Gråtekuren

Charl0tte

Gift med forumet
Noen her som har fullført gråtekuren med hell?
Bare la babyen ligge å gråte helt til han/hun gir opp og sovner sålenge de vet babyen er mett, tørr og ikke har vondt noe sted.

Jeg får liksom ikke meg selv til å la han ligge jeg, men blir snart gal av å ikke kunne legge Isak for natta før vi legger oss og må ha han i senga. Helt forjævlig å høre på den gråtinga, men vil jo ikke ha han i senga hver natt heller.. *sukk*

jeg fullførte..og gullet mitt legger seg nå uten ett knyst.

hun skrek og skrek..tok jeg henne opp gliiiste hun fra øre til øre! så jeg lot ho ligge.. gikk inn av og til og ga sutt og ett nuss.

men funket d.. men hardt å komme igjennom..

Hvor lang tid gikk det før hun ga seg? Ble hun hes?
Isak blir helt hes i stemmen etter en stund, og da får jeg dårlig samvittighet med én gang.

Huff....
Hvordan vet dere om de ikke plages med luft?
Eller smerter andre steder?

ORIGINAL: Himmelblå

Jeg sier bare HUFF!!!!

Babyene våre er enda så små!!! Synes det er forferdelig å la de små ligge sånn og gråte. Litt gråt går, men ikke lenge....  *grøsser*

Synes du bør vente til babyen er litt eldre...

Dette er MIN mening, og tror ikke jeg er helt på ville veier når jeg mener dette....

Jeg må si meg enig her! Synes de er litt for små enda! Jeg bruker å få snuppa trøtt og døsen, før jeg legger henne inn i senga. Når hun ligger i senga, synger jeg litt og spiller spilledåse, samtidig som jeg stryker henne i panna og på kinnet til hun sover. funker fint her, og ingen gråting[:)]
målet mitt er at jeg legger henne i senga, synger litt og stryker på henne, før jeg trekker opp spilledåsen og går ut så hun sovner av seg selv, uten å måtte gråte seg i søvn. Det hadde jeg ikke klart.

jeg hadde litt lyst til å prøve denne for jeg hadde sååå søvnmangel og han sovnet aldri, men da jeg fikk høre at unger som blir latt for å skrike vil etterhvert slutte å skrike for de vet de ikke får oppmerksomhet og da stoppet jeg! Nå har vi en gutt som ikke er verdens flinkeste, men han blir bedre for hver uke som går. Når vi har ordnet alt for kvelden går vi inn på rommet, og jeg koser med han i stolen og han får litt flaske og så setter jeg på uroen og legger han i sengen. i begynnelsen gråt han i 3 timer hver kveld.. vi tok han opp, sjekket bleie, prøvde mat og roet han.. MEN vi gikk aldri ut av soverommet! Etterhvert så har jeg begynt å telle til 25 før hver gang jeg går inn og det funker.. men nå er min 4 mnd og blitt litt utspekulert..gråter og hører etter om vi kommer..hehe! Men nå sovner han innen en time, og vi er oppe og trøster fortsatt, men han er mYE mer rolig! Så sånn funket det her:)

Jeg sier bare HUFF!!!!

Babyene våre er enda så små!!! Synes det er forferdelig å la de små ligge sånn og gråte. Litt gråt går, men ikke lenge....  *grøsser*

Dette er MIN mening, og tror ikke jeg er helt på ville veier når jeg mener dette....

Enig med deg her.
Jeg har bare ikke hjerte til å høre han skrike, er jo like før han stopper å puste når han skriker på det verste, og da hikster han etter luft når jeg tar han opp, så her nekter jeg å la han skrike. Tar han opp og roer han litt, prøver å se om det er en rap som skal opp eller om det er litt vondt i magen (beina er veldig urolige om han har magevondt).
Prøvde en gang og da holdt jeg ut i 5 minutter før jeg måtte ta han opp.
Om han sutrer kan han fint ligge der lenge, han trenger bare å se meg for at han stopper [;)]

Jeg sier bare HUFF!!!!

My thoughts exactly! Om du leser litt om gråtekurer på sovlillebaby.com så ser du hva som skjer med babyen når de ligger og skriker lenge uten å bli tatt opp.. Ikke bra..

huff...
ikke brukt dette på eldste og skal ikke brukes på minsta heller..

ORIGINAL: Bolla85

ORIGINAL: Missi_85

Jeg sier bare HUFF!!!!

My thoughts exactly! Om du leser litt om gråtekurer på sovlillebaby.com så ser du hva som skjer med babyen når de ligger og skriker lenge uten å bli tatt opp.. Ikke bra..

Denne siden har jeg lest en del på. Jeg tror ingen gjennomfører en gråtkur på så små etter å ha lest der. Jeg tror aldri jeg kommer til å gjøre det når han blir større heller, men i hvertfall ikke nå!! Jeg leste i spebarnsboka at de er ganske mange mnd (9?) før de skjønner at noe som de ikke ser eksisterer. Dvs de vet ikke at vi er rett utenfor døra dems og passer på.

Nei jeg hååper vertfall at folk tenker seg litt mer om etter å ha lest det..
Synes det er så fryktelig..

ORIGINAL: Bolla85

ORIGINAL: BellaBonita

Jeg har fullført!

Jeg tar heller den kampen nå enn når han blir eldre...

Jeg hører forskjell på skrikene hans; sutring, sinne, smerter, redsel osv.

Så når jeg lot ham ligge, så gråt han kun av sutring og ikke redsel.

Gikk inn og ga han smokken, men gikk rett ut. Tok han ikke opp eller noe.

Til slutt sovnet han.

Nå vet han at natt-er-natt.. herlig! [:D]

Mitt barn - mitt valg.[;)]

Men sutrekur og gråtekur er to veldig forskjelliige ting da![:)] Som du sier så hører du jo det selv.

Ja, sutring er jo noe helt annet.. Lar lille her sutre litt også, hører forskjell på når hun bare vil ha oppmerksomhet og når hun har vondt/er sulten/redd[:)]

Jeg sier bare HUFF!!!!

Enig.
Her klarer vi fortsatt ikke å legge Emma våken i senga. Må sovne på oss før vi kan legge henne.

Jeg er en av de som har desperat behov for søvn. Han sovner veeeldig sent og våkner noen ganger hver time, hvis jeg er heldig så sover han 2-3 timer i strekk, så ja jeg er sliten, men det kunne aldri falt meg inn å fullføre skrikekur på en så liten unge. Han har ikke valgt å bli født, det er min og mannens valg så da skal vi gjøre alt for at han skal føle seg trygg og ivaretatt. Når han blir eldre så blir det noe annet.

en baby kan ikke snakke, de er heller ikke utspekulert i 3mnd alderen vil ej si.. så korfor gråter de??? jo for de har behov for noe, evt vondt!!!!! har gått til spesialist med sovingen til gutten min. å fikk vite en hel del!! han hadde aldri problem med å sovne, men det at han voknet ofte. men ho fortalte litt om alt.. å små babyer skal ikke måtte grine for lenge, for di vil da tilslutt slutte å grine!!!!! så selv om de har et behov vil de ikke grine, for de vil ikke bli tatt opp likavel! (ikke bare den ene gangen, men om det skjer veldig ofte når de griner) noe å tenke over. men dette er no ka ej syns å ka ej he hørt!

å til dere som tar kampen no, ka vet dere om det blir en kamp??? ej har aldri hatt den, anna enn no nå han prøver seg, men det vil alle unger, selv deres!!!

vi går bare inn å gir tutten til hun blir lei , men d er fordi hun våkner 45 min etter hun sovner og er speng mett huin er trøøtt bare uro å da gir jeg tutten så roer hun seg etter noen ganger

Back
Topp