Ønskebarnnr2
Gift med forumet
Datteren min er 3,5 år og altfor avhengig av smokken din. Hun er flink i bhg å legge den i hylla, men det første hun skal ha når vi henter henne er smokken. Hjemme i helgene er hun ikke like flink å legge den bort. Vi har vært hos tannlegen og fikk streng beskjed om at hun må slutte med smokken fordi hun har smokkebitt som ikke er bra hvis hun fortsetter å bruke smokken til langt uti neste år. Hun blir skikkelig sint hvis vi tar den for noen timer. Hun har en kosefille og en pusekattbamse som også er kosen hennes som hun ikke klarer seg uten, men de skal hun få ha så lenge hun vil. Men så var det denne smokkeslutten da. Vi snakker om det hver dag og har bestemt oss for at hun skal gi smokken til julenissen på julaften noe hun vil selv og at hun får en pakke fra julenissen for at hun har vært så flink å slutte med smokk. Vi spør henne om hva som skjer når hun har gitt smokken til julenissen å da sier hun at da er smokken borte vekk. Men så kjenner jeg på den at det ikke er så lurt å bare slutte med den på selve julaften heller, og ser før meg at jeg blir sittende med en sint og lei seg unge hele kvelden ved senga hennes noe jeg ikke har så lyst til. Har jo ikke lyst til å ødelegge julaften heller.
Når jeg ser hvor avhengig hun er av smokken då minner det veldig om meg selv da jeg var liten. Jeg tenker derfor at avvenning ikke funker(har prøvd det, gikk ikke bra), og at vi bare må ta den en morgen å heller stå i kampen. Men så er det en ting jeg kunne tenke meg å prøve for at det kanskje kan gå lettere. Det er å smøre inn smokken meg go'neil siden det smaker forferdelig vondt å kanskje hun syns at den smaker så vondt at hun ikke vil ha den mer. Hun er så avhengig av smokken at hun ikke kan gå fra den noen plass.
Hva gjorde dere for å slutte med smokk på barna?
Noen som har hatt brått smokkeslutt? Hvordan gikk det?
Noen som har prøvd å smøre på go'neil på smokken? Hvordan gikk det?
Når jeg ser hvor avhengig hun er av smokken då minner det veldig om meg selv da jeg var liten. Jeg tenker derfor at avvenning ikke funker(har prøvd det, gikk ikke bra), og at vi bare må ta den en morgen å heller stå i kampen. Men så er det en ting jeg kunne tenke meg å prøve for at det kanskje kan gå lettere. Det er å smøre inn smokken meg go'neil siden det smaker forferdelig vondt å kanskje hun syns at den smaker så vondt at hun ikke vil ha den mer. Hun er så avhengig av smokken at hun ikke kan gå fra den noen plass.
Hva gjorde dere for å slutte med smokk på barna?
Noen som har hatt brått smokkeslutt? Hvordan gikk det?
Noen som har prøvd å smøre på go'neil på smokken? Hvordan gikk det?