Gråt og uro på kvelden/natta

Guest
Datteren min er tre og en halv uke gammel. Den første tiden sov og spiste hun jevnt og trutt. Mens i den siste har hun blitt veldig urolig og gråter en del på kvelden og utover natten. Hun får kun morsmelkerstatning, og vi har prøvd å bytte ut vanlig NAN med den de har på apoteket, uten at det har hjulpet. Hun har også fått litt maltestrakt, og til tider så virker det som at det hjelper. Innimellom har vi også noen rolige kvelder/netter. Er dette noe jeg burde kontakte legen om eller er det helt vanlig for en liten baby? Jeg er usikker på om det er mageknip, om hun er overtrøtt eller hva det kan være for noe, men syns at det er litt rart at det kommer på samme tiden hver gang.. Ellers på døgnet er hun rolig og snill.
 
Det første som slo meg, i og med at du sier det kommer til samme tid hver dag, og varer noen timer, er kolikk. 
Er det noe som hjelper når henne er sånn? Bli bært rundt, spesielle lyder...? 
 
Hei.

Det er ikke noe som er mer slitsomt enn en liten baby som er urolig som gråter.
Jeg tenker det kan være lurt å snakke med helsesøster om dette. Der kan du få gode råd og tips om hva som kan hjelpe.
Men det er mange som opplever at babyene er mer misfornøyde om kveldene og det har i utgangspunktet ikke noe som helst med kolikk å gjøre!! Mange babyer er bare litt mer krevende og vil gjerne bysses og bæres og koses litt ekstra med :-)

Men som sagt ville jeg tatt kontakt med helststsajonen for en samtale.

Masse lykke til da.
Vennlig hilsen jordmor Ragna.
 
Back
Topp