Goood mandag!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Heihei!
Har alle hatt en fin helg?
Vi har vært og bestilt pass til Teodor, selvom vi traff på noen hindringer da vi trengte både fullmakt og rett kopi av legitimasjonen til pappan. Men det ordnet seg, så da slipper jeg å stresse med det noe mer!
Så har jeg vært og fått enda flere nåler stukket i kroppen og handlet inn til middag =) 
Hva skal dere spise i dag? 
Jeg har fiskekaker i kjøleskapet som må spises opp, og så fikk jeg så lyst på soppstuing! Det passer vel ikke helt sammen, men jeg kommer nok til å lage det likevel
 
Så deilig å få ordnet med pass, det er litt styr med sånt! Jeg var og ordnet pass med begge jentene på Grønland politistasjon for noen mnd. siden, lang kø og veldig lite familievennlig atmosfære, kanskje det verste stedet i landet å skaffe seg pass, godt å ha det overstått. Bra det ordnet seg med underskrift fra mannen din og det hele!

Vi har hatt en veldig fin helg, Alma storkoste seg jo i går..
Kusina hennes ble litt lenger, og da hun hadde gått, sa Alma selv at hun var litt lei seg. Hun elsker kusina si! 

 I natt kom Alma inn til oss, da vekte hun Luna, så jeg måtte amme henne, rett ved siden av meg står en sprinkelseng uten sprinkler  på den sida som vender mot vår seng, jeg ba Alma legge seg der, ellers ville vi nok en gang ende med altfor liten plass og elendig søvn alle sammen. Det ville hun jo ikke, og jeg, som var dødstrøtt, skrek ut i frustrasjon at hun fikk velge å ligge der eller så måtte pappaen følge henne tilbake til rommet hennes. Jeg var streng og hun godtok til slutt sprinkelsenga, men det endte jo med at hun gråt, jeg fikk forferdelig dårlig samvittighet, spurte om hun ville holde meg i hånda, noe hun ville. Siden jeg ble liggende med ryggen mot henne (ammet Luna på andre siden), måtte jeg vri armen bakover, og sånn lå jeg og holdt henne i hånda til jeg endelig kunne snu meg mot henne. Den dårlige samvittigheten sitter enda i, for jeg ropte så høyt, og jeg tror hun ble redd der og da, og var jo bare trøtt og fortvilet og ville være hos mammaen sin. Gleder meg til å hente i bhg og være verdens mest tålmodige mamma.
Ellers har jeg trent i dag, lekt og tullet med Luna og lest litt fag mens hun har sovet. 
Vi skal ha linser med litt kjøtt og poteter til middag, rester tatt opp av fryseren, det passet meg bra i dag. 
Jeg synes soppstuing hørtes fantastisk ut, holder med deg, det passer nok helt greit! :) Hvorfor ikke?
 
Du, jeg skal love deg at jeg "bjeffer" mer enn jeg vil til Teodor innimellom selv! 
Spesielt nå som jeg har vært så sliten. Det hender han skal tulle når han kommer inn til meg på natten, og vil ligge litt vel klint inntil meg slik at jeg bare ikke får sove. Jeg prøver å ikke bruke trusler for mye, men å si at han må ligge i sin egen seng om han ikke legger seg ordentlig synes jeg er greit. Jeg må jo sove jeg også =) 
Ja, det blir nok soppstuing, hehe!
 
Du er god på å trøste, altså:) Jeg ba om unnskyldning til henne ganske fort, det var bare den såre gråten som gikk så inn på meg.. Huff. Jeg har litt for lett for å bli sint når jeg er sliten, godt å høre at jeg ikke er den eneste. Og jeg er sikker på at du er en kjempegod mamma for Teodor selv om du "bjeffer" innimellom, så da bør jeg kanskje tenke det samme om meg selv! :) Er aldri sint lenge av gangen, hun vet i hvert fall at hun alltid kan få trøst hos meg hvis hun vil. 
 
Fru H: Godt å få ordnet med sånne ting som pass. Hvor skal dere igjen?

Almara: Synes ikke du var så streng da, alle må jo få sove også :)


Her har jeg vært på jobb, imens mannen har vært hjemme med Amelia som er febersyk IGJEN. Bare to uker siden sisit.
 
Min tur til å være hjemme med henne i morra, så håper hun kommer seg i løpet av dagen da....Det er utegrilling på kvelden i bhg hennes i morra, som hun har gledet seg veldig til, så det er jo synd at vi går glipp av det.... 
 
Vi skal til Grand Canaria! =) Gleder meg som en unge!!!! =)
God bedring!
 
blir en del "bjeffing" her og innimellom, og en snuppe som blir kjempesåra når hun bare vil bemerke sin egen vilje... ikke lett å være liten eller stor alltid :/ tror vi alle er i samma bås der!

skriver selv om det er tirsdag jeg :)  
trodde halve dagen at det var onsdag da, djiiz. hadde en fin og rolig helg her, var hjemme å fikk unna en del småtteri. en kompis av oss var her på besøk, så det var kjempekos :)   har hatt et par ting som skulle males, det begynte jeg å grunne i går, tok 1 strøk i dag og et i morgen. det er et lite bord, en hylle til gangen og en gammel tørkepapirholder som skal være på kjøkkenet. lillebroren min var her fredag og monterte opp en liten søt lysekrone på kjøkkenet vårt, å som vi koser oss hjemme når det er noe nytt her. er lidenskapelig opptatt av interiør, skulle bare ønske jeg hadde et MYYYE større hus å dille med :) i morgen jobber jeg til 16.30, skal spise ute med 2 vennepar og 4 barn pluss oss, feire 4 bursdager (3-3-3-4 år). ingen har rukket særlig med selskap så vi tar en felles utemiddag og koser oss :) så blir det hjem å handle inn til baking og mat. torsdag blir det en lang møtekveld på meg, men må presse inn litt baking så vi er klare til fest på fredag :)
 
Wow, du er effektiv, *babytutta*! Godt å høre at vi er flere som kan bli sinte innimellom.. Jeg tror innimellom jeg fokuserer for mye på det jeg gjør dårlig som mamma og lite på det jeg gjør bra. Om jeg fokuserer mer på det jeg gjør bra, så kanskje jeg klarer å gjøre ting enda bedre?! 
 
Back
Topp