grådige mannfolk

Om du ikke er enig i dette hvorfor har du ikke gjort noe med dette før. Ikke vits irritere seg over noe man før var enig i. Man må ta opp ting i forhold. Ta det opp med en gang så blir probeme borte. Siden han tjener mer og dere er enige om dele 50/50 må han da få bruke pengene sine på det han vil. Ta det opp en gang til du så kan dere heller nyte hverdagen ikke irritere seg over penger.

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

en ting er vertfall sikkert...DET hadde jeg ikke funnet meg i....

ORIGINAL: pandalise

ORIGINAL: Venus83

Sånn kunne jeg aldri hatt det...

Deler dere ALLE utgifter til ungen 50/50 også? Kjøper bleier annen hver gang og slikt? [8|]

Her tjener sambo mye mer enn meg, han betaler de fleste regninger, men vi eier hus og bil og alt 50/50. Vi har fri flyt mellom oss med penger og tenker aldri på at han har myyyye mer inn i mnd enn meg.
Deilig å slippe å krangle om penger i hvert fall!

Når din samboer har valgt DEG og valgt å få et barn med deg, så synes jeg det er egoistisk av han å forlange at alle utgifter skal deles 50/50!
Det viktigste må jo være at dere SAMMEN kan ha det bra og greit økonomisk! Og han hadde sikkert hatt råd til hobbyen sin selv om han prioriterte familien sin litt mer.

Nei, det deler vi ikke. Jeg betaler alt at ting til småen.. Har vel ene gang fått med kortet hans for å kjøpe noen klær, 200 kanskje[:-]

Syns det er skikkelig tamt.. For jeg må blakke meg for å få en ny bil, men selv skal han sitte igjen med flere tusen..

Ikke gjør han husarbeid engang [:'(][:'(]

Der har du i hvert fall et godt poeng når du skal ta det opp med han, er jo like mye hannes barn, så hvis han vil ha 50/50 deling, så må han jo fint betale halvparten på ALT av klær, utstyr, barnehage osv, osv....

Skjønner godt at du er irritert!! (eg blir jo irritert bare jeg leser her...)

Høres ut som drømmeforholdet, not [8D]

uff det hadde ikke jeg akseptert[:'(]

Da får dere regne det ned til prosenter da at du setter inn 25 % av DIN lønn inn på felles konto og HAN 25% av SIN lønn
Da betaler begge to 25 % av det som dere tjener. Felles konto med felles kort som regninger og mat kan gå i fra.

Hadde aldri akseptert at han skulle betalt like mye som meg når han tjener MYE mer.

Her er jeg HELDIG som har en mann som betaler det meste. Jeg betaler han 9000 kr i året for rentene på bilen min
Samn 1500 kr inn på kontoen hans hver mnd til div. Ellers tar han resten.
Men nå eier han en gård samt han har 3 unger utenom gutten vår.

Det var sånn her før[:-] men vi ble enig til slutt at vi satte inn det vi kunne også skulle vi ha så å så mye igjen til andre ting. Han tjener en god del mer enn meg. Det har funket greit her.

Men når det er sagt så vil han ha "stålkontroll" på hva resten av pengene brukes til [8D] hvis jeg kjøper meg en bukse, undertøy eller noe jeg har bruk for så er første spørsmålet: Har du råd til det [:-] mens han kan kjøpe seg iphone, playstation, spill osv. og det har han råd til [8D]

Min eks altsa pappaen til min datter var også slik. Jeg orket ikke mer til slutt + mye annet også da.. Synes det blir veldig feil jeg, for man er en FAMILIE.

Samboeren din bør se på alt du GJØR for dere som en familie og ikke hva du faktisk tjener. Han kan sikkert jobbe mer om du tar deg mer av barnet deres og hjemmet?

ORIGINAL: pandalise

ORIGINAL: Venus83

Sånn kunne jeg aldri hatt det...

Deler dere ALLE utgifter til ungen 50/50 også? Kjøper bleier annen hver gang og slikt? [8|]

Her tjener sambo mye mer enn meg, han betaler de fleste regninger, men vi eier hus og bil og alt 50/50. Vi har fri flyt mellom oss med penger og tenker aldri på at han har myyyye mer inn i mnd enn meg.
Deilig å slippe å krangle om penger i hvert fall!

Når din samboer har valgt DEG og valgt å få et barn med deg, så synes jeg det er egoistisk av han å forlange at alle utgifter skal deles 50/50!
Det viktigste må jo være at dere SAMMEN kan ha det bra og greit økonomisk! Og han hadde sikkert hatt råd til hobbyen sin selv om han prioriterte familien sin litt mer.

Nei, det deler vi ikke. Jeg betaler alt at ting til småen.. Har vel ene gang fått med kortet hans for å kjøpe noen klær, 200 kanskje[:-]

Syns det er skikkelig tamt.. For jeg må blakke meg for å få en ny bil, men selv skal han sitte igjen med flere tusen..

Ikke gjør han husarbeid engang [:'(][:'(]

Høres ut som du er alene mor med en ekstra unge jo...

Nå er det ikke slik at det går utover forholdet på den måten da, men syns jo det er litt surt da.
Jeg får meg ikke annet arbeid, og jobber kun kveld på en plass jeg HATER, men MÅ jo ha penger, for jeg MÅ betale halve husleie, strøm osv..

Han har utbetalt dobbelt så mye som meg, og har bare en 1000lapp mer i utgifter enn meg (han betaler på arbeidsbilen sin)..

Jeg blir litt sjokka over holdningene til folk her. Hvorfor er det en selvfølge at han som tjener mer skal betale mer?

Jeg er veldig tilhenger av å dele likt på utgiftene. Vi deler alle fellesutgifter 50/50 (inkludert ting til ungene), kjøper mat og ting til huset annenhver uke. Vi deler også likt på husarbeid og oppfølging av ungene. Jeg syns det er veldig bra å vite at jeg er økonomisk selvstendig - at jeg ikke er avhengig av en mann for å ha det livet jeg har i dag. Kunne aldri "levd på " en annen person

ORIGINAL: ActionPaction

Jeg blir litt sjokka over holdningene til folk her. Hvorfor er det en selvfølge at han som tjener mer skal betale mer?

Jeg er veldig tilhenger av å dele likt på utgiftene. Vi deler alle fellesutgifter 50/50 (inkludert ting til ungene), kjøper mat og ting til huset annenhver uke. Vi deler også likt på husarbeid og oppfølging av ungene. Jeg syns det er veldig bra å vite at jeg er økonomisk selvstendig - at jeg ikke er avhengig av en mann for å ha det livet jeg har i dag. Kunne aldri "levd på " en annen person

Jeg har aldri ment at han skal forsørge meg, jeg bare syns han i det minste kan betale et billån! Jeg betaler halve av regningene, så og si all maten og alt at utstyr til småen. Jeg er også den som gjør husarbeidet!
-
Men nei, kunne aldri latt han betale alt, men hadde jeg ikke hatt jobb hadde vi ikke hatt noe valg da..

Syns FELLESØKONOMI fungerer best [:)]

Ville ikke hatt en sånn mann som du akkurat ... Syns det er helt urimelig!

Jeg har hatt en mann som har tjent mindre enn meg hele veien. Han har aldri nok til å betale halvparten av husleie, strøm, tv, internett og mat osv. Så han gir meg det jeg kan og jeg disponerer alt slik jeg føler for. Han har hatt tak over hodet og mat på bordet hver dag selv om nav ikke har betalt ut arbeidsledighetstrygd, dårlig betalte jobber eller hva som helst. Kan jo ikke la han sitte der og sulte selv om jeg har mer penger enn han. Og jeg syns det bør gå begge veier... Når han evt får bedre betalt jobb enn meg... som f.eks. da jeg mulig blir student neste år... da sier det seg selv at jeg blir å leve litt på han. Jeg syns man bør dele på det man har... til en viss grad. Vi beholder begge litt selv vi bruker på oss selv, men betaler resten inn til en felles pott.

Helt uholdbart om den ene sitter og gosser seg med penger, mens den andre betaler alt på felles unge o.l.
Hjelpes[:o]

Du er jo et voksent menneske, så hvis du ønsker å kjøpe ny bil og mener at dere har råd til det, så synes jeg ikke at han bare kan avslå deg! Når man er sammen og har felles økonomi, så må man kunne inngå kompromisser.

shit hadde klikka[:@]

her tjener vi forsåvidt godt begge to, men han litt mer enn meg. Vi har aldri hatt "dine og mine" utgifter, vi bare setter av en nokså stor sum inn på regningskontoen hver mnd begge to.
der er alle faste trekk fra.

pengene vi har igjen(på hver vår konto) går til det vi ellers trenger, som mat klær osv. er det tomt på det ene, bruker vi det andre.

skulle vi begynt å finregne på ting, da hadde eg gått i klikk!!

(godt at han kjøpte fiskeutstyr for sikkert over 100 000 før han møtte meg[:D])

syns synd på deg kjære fiskeenke[:@]

Godt å se det er flere som sliter med samme problemet da [8D]

Men han har heldigvis bedret seg en del han min da... Men er fortsatt veldig veldig tydelig når han bruker mere penger på "oss" en det jeg har mulighet til! [&:][8|][&o] Mannfolk!

Jeg kunne aldri hatt noe annet enn fellesøkonomi. Det har ingen ting å si hvem som tjener mest.

Tenk hvor nedverdigende det må være, når barna blir eldre og spør etter penger, og du må si at du ikke har penger, og sende de videre til faren. Godt familiesammhold der ja....

Back
Topp