Googlet symptom, redd nå

TLC2016

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Google er ikke alltid en venn...!

Jeg har litt ubehag i øvre del av magen, på høyre side under ribbeinet. Jeg trodde/tror at det er babyen som sparker, men ble litt usikker nå :/

På siste kontroll var bt litt høyere enn normalt (men innenfor normalen) og svaaakt utslag på protein i urinen. Så jeg var inne til ekstrakontroll i går. Da var begge deler fint, heldigvis. Men ble plutselig litt i tvil nå... for de siste dagene har jeg begynt å blø i tannkjøttet når jeg pusser tennene og jeg har blødd neseblod oftere.

Det sitter svært, svært langt inne å ringe føden nå på en lørdagskveld. Da måtte jeg nok kjørt inn alene... kan noen berolige meg?

Det kan fort være leveren tror jeg det er som ligger der og blir presset opp under ribbeina. Jeg har trodd det er baby som har presset opp der hele tiden, men ble gjort oppmerksom på dette og det virker logisk da jeg ikke har kjent det som spark.
I forhold til blødende tannkjøtt har jeg også det, men det er veldig normalt.

Det kan fort være leveren tror jeg det er som ligger der og blir presset opp under ribbeina. Jeg har trodd det er baby som har presset opp der hele tiden, men ble gjort oppmerksom på dette og det virker logisk da jeg ikke har kjent det som spark.
I forhold til blødende tannkjøtt har jeg også det, men det er veldig normalt.
Akkurat. For det kjennes ikke ut som spark, mer som trykk/press.

Akkurat. For det kjennes ikke ut som spark, mer som trykk/press.
Jeg har hatt det ganske lenge og slått meg til ro med at det er indre organ som presses opp. Men er du urolig så er det ingen krise å ta en telefon, det har garantert mer nytte enn Google. :-)

Her har blodtrykk steget mot slutten av begge mine svangerskap, har stadig spor av protein i urin, og blør nå og da når jeg pusser tenna. Ikke uvanlig slik jeg har forstått, og hverken lege eller jordmor har reagert på noe av det.
Ingen erfaring med press annet enn fra babyen da.

Uansett så skader det ikke å ta en tlf til føden for å bli beroliget

Tanken på å ringe eller i verste fall dra inn på en sjekk er mye verre enn bekymringen, så jeg går heller og legger meg. :)

Føler meg egentlig ganske trygg på at det bare er et litt for stort måltid som er årsaken. Takk for betryggende svar :)

Du må jo ringe hvis du mistenker svangerskapsforgiftning.. De ber deg ikke komme inn om det ikke er nødvendig.

Håper det ikke er noe galt med deg eller babyen! <3

Jeg har hatt vondt under ribbeina på høyre side lenge, men det er nok bare babyen som presser opp. Blødninger er vanlig å få både i tannkjøtt, nese og underliv pga skjøre slimhinner. :) Blodtrykket skal øke i slutten av svangerskapet, og proteiner i urinen kan komme av mye utflod :) Men er du bekymret, så ringer du!

Back
Topp