Gråte

Mamma til 4

Elsker forumet
Min nyfødye baby (4 dager) vil stort sett bare sove på armen eller i dengen med oss. La han i sin seng mrn da bare gråter han. Ssmmen med sover han 3-4 timer. Hvor lenge lar dere de gråte før dere tar de opp ? Hvordsn gjør dere det i fet hele tatt. Han kan må jo lære seg å sove i din egen seng.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

No e me veldi heldige med våras baby. Han grine ikkje. Men kan ligga å laga litt lyda når eg har lagt han nèr i sengo /voggo. Litt gnuing og sutring. Eg har veldi tolmodighet der, men ikkje samboaren min. Han kunne tatt han opp heila tio, men so lenge han e mett, har tørr bleia og ligge lunt so får han bere ligga :) Ein kan ikkje springa å ta dei opp bere di lage ein lyd. Men hadde da utvikla seg te gråt, so veit eg ikkje kor grenso mi hadde gått.....

Min gråter veldig mye han også, men jeg vil ikke la han ligge å gråte. Han er bare noen dager gammel, og det er en grunn til at babyer gråter. Om det ikke er mat de trenger, så er det kanskje oppmerksomhet. Men jeg sliter fælt med at han skriker av full hals når vi skifter bleie på han. Han er jo helt hes nå :( synes ordentlig synd på han, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Føler jeg har prøvd alt!

Huff, er ikke bare bare. Det er så rart for det er kun når vi legger oss på natta. Ikke no problem på dagid. Liker kanskke ikke natte senga si ? :/

Huff, er ikke bare bare. Det er så rart for det er kun når vi legger oss på natta. Ikke no problem på dagid. Liker kanskke ikke natte senga si ? :/

Min skriker så fort jeg legger han vekk, men han sover fint ved siden av meg. Du kan ikke prøve å la han sove i vogna f.eks da? Se om det går bedre? Hvis du har en mistanke om at det er senga mener jeg. Eller kanskje babyen ikke føler seg så trygg på kveldstid som på dagtid? Nei, aner ikke, første gang for meg, og jeg merker jo hvor grønn jeg er... Kan ingenting jo!

Min skriker så fort jeg legger han vekk, men han sover fint ved siden av meg. Du kan ikke prøve å la han sove i vogna f.eks da? Se om det går bedre? Hvis du har en mistanke om at det er senga mener jeg. Eller kanskje babyen ikke føler seg så trygg på kveldstid som på dagtid? Nei, aner ikke, første gang for meg, og jeg merker jo hvor grønn jeg er... Kan ingenting jo!
Det går seg til :) du er nok super flink :) jeg har jo nr 3. Usikker kan man være uansrtt. Men jeg er nok mer høne mor nå. Skal prøve å ta et teppe rundt han så får vi se :)

Nå har jeg ikke født selv enda, men har hørt at de liker å ha det lurt rundt seg. Blir det kanskje for åpent i senga? Prøvd babynest? Evt å putte noen tepper godt innta babyen? De liker jo å ha det trangt og godt, slik de hadde det i magen :) Jeg aner ikke altså, bare forslag :)

Det går seg til :) du er nok super flink :) jeg har jo nr 3. Usikker kan man være uansrtt. Men jeg er nok mer høne mor nå. Skal prøve å ta et teppe rundt han så får vi se :)

Det er bare så vanskelig, for man føler at man gjør alt feil når ungen skriker av full hals :( usj. Håper han trives best med teppe :) la min i Vogna nå mens han sov, og han sover enda! Woho :p

Nå har jeg ikke født selv enda, men har hørt at de liker å ha det lurt rundt seg. Blir det kanskje for åpent i senga? Prøvd babynest? Evt å putte noen tepper godt innta babyen? De liker jo å ha det trangt og godt, slik de hadde det i magen :) Jeg aner ikke altså, bare forslag :)
Det hjelper ikke med babynest eller at det er veldig lunt og trangt hos min, da hjelper det bare med hud mot hud virker det som. Men han er jo bare noen dager gammel, blir vel bedre etterhvert. Har jo tross alt bodd i magen veldig lenge :p

Her var det også slik de første dagene etter vi kom hjem, men nå (hun er to uker) liker hun nesten bedre å ligge for seg selv virker det som. Og det har gått helt av seg selv :-) Eneste vi har gjort er å rulle sammen et teppe og legge rundt henne i vogga, så det blir som et babynest omtrent, da trivdes hun bedre der :-)

Vi har babynest i vugga,,men han har nok litt vondt i magen og. Grønn bæsj i natt :/ vi prøver igjen i kveld :)

Min nyfødye baby (4 dager) vil stort sett bare sove på armen eller i dengen med oss. La han i sin seng mrn da bare gråter han. Ssmmen med sover han 3-4 timer. Hvor lenge lar dere de gråte før dere tar de opp ? Hvordsn gjør dere det i fet hele tatt. Han kan må jo lære seg å sove i din egen seng.

Babyen er litt for liten til å måtte lære å sove alene om de ikke synes det er helt greit. Den har jo alltid vært sammen med deg. Jeg har fått mine til å sove for seg selv litt mer fra de er to-tre mnd men har hatt de sammen med meg før det.

Min er 11 dager gammel, og har ennå ikke sovet en hel natt i egen seng. Han trives best ved siden av meg. I går sov han i egen seng noen timer, da hadde vi på forhånd lagt flasker fylt med varmt vann oppi sengen hans. Da var det varmt og godt da vi la ham ned:)

Min gråter veldig mye han også, men jeg vil ikke la han ligge å gråte. Han er bare noen dager gammel, og det er en grunn til at babyer gråter. Om det ikke er mat de trenger, så er det kanskje oppmerksomhet. Men jeg sliter fælt med at han skriker av full hals når vi skifter bleie på han. Han er jo helt hes nå :( synes ordentlig synd på han, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Føler jeg har prøvd alt!

Har du prøvd å legge en klut oppå brystet hans mens du skifter? Mange ferske babyer blir veldig utrygge når de kles av, de er jo vant til å ha det tett rundt seg.

Har du prøvd å legge en klut oppå brystet hans mens du skifter? Mange ferske babyer blir veldig utrygge når de kles av, de er jo vant til å ha det tett rundt seg.
Det har jeg ikke prøvd, men det må jo prøves da! Tusen takk :)

Jeg lar ikke min 18 dager gamle baby skrike for å lære han ting. Når de er så små så skriker de for de grunnleggende tingene. Trygghet, nærhet, mat, bleie, oppmerksomhet etc. Trass har dem ikke ennå. Han sover nok i egen seng etterhvert vil jeg tro. Jeg har min ilag med oss i vår seng, tar babynestet og egen dyne helt inntil meg. Det hender vi sovner ilag etter nattamming (vet at det ikke er optimalt, men det er deilig), så sniker jeg han i nestet etterhvert. Jeg ligger "på vakt" hele natten og lytter etter han.
Tvi tvi, dere finner nok deres måte.

Jeg hadde en varmeflaske som jeg la i sengen hans før jeg la han der, og hver gang jeg tok han opp for å amme. Virker som om varme er veldig søvndyssende, og syns overhodet ikke der var rart mini gråt de første dagene, når han stadig ble lagt i en iskald seng :-)

Back
Topp