*gråter bittelitt inni meg*

Vand

Forumet er livet
Jeg haaaar så lyst til å bli jordmor[:(][:(][:(][:(][:(]

(og nei, det er ikke bare å gå fulltidsstudie i 2 år 50 mil unna familien[&o])

*trøster på vand sin* Kansje en dag kommer den gyldne muligheten[:)] *krysser fingre*

ORIGINAL: Tjukkaaa

*trøster på vand sin* Kansje en dag kommer den gyldne muligheten[:)] *krysser fingre*

Neppe............... men takk for kosen[;)]

ORIGINAL: Vand

jooooo! Tenk hvis de innfører de studiene litt nærmere deg? Kansje flytter dere en dag? kanskje blir du lottomilliardær og kjøper aupair til barna g har dem med deg 50 mil hvor du har enebolig nr 2 av mange[:D]

ORIGINAL: Vand

jooooo! Tenk hvis de innfører de studiene litt nærmere deg? Kansje flytter dere en dag? kanskje blir du lottomilliardær og kjøper aupair til barna g har dem med deg 50 mil hvor du har enebolig nr 2 av mange[:D]

Nå snudde du liksom-gråten om til ett SMIIIIIIL!!!! [:D]

jeg har og lyst å bli noe... men som du sier... har familie, og ingen skole her...[8|] jaja...har nå en utdannings så...

[&o][&o][&o]

Du får sjekke opp i muligheten om å gå i lære hos en jordmor i nærheten[;)] DET hadde vært noe vettu[8D]

Skjønner jeg godt du vil bli. Men somsakt ikke alltid det passer.... [&:]

Må være en uttrolig kjekk jobb. Tenk alt det fine du får oppleve. Men selvfølgelig det er sikkert ikke alltid like gøy heller... 

ORIGINAL: Høno på Haugen

[&o][&o][&o]

Du får sjekke opp i muligheten om å gå i lære hos en jordmor i nærheten[;)] DET hadde vært noe vettu[8D]

Er desverre (eller heldigvis[8|][8D]) ikke sånn det fungerer[;)] Videreutdanningen (etter sykepleien) er to års fulltidsstudie i trondheim eller tromsø (det er de nærmeste, 50 mil til trondheim 90 mil til tromsø)[&:]

ORIGINAL: Lene1986

Skjønner jeg godt du vil bli. Men somsakt ikke alltid det passer.... [&:]

Må være en uttrolig kjekk jobb. Tenk alt det fine du får oppleve. Men selvfølgelig det er sikkert ikke alltid like gøy heller... 

Det er utfordrende på så mange måter! Alt fra normale, greie fødsler, til høyrisiko, keisersnitt, dødfødsler og aborter! Kjempespennende på hvert sitt vis! Selvfølgelig er det trist i blandt, men det er det i min nåværende jobb også av og til[;)]

Nei, det er drømmejobben! Det er jo selvfølgelig "irriterende" at jeg faktisk er sykepleier og det er kun en liten videreutdanning som må til[>:]

Kan gråte litt sammen med deg [;)]
...visst det hjelper... [8|] Kanskje ikke det, nei... [8D]

Har også lyst å bli jordmor. Alt for lyst...
Men kommer nok også til å ikke gjøre annet enn å drømme om det resten av livet...
Har alt (snart) en 4årig høgskole med påfølgende studielån, og altså ingen sykepleierutdanning.
Lite at jeg kommer til å først studere i 3år for å bli sykepleier, X antall år med yrkesutøving og videre 2års videreutdanning. Ain't gonna happen uansett hvor lyst jeg måtte ha [X(] ...da måtte det i allefall en lottomilliard til her også... [;)]

du skal få bo hos meg mens du tar studiet vand[;)] også reiser du hjem hveeer helg (bortsett fra når vi skal ut på livet[;)]) hva med å få med alle sammen til å bli trøndere[;)]

skjønner din frustrasjon. Har kjent på at d var noe jeg kunne ha tenkt meg som ikke trondheim kunne tilby ja...

trøste deg med at det er for mange jordmødre og ikke så mange som har fått jobb da...

Jeg og - men av helt andre grunner [8|][8D]

Men ser den - jordmor yrket virker sm en helt fantastisk jobb, virkelig!! [:)]

Altså, sånn i teorien KAN du jo..det er jo "bare" å flytte..neida, skjønner veldig godt at du er lei deg kjære deg[&o] 
Håper de flytter studiet til nærmere Mo!![:D]

Back
Topp