Gråt ved legging

Mamma til en skatt

Gift med forumet
It's gonna be May 2019
Noen så har noen veldig gode tips, så sier jeg veldig ja takk...
lille her har de siste nettene ikke ville sove, var jo kommet inn i så god rutine med å legge han kl 7. Å han sovnet ganske fort. Men nå er det gråt etter fem minutter, og vi går inn og gir tutten, men det hjelper ikke. Har holdt rundt han og vugget til slutt for å få han til og sove.. har ikke sovnet før kl 22 de siste to dagene, og han har ennå ikke sovnet i kveld.
Vet ikke hva jeg skal gjøre, for å få han til og sove :( uten å måtte "vugge" på han. han kan jo ikkesitte der og grine for lenge heller....

Min første tanke er at han trenger nærhet. De er for små for at du klarer å opprettholde samme mønster for legging over tid - dette vil endre seg flere ganger fremover, dessverre..
Får de for lite nærhet, eller at de opplever mye nytt(lærer å rulle rundt etc - søk opp "utviklingssprang") blir de veldig urolige og vanskelig å trøste uten at de har mamma nær seg. Dette kommer av instinkt. Hold rundt lille og gjør det som må til for å få han/henne til å sovne. Du behøver ikke gi opp å lage rutiner, men ikke la deg skuffe når disse må brytes og endres til noe nytt. Da vil du til slutt knekke..
*mamma til toåring*

Det kan jo også være tenner da..

Og ammer du kan det være økedøgn han prøver på. I såfall er det bare å brette frem puppen og amme utover natta hver gang han ønsker det for å få opp produksjonen.

Eller er dere på et nytt sted? Sånt merker de.. Da kan det være lurt å legge en genser eller noe sånt som har lukt av deg under hodet hans.

Var vekke fra torsdag- søndag. Dette startet søndag når vi kom hjem. Så det kan da være det som gjør det. Å så fikk han vaksine på mandag og da fikk han jo feber å var heller ikke lett og legge på kvelden da.

Her måtte vi endre rutine for noen uker siden, og så nå nettop. Det som gjelder her i huset er lesing, byssing, kos og pupp :) lille trenger nærhet og jeg nyter det! Denne tiden går så fort at om et år vil vi nok savne kosestundene ved puppen og kvelden hvor vi kan holde dem tett :) nyt at lille er knyttet til deg du :)

Godt tips å prøve å nyte at den lille vil ha nærhet! Skal prøve å bli flinkere til det jeg i allefall! Vanskelig å huske på når en er sliten og lille ikke vil sove eller våkner før ørtende gang...

Har dessverre ingen tips, her gråter hu om hu blir lagt i senga si når hu er våken. Må ammes i søvn.. Sovner ikke før 22/23, så gleder meg veldig til jeg er ferdig med å amme og hu begynner å sovne tidligere av seg selv :)

Har dessverre ingen tips, her gråter hu om hu blir lagt i senga si når hu er våken. Må ammes i søvn.. Sovner ikke før 22/23, så gleder meg veldig til jeg er ferdig med å amme og hu begynner å sovne tidligere av seg selv :)

den forstår jeg veldig godt:) sånt tabu får litt kveld

Lille her er også våken hver tredje time på natta,og lys våken rundt 6.30... Sovner mellom 20 og 21 da... Har prøvd å legge henne våken i senga jeg også,men da blir det bare hyling,så ammer henne i søvn...

Back
Topp