Gråter babyen hver dag?

RoXXy

Betatt av forumet
Vet at babyer gråter av forskjellige grunner, noen mye, noen lite.
Av nysgjerrighet:

Skjer det at det går en hel dag uten at babyen din gråter?

Med gråter mener jeg skikkelig hyling, med tårer og hele pakka. Ikke bare sutring eller roping.

Hender stadigvekk det. Han sutrer når han er trøtt og sutrer når han er sulten. Men skriker svært sjeldent så lenge jeg er flink til å legge han i tide og er raskt ute med maten.

Blir en del sutring, men veldig lite ordentlig gråt. Stort sett kun om han blir redd (for eksempel når jeg nyser:p) eller er alt for trøtt

En del sutring her også, men ikke hver dag det er sånn hylgråting. De gangene det skjer er det enten fordi han er overtrøtt/overstimulert eller fordi han plasseres i bilstolen når han ikke vil være der - eller de gangene han er sulten og jeg vil bytte bæsjebleia først for å unngå at det tyter ut av bleia når han ammes [emoji12] Da er det ett stykk fortvilet liten tass, hehe.

Sånn skikkelig gråting tror jeg vi kan telle å én hånd :O Sutring er det innimellom, men generelt en smørblid unge :)

Går aldri en dag uten. Våkner minst 3 - 4 ganger av gråt hver natt. Enten er han akutt sulten eller har magevondt.

Hender at ho ikke gråter på en hel dag ja, men det er gjerne viss eg og ho er alene hele dagen og kvelden. Ho må fort vente litt hvis eg er alene med begge barna og da kan ho bli sint [emoji2]

Aldri en dag uten. Han varierer sånn i hvor mye han spiser (delammer) så det er ikke alltid lett å skjønne kjappt nok at han plutselig skal ha dobbelt så mye på flaske som dagene før. Noen ganger blir han og stuptrøtt etter bare 30-40 min selv etter en lenger hvil og da tar det tid før jeg skjønner at han er trett, når gan ellers ikke er trett før etter 1,5 timer. Han pleide alltid å hyle når han blei lagt i vogna for å sove (overtrøtt eller ei) men det har gitt seg heldigvis. Han hylgråter ofte i bilen og kan rekke å hylgråte av kjedsomhet på gulvet bare jeg er på do... Kan hylgråte av overstimulering etter intens fireåring som har lekt litt for mye med ham.

Føker meg nesten som en dårlig mamma når jeg leser at deres barn ikke trenger å hylgråte. Min baby gråter lett og det er ikke mange sekund fra lett suttring til hylgråt, og med to barn må han ofte vente litt for at jeg er opptatt og da kommer gråten lett. Han gråter intenst om han er sulten eller trett og jeg må legge han fra meg for å lage mat eller ordne til vogna hans, da blir han dødelig fornerma. Gjenomsnittlig gråter han seg nok til tårer et par ganger til dagen i alle fall

Føker meg nesten som en dårlig mamma når jeg leser at deres barn ikke trenger å hylgråte. Min baby gråter lett og det er ikke mange sekund fra lett suttring til hylgråt, og med to barn må han ofte vente litt for at jeg er opptatt og da kommer gråten lett. Han gråter intenst om han er sulten eller trett og jeg må legge han fra meg for å lage mat eller ordne til vogna hans, da blir han dødelig fornerma. Gjenomsnittlig gråter han seg nok til tårer et par ganger til dagen i alle fall

Jeg er sikker på at du gjør en god innsats som mamma. Barn er forskjellige, noen gråter mye, andre lite. Vi har vært heldige og har en baby som sjelden gråter seg til tårer uten at jeg tror det gjenspeiler at vi er spesielt oppmerksomme eller selvoppofrende. Tre-måneders vaksinen var tydelig traumatisk, ellers stopper det som regel med sinte skrik. Temperament og sterke meninger har han nok av, tror bare han er typen som heller blir sint enn å gråte seg til tårer.

Hm... Har jeg ikke tenkt over. Er nok de aller fleste dagene, i alle fall.

Her er det tåregråt hver dag. Men det varer sjeldent lenge. Han er nok bare typen som har veeldig dårlig tålmodighet med meg :D

Aldri en dag uten. Han varierer sånn i hvor mye han spiser (delammer) så det er ikke alltid lett å skjønne kjappt nok at han plutselig skal ha dobbelt så mye på flaske som dagene før. Noen ganger blir han og stuptrøtt etter bare 30-40 min selv etter en lenger hvil og da tar det tid før jeg skjønner at han er trett, når gan ellers ikke er trett før etter 1,5 timer. Han pleide alltid å hyle når han blei lagt i vogna for å sove (overtrøtt eller ei) men det har gitt seg heldigvis. Han hylgråter ofte i bilen og kan rekke å hylgråte av kjedsomhet på gulvet bare jeg er på do... Kan hylgråte av overstimulering etter intens fireåring som har lekt litt for mye med ham.

Gråt er bare deres måte å si ifra på. Tenk på det sånn; han blir lei seg at du går på do fordi han er så uendelig glad i deg. Du er superhelten hans vettu ;) Alle er forskjellige og de små har (som oss) gode og dårlige dager. Min har en skikkelig kiip periode nå og det er utrolig frustrerende, men jeg gjør så godt jeg kan - og det får være bra nok.

Er så utrolig enten eller her også. Forrige uke gråt han 2 hele dager fra morgen til kveld.
Må ha hatt vondt i magen eller noe sånt. Var heelt forferdelig.

Hylgriner stort sett kun når han er overtrøtt eller overstimulert og jeg ikke skjønner det fort nok.

Kjente denne tråden var litt god nå, jeg føler han griner mye, men fikk satt det litt i perspektiv nå og innså at han kun sutrer og det må være lov når han ikke kan si i fra på andre måter :p

Dårlig mamma er du ikke, helt sikkert :)
Det du beskriver er sånn jeg forestilte meg at hverdagen med baby var, før jeg fikk barn.
Så jeg ville anta at det egentlig er ganske normalt.

Men det er jo litt fint å lese at alle har litt forskjellige babyer, noen skriker mye, andre lite. Har lite å gjøre med hva vi gjør med dem, men rett og slett hvordan babyen er.

Nei, gråter knapt noen gang, langt ifra hver dag. Var fem uker første gang han gråt noen minutt sammenhengende, jeg husker til og med datoen.

Jeg er sikker på at du gjør en god innsats som mamma. Barn er forskjellige, noen gråter mye, andre lite. Vi har vært heldige og har en baby som sjelden gråter seg til tårer uten at jeg tror det gjenspeiler at vi er spesielt oppmerksomme eller selvoppofrende. Tre-måneders vaksinen var tydelig traumatisk, ellers stopper det som regel med sinte skrik. Temperament og sterke meninger har han nok av, tror bare han er typen som heller blir sint enn å gråte seg til tårer.
Gråt er bare deres måte å si ifra på. Tenk på det sånn; han blir lei seg at du går på do fordi han er så uendelig glad i deg. Du er superhelten hans vettu ;) Alle er forskjellige og de små har (som oss) gode og dårlige dager. Min har en skikkelig kiip periode nå og det er utrolig frustrerende, men jeg gjør så godt jeg kan - og det får være bra nok.
Dårlig mamma er du ikke, helt sikkert :)
Det du beskriver er sånn jeg forestilte meg at hverdagen med baby var, før jeg fikk barn.
Så jeg ville anta at det egentlig er ganske normalt.

Men det er jo litt fint å lese at alle har litt forskjellige babyer, noen skriker mye, andre lite. Har lite å gjøre med hva vi gjør med dem, men rett og slett hvordan babyen er.
Takk for trøstende ord. Ja, babyer er forskjellige og begge mine har vært av den utålmodige typen som helst elsker å være i mamma sine armer. Babygråt er linsom det mest smertefulle som finnes, og dem gjør noe med oss(som den jo skal) men som desverre også gjør at vi føler oss som dårlige mødre noen ganger særlig sammenlignet med andre babyer som gråter mindre.

Det som er lettere nå om dagen er at jeg ser han kan roe seg ned bare med å høre stemmen min (om han suttrer) og det er koselig syntes jeg!!! Da er det jo tydelig at han suttrer bare fordi han savna meg og at han blir trygg bare av å høre meg.

Hun her gråter skikkelig kun hvis det har gått to dager mellom en bæsjebleie og det er sjeldent heldigvis[emoji1431] ellers gir jeg alltid pupp eller legger henne før hun begynner å gråte. Fått gode rutiner og kjenner igjen signalene hennes, så det er egentlig veldig sjelden noe særlig gråt :)

Vi har forresten fått nye gråtesituasjoner mange ganger om dagen etter at gråting med legging gav seg. Han gråter nå hver gang han ligger på magen siden han ikke kommer seg fremover, uansett hvor INTENST han prøver, og er frustrert på stellebordet fordi han ikke får snu seg når jeg skifter bleie. Prøver å stoppe ham fra å rulle rundt (støtter opp) så han kan leke med lekene i babygymmen men da blir han og siiint ja. Disse situasjonene kom litt seinere med storesøster kan du si, men gråt handler på ingen måte bare om mat, søvn og kos her i gården lenger... Det letter når han lærer å åle seg vet jeg, men det er jo en god stund til enda.

Han gråter sånn ordentlig hvis han er veldig sulten. Etter en 3-4 timers lur midt på dagen, er han som regel skrubbsulten like etter han våkner. Så jeg har lært meg at med en gang han våkner lager jeg klar en flaske samtidig som jeg holder han og lar han våkne ordentlig. Da er flasken som regel klar akkurat i det han kjenner at han er sulten. Så da slipper vi som regel unna gråtingen. Han gråter også ganske lett hvis han er trøtt og jeg for eksempel skal skifte bleie på han før han får sove.

Back
Topp