i dusjen og det er kaldt ;)

Back
Topp