Gråting etter innsovning.

Khalisi

Betatt av forumet
Sommerfuglene 2017
Den siste uken har lillegutt på 4 mnd sovnet uten problem, som vanlig egentlig.
Men problemet oppstår etter han har sovnet, for da begynner han å gråte masse i det som virker er i søvne.
Varer i alt fra 10 min til 30 min, der vi bysser, synger, trøster og koser med han. (Skjønner at for majoriteten så er ikke dette lenge[emoji85])

Skjønner ikke hva det er som skjer, da vi ikke er vant til at han gråter omtrent i det hele tatt.

Noen som har vært borti dette og vet hva det skyldes?
 
Den siste uken har lillegutt på 4 mnd sovnet uten problem, som vanlig egentlig.
Men problemet oppstår etter han har sovnet, for da begynner han å gråte masse i det som virker er i søvne.
Varer i alt fra 10 min til 30 min, der vi bysser, synger, trøster og koser med han. (Skjønner at for majoriteten så er ikke dette lenge[emoji85])

Skjønner ikke hva det er som skjer, da vi ikke er vant til at han gråter omtrent i det hele tatt.

Noen som har vært borti dette og vet hva det skyldes?

hei! Gutten min er nå 6,5 mnd og akkurat sånn du beskriver bynte han også da han var rundt 3-4 mnd. Hadde tidligere nesten ikke grått og så var det pluttselig den såreste mest hjerteskjærende gråten jeg noen gang har hørt og det var nesten umulig og roe han ned. Skjedde alltid etter han hadde sovnet (alt fra 10min til 90min etter). HS mente at det kunne være noe som skremte han i den lette søvnfasen slik at han fremdeles var i halvsøvne, men ikke vet jeg. Det skjedde ganske ofte i et par uker så ble det sjeldnere og sjeldnere til det til slutt stoppet.
Var kanskje ikke så mye til hjelp, men nå vet du hvertfall at du ikke er alene.
 
Mener at jeg har hørt om det før, men neimen om jeg husker hva det er. Men helt unormalt er det nok ikke.
 
Har lest et sted at de gråter ut og inn av dyp søvn. Jeg vet ikke hvorfor . Min sønn begynte litt med det etter 4 mnd. Ei venninne av meg sin baby gjør det samme.
 
Tusen tusen takk fine damer. [emoji179]
Dette hjalp definitivt mammahjertet mitt.
De tingene dere skriver, stemmer veldig overens med lillegutt [emoji170]
Godt å vite at det ikke er unormalt og at han ikke er alene om dette [emoji16]
 
Back
Topp