gråt på trilletur

Bkno5814582

Første møte med forumet
Hei alle flotte mammaer, er det noen som har input her?

Jeg var på trilletur med min sønn på 6 uker i dag. rett før vi gikk ut spiste han 135 ml så jeg tenkte at da gikk det fint å gå tur en times tid (jeg går mye tur, så erfaring tilsier at han da sover 2-3 timer. han bruker å sove godt i vogna) :)
Men, da jeg var ca 1.5 km hjemmefra våkna han med et BRAK, sulten og overtrøtt. Jeg hadde ikke med meg mat (mme) og det var sterk sol ute, så jeg begynte å løpe mens jeg prøvde å trøste med stemmen.

Det var helt grusomt. Normalt lar jeg han ikke gråge i 10 sekunder en gang, men nå hadde jeg ikke noe valg, jeg var jo alene og hadde ingen sted og gå annet enn å løpe hjemover.
Jeg delammer kun, pga veldig lav produksjon, så lille spiser alle hovedmåltider med flaske, men ammer mindre måltider. Han vil ikke ta puppen når han er ordentlig sulten eller nett har våknet, fordi han blir så utålmodig. Jeg ble så desperat at jeg stoppet halvveis i en skygge under et tre og tok han opp og prøvde og amme men han nektet, så jeg måtte legge han ned igjen og fortsette og løpe

1.5 km i oppoverbakke løp jeg, tok 15 min. 15 min med fryktelig vræling, så han hikstet. gjorde så vondt i mammahjertet. Har sittet med han inntil meg hele resten av dagen.

spørsmålet mitt, er han traumatisert av dette? :(
 
Hei alle flotte mammaer, er det noen som har input her?

Jeg var på trilletur med min sønn på 6 uker i dag. rett før vi gikk ut spiste han 135 ml så jeg tenkte at da gikk det fint å gå tur en times tid (jeg går mye tur, så erfaring tilsier at han da sover 2-3 timer. han bruker å sove godt i vogna) :)
Men, da jeg var ca 1.5 km hjemmefra våkna han med et BRAK, sulten og overtrøtt. Jeg hadde ikke med meg mat (mme) og det var sterk sol ute, så jeg begynte å løpe mens jeg prøvde å trøste med stemmen.

Det var helt grusomt. Normalt lar jeg han ikke gråge i 10 sekunder en gang, men nå hadde jeg ikke noe valg, jeg var jo alene og hadde ingen sted og gå annet enn å løpe hjemover.
Jeg delammer kun, pga veldig lav produksjon, så lille spiser alle hovedmåltider med flaske, men ammer mindre måltider. Han vil ikke ta puppen når han er ordentlig sulten eller nett har våknet, fordi han blir så utålmodig. Jeg ble så desperat at jeg stoppet halvveis i en skygge under et tre og tok han opp og prøvde og amme men han nektet, så jeg måtte legge han ned igjen og fortsette og løpe

1.5 km i oppoverbakke løp jeg, tok 15 min. 15 min med fryktelig vræling, så han hikstet. gjorde så vondt i mammahjertet. Har sittet med han inntil meg hele resten av dagen.

spørsmålet mitt, er han traumatisert av dette? :(

Hei søte deg! Nei, han er nok ikke traumatisert av dette. Det er verst for mammahjertet. Tenk på kolikkbarn som hylgråter flere timer i døgnet[emoji20]viktigste er at du var der for han, han hørte deg. Jeg har stoppet flere ganger på tur da baby var bitteliten for å roe ned, bysse, amme osv. Etterhvert brukte jeg mer bæretøy, da var hun enkelte å roe ned om det var noe. Jeg og delammet[emoji5]

Stor mammaklem
 
Hei :)

Denne var lagt litt feil, så jeg flytter den så du forhåpentligvis får litt flere svar :)
 
Så klart han ikke er :) det går nok helt bra.
 
Nå fikk jeg tårer i øynene, for jeg kjenner følelsen!

Men så utrolig heldig han er som har en mor som løper avgårde og gjør alt hun kan for han! [emoji173] det betyr så mye mer enn alt annet! Som de sier over her, mange barn gråter mye. Så lenge man gjør det man kan tror jeg ikke barna tar skade av litt gråt eller vræling [emoji5] men fy søren så vondt det gjør i mammahjertet! En fødsel er ingenting i forhold [emoji23]
 
Gjort det samme selv. Men med kortere vei hjem. De blir ikke traumatisert av dette. Min datter er mammas lille gull og viser det hver eneste dag. Men lærte og gikk aldri hjemmefra uten matpakke til babyen. Har fortsatt det i hodet med å ta med mat selv om yngste nå er 16 mnd og drikker ikke mme. En helt forferdelig følelse men går bra med babyen. Bare kos deg masse.
 
Nei ikke en gang. Det skal mer til enn som så.

Spiste han mye når han kom hjem?
 
Slett ikke traumatisert. Mer problematisk for deg tenker jeg.

min eldste hadde kolikk og de mange timene jeg bar på en utrøstelig baby som gråt glemmer jeg aldri, men han husker ikke noe av det.

Ta med deg ei flaske med pulver og en termos med vann når su går på tur neste gang, just in case :)
 
Slett ikke traumatisert. Mer problematisk for deg tenker jeg.

min eldste hadde kolikk og de mange timene jeg bar på en utrøstelig baby som gråt glemmer jeg aldri, men han husker ikke noe av det.

Ta med deg ei flaske med pulver og en termos med vann når su går på tur neste gang, just in case :)
 
Er dette din første? ;)

gikk nok så fint så fint!
alle babyer tror de sulter halvt ihjel om de plutselig blir veldig sultne, men det er ingen fare å la de vente litt <3
 
Stakkars deg, jeg skjønner hvordan det føles! Han er ikke traumatisert, kjære deg [emoji4] Min lille ble også delammet og hadde kolikk. Var helt krise (i mitt hode) om jeg hadde glemt mme eller ammeskjoldet hjemme.
 
Det går nok fint :) men sikker på at baby var sulten ? Hvis baby Fks har vondt i magen kan babyen tolke det som de er sulten. Mat er trøst. Babyen tar ikke noe skade av dette, men mammahjerte gjør.
 
Gjør vondere for mammahjertet enn for han <3 Håper du har fått litt mer ro i sjela nå :)
 
Back
Topp