Gossows Dagbok

Gossow

Elsker forumet
Junibarna 2019
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei!

Etter å ha lest igjennom en del dagbøker har jeg kommet frem til at jeg ønsker å ha en selv.
I forrige svangerskap blogget jeg, noe som har vært fint å se tilbake på i ettertid.
Tenker at det kan være fint å se tilbake på prøvetiden, og at andre kan følge meg på min vei.. Om dere ønsker.
Mest av alt vil jeg skrive for min egen del, for å kunne se tilbake på syklusens symptomer o for å få ut alle mine følelser.

Så. Jeg er ei sørlandsjente, som straks blir 26 år. Jeg jobber som sykepleier ved lokalsykehuset.
Jeg har en samboer på snart 29 år, og sammen har vi en datter som ble 5 år i juni.
Vi bor i en liten by, i ett grått hus sammen med våre to katter. Vi har et fint liv, travelt, stabilt og godt liv.
Nå er vi veldig klare for å øke familien vår til 4 medlemmer.

Min datter har allerede snakket ett par år om at hun vil bli storesøster. Det nevnes minst ukentlig.
Hun snakker om å bysse baby, mate med grøt, bade baby og lese for baby. Hun sier at hun til og med skal skifte bleie om vi bare kunne få en liten baby.

Jeg har gått på skole fra 2015 til 2018, er endelig ferdig. Jeg har tenkt på å droppe ut, kun for å få en baby, maange ganger. Mannen har holdt meg på stø kurs, men å fortelle meg viktigheten av en stabil jobb, en god utdannelse og gode vilkår for å få barn. I dag er jeg veldig glad for dette.

Det er nesten utrolig å tenke på at tiden endelig er her. Vi er i gang.

Følg oss gjerne på reisen :Heartpink
 
Når jeg var 17 år, var jeg kjæreste med en fyr som ikke var så bra for meg.
Jeg ble gravid, og han ble henrykt. Jeg mistet dessverre i uke 7, noe han ikke tok fint.
Det var, i følge ham, min feil. Jeg levde lenge med troen på at jeg hadde gjort noe galt..

Noe jeg så klart vet at ikke er tilfelle.
Jeg har ikke sett fyren senere. Heldigvis.

:Heartpink
 
Så hyggelig å se at du har opprettet dagbok :)
Vil gjerne følge deg på veien videre mot nr 2 :)
Håper spiren sitter fort ❤️
 
Når jeg var 17 år, var jeg kjæreste med en fyr som ikke var så bra for meg.
Jeg ble gravid, og han ble henrykt. Jeg mistet dessverre i uke 7, noe han ikke tok fint.
Det var, i følge ham, min feil. Jeg levde lenge med troen på at jeg hadde gjort noe galt..

Noe jeg så klart vet at ikke er tilfelle.
Jeg har ikke sett fyren senere. Heldigvis.

:Heartpink

Uff, ikke noe godt å bli anklaget for noe man ikke har noe kontroll over ❤️
Godt at du kom deg bort og ikke har trengt å se han igjen!
 
I oktober 2012 våknet jeg en morgen. Alene. Samboeren var på jobb som vanlig.
Jeg jobbet nattevakter, men hadde fri denne morgenen. Jeg skulle hatt mensen dagen før, men det var ikke uvanlig at den var noen dager før eller senere.

Av en eller annen grunn ble jeg litt bekymret. Trodde plutselig at jeg var gravid. Så jeg løp ned på butikken, 25 meter lengre nedi gata. Jeg kjøpte en RFSU test, som ble svakt positiv med en gang jeg tissa på den. Jeg ble glad, men fortvilet. Samboeren ble veldig fortvilet. Og min mor ble henrykt!

8 måneder senere ble vår datter født i styrtfødsel. Hun har beriket livet vårt helt enormt.
Fra dag 1 har hun vært så utrolig snill. Hun sover godt, hun er god mot alle rundt seg, og hun gir oss sin ubetingede kjærlighet hver eneste dag.

Nå er hun bikket 5 år. Hun har blitt ei stor, flott jente.
Jeg er så utrolig stolt av henne, og hva hun vokser seg til å bli.
Så utrolig omsorgsfull, kjærlig og morsom.
Livet med deg er en fest!

:Heartpink
 
Så hyggelig å se at du har opprettet dagbok :)
Vil gjerne følge deg på veien videre mot nr 2 :)
Håper spiren sitter fort ❤️

Tusen takk :Heartred
Så hyggelig at du vil følge veien min mot lillebrøster.

Uff, ikke noe godt å bli anklaget for noe man ikke har noe kontroll over ❤️
Godt at du kom deg bort og ikke har trengt å se han igjen!

Ja, det var tøft. Det var en utrolig vond tid.
Han ruset seg, og tok ikke godt vare på hverken seg selv eller noen rundt seg.
Sånn sett tenker jeg at det var en mening med at spiren ikke ville mer.

:Heartred
 
Tusen takk :Heartred
Så hyggelig at du vil følge veien min mot lillebrøster.



Ja, det var tøft. Det var en utrolig vond tid.
Han ruset seg, og tok ikke godt vare på hverken seg selv eller noen rundt seg.
Sånn sett tenker jeg at det var en mening med at spiren ikke ville mer.

:Heartred

Det er en tøff situasjon å stå i bare 17 år gammel ❤️
Men godt å lese at du er på en god plass i livet, styrket av erfaringer og kjærlighet :happy:
 
Prøveperiode 2

I dag er jeg allerede på syklusdag nr 10.
Flo sier at eggløsning kommer på mandag, på CD12. Spennende.
Isåfall blir IKM den 09.10.

Jeg startet med eggløsningstester denne måneden, for å kartlegge at jeg ihvertfall har eggløsning,
og cirka når. Jeg kjenner at det er lett å bli revet med i denne testeverdenen så fort man kommer inn på forumet.
Denne perioden drikker jeg også grapefruktjuice. Jeg tror jeg startet litt sent, så jeg drikker 1 glass morgen og 1 glass kveld i tilfelle.
Jeg startet å teste med eggløsningstester på torsdag, altså CD8. Og testene blir jevnt littegranne sterkere hver dag. Jeg er veldig spent på om, og når, jeg vil få en positiv eggløsningstest. Så lenge den kommer ila neste uke er jeg fornøyd. Vi har sex hver dag, og har planer om å gjøre det ut uka. Til helga skal vi på kjæresteweekend. Det blir deilig.

Symptomer:
CD10: Sovet godt. Kjennes ut som livmoren er litt hoven/stor. Økt sexlyst. Bodylotion-utflod. Ingen følelse i puppene.


Eggløsningstester:
Snapchat-2050502819.jpg

CD8, 9 og 10.
 
Søndag CD11 i PP2

Da var ukas siste dag kommet.
Syklusdag 11. Tiden har gått fort syns jeg. Dagene raser avsted med full jobb, ettermiddagsaktiviter for jenta vår, yoga for meg og nok å gjøre hjemme. Ene bilen repareres til EU-kontroll, og vi fikser opp datteren vår sitt rom. Akkurat nå er det kun veggplater og betonggulv igjen. Vi har spist fårikål (med lam) til middag, første gang jeg har laget det. Ble veldig godt. Stappmette alle 3.

Eggløsningstestene er akkurat like som de forrige dagene. Men tenker å ta både morgen og kveld de neste få dagene, for å forhåpentligvis ikke gå glipp av eggløsning. Vi legger inn aksjer hver dag i en ukes tid nå, så det skal ikke stå på innsatsen. All sexen er godt for forholdet vårt merker jeg, vi flørter mer, han smiler mer. Det er deilig.

Jeg føler meg litt opphengt i dette. Jeg føler meg nesten litt smågal. Og samtidig så vet jeg st vi akkurat her begynt, og at det ikke er sikkert vi kommer til å bruke lang tid. Men jeg tror vi kommer til å bruke noen måneder, kanskje ett halvt år. Forhåpentligvis ikke ett helt år.
Men vi får ta det som det kommer.
Fortsette å lete etter eggløsning.
Fortsette å drikke bitter grapefruktjuice.
Fortsette å ha god sex.
Og fortsette å nyte nuet.

:Heartred
 
Mandag CD12 i PP2

Flo tok feil, ingen eggløsning idag.
Negativ test, og ingen eggløsningssmerter.
Tappen kjennes lukket ut, men syns det har vært vanskelig å kjenne etter at jeg ble konisert for snart 1 år siden.

Eggløsningstestene er ihvertfall stigende, sammenlignet med i går. Gjetter på eggløsning på onsdag, men legger inn litt aksjer sånn i tilfelle.

Tester dere én eller to ganger i døgnet?

Snapchat-1397013828.jpg
 
Onsdag CD14 i PP2

Eggløsningstesten har blitt positiv!
Nesten positiv i går kveld, og veldig positiv nå.
For en glede å bare se at kroppen fungerer som den skal, bare 3 måneder etter pilleslutt.
Aksjer er lagt og skal legges inn.
Imorgen drar vi til London, og nyter ei kjærestehelg sammen :Heartred

Eggløsningstester:
Snapchat-336540360.jpg

Snapchat-536928584.jpg


:Heartred
 
Mandag CD19 - 4DPO i PP2

Såå, hjemme etter en deilig langhelg i London.
Det ble masse god mat, masse shopping og mange kilometer å gå.
Utrolig godt med litt kjærestetid.
Vi hadde kjempeflott vær, god høsttemperatur opp mot 21 grader, og kosa oss veldig.
Vi var på rockekonsert, musical og på Natural History Museum. Superkoselig!

Så, nå er eggløsning godt forbi. Siste aksjene ble lagt inn CD14, etter det orket vi ikke mer.
Så krysser fingrene for at det holder.
Planen er å holde seg fra testing til MINST neste mandag.
Reiser til Bergen i helgen, så burde ikke bli for vanskelig å vente.

Jeg tenkte jeg skulle føre opp symptomer frem over, slik at jeg kan se tilbake på det i eventuelle andre prøveperioder.

Symptomer:
  • Ilinger, småstikking og småbobling fra bak skambenet. Kjennes nesten ut som bittesmå babyspark innimellom, selv om jeg vet at dette er helt umulig. Er nok luftbevegelse, og forhåpentligvis en livmor som vokser. Kanskje murringer fra eggets ferd nedover egglederen?
  • Ingen vondter i brystene.
  • En del luft i magen.
  • 1 heftig kvise på kjevebenet.
 
Last edited:
Så koselig lesing at du og partner tar prøvingen så godt! Gleder meg til å følge deg videre :cat:
 
Onsdag CD21 - 6DPO i PP2

Jeg har ikke mye nytt å komme med siden mandag.
Jeg har jobbet hver kveld, og i dag på dagen. Så ikke rukket å kjenne så mye etter.
I dag kjente jeg derimot flere små stikk i venstre brystvorte. Kjentes ut som små nålestikk på baksiden av brystknoppen, som når utdrivningsrefleksen satt i gang når jeg ammet.
Fortsatt småbobling, små ilinger i livmorsområdet.
Forstoppet - men det er normalt for meg. Endelig kommet meg på do for første gang siden torsdag. Phu!


I morgen skal jeg unne meg nesten 4 timer i frisørstolen etter jobb. Jeg gleder meg.
Fredag blir det dagvakt, etterfulgt av middag hos besteforeldre. Før Bergentur i helgen.

Symptomer:
  • Ilinger, småstikking og småbobling fra bak skambenet. Kjennes nesten ut som bittesmå babyspark innimellom, selv om jeg vet at dette er helt umulig. Er nok luftbevegelse, og forhåpentligvis en livmor som vokser. Kanskje murringer fra eggets ferd nedover egglederen?
  • Småstikking i brystknoppene.
  • En luft i magen.
  • 1 heftig kvise på kjevebenet.
Alt dette kan like gjerne være PMS, eller symptomjakten som spiller meg ett puss.
Det er allikevel spennende å kjenne på. Tar meg i å smile når det kribler i livmoren, for kanskje,
bare kanskje vil det vokse til noe stort.

:Heartred
 
Last edited:
Hyggelig å finne dagboken din! Håper det raskt går fra en prøverdagbok til en graviddagbok :hello2
 
Lørdag CD24 - 9DPO i PP2

Torsdag og fredag har jeg tatt 2 tidligtester fra One Step, som såvidt har hatt en skyggestrek. Har hatt ett lite håp om at det har klaffa denne mnd, men samtidig så hadde vi ikke sex på EL-dagen, kun før. Men murring, stikking og vonde bryster har fortalt meg at noe er annerledes, selv om jeg igrunn alltid får det når jeg har PMS.

Men ihvertfall så reiser jeg en tur til Bergen i dag, så tenkte det var greit å avklare om jeg kan ta én øl eller to. Så jeg tok en digital CB, og forventet igrunn kun 'Ikke gravid' fordi det var så tidlig. Men det svaret fikk jeg ikke - den var positiv! 'Gravid 1-2', på bare 8 dpo! Og på kveldsurin, syns det er litt utrolig.

Jeg ble veldig stressa, men begynner såvidt å lande, selv om jeg ikke tror det har gått helt opp for meg. Mannen jubler, men lurer veldig på om testene er til å stole på, en uke før menstruasjon.

Ihvertfall ble det ikke lange prøveperioden, selv om jeg selvfølgelig føler meg overlykkelig! Lykke til alle andre!

Jeg henger her en stund til, man vet jo aldri. Og tenker å få brukt opp testene jeg har, og dele med dere.

Symptomer før positiv test:
  • Stikking, bobling, iling og lett brennende følelse i livmoren. Ikke hele dagene, men innimellom. Fra 5 dpo.
  • Stikking, som små nåler i brystvorta. 6 dpo.
  • Øm på sidene av brystene, mot armhulene. Fra 7 dpo.
Tester:
Snapchat-1011803276.jpg

Snapchat-1313855413.jpg
Snapchat-1099459311.jpg


:Heartred
 
Back
Topp