Gonapeptyl + ovitrelle

Jeg har brukt begge deler på 1. og 2. uttak, pga PCOS, veldig høy AMH og dermed stor fare for overstimulering.
Første uttak ble det ingenting å sette inn, 2 uttak ble det til to innsett hvor begge endte i SA, i tillegg til en de fryste ned som ikke overlevde opptining.
Ved tredje uttak forsøkte vi i stedet en full dose Ovitrelle, men da ble jeg overstimulert, men fikk 8 på frys. Ikke fått satt inn noe fra det forsøket ennå.

Dette var offentlig, og flere jeg kjenner som er/har vært der får kombinasjon med Ovitrelle og gonapeptyl hvis det er en viss sjans for overstimulering, men jeg har ikke sykt god erfaring med det.
Synes også Gonapeptyl er noe herk å sette :hilarious:

Jeg er jo ikke i noen risiko for overstimulering, hadde AMH på 6 i sommer mener jeg. Største utfordringen er å få eggene stimulert jevnt, og at de deler seg korrekt etterpå.

Men, noe herk å dette sier du? Hvordan da? Hilsen frk sprøyteskrekk som bruker emla krem hver gang :hilarious:

Jeg er jo ikke i noen risiko for overstimulering, hadde AMH på 6 i sommer mener jeg. Største utfordringen er å få eggene stimulert jevnt, og at de deler seg korrekt etterpå.

Men, noe herk å dette sier du? Hvordan da? Hilsen frk sprøyteskrekk som bruker emla krem hver gang :hilarious:
Jeg synes personlig at Gonapeptyl er «tung» å sette, og svir en del :P
Svir kanskje ikke like mye som Klexane hvis du har satt det, men jeg synes ikke den er som Fyremadel - Men det er helt sikkert veldig individuelt hvordan folk opplever det :) Men det er nå min opplevelse i hvertfall :)

Noen som har erfaring med gonapeptyl og Ovitrelle, og hva det evt kan forbedre? Skal denne runden ta 2 x gonapeptyl og Ovitrelle 36 timer før uttak.

Tidligere forsøk har vært:
6 ut, 5 modne, 4 befruktet, ingen inn
2 ut, 2 modne, 1 befruktet, ingen inn

Håper vi kanskje denne gangen får satt inn egg, føler vi ikke kommer noen vei, med masse utgifter i forsøk, uten å i det hele tatt ha en sjanse siden ingen egg inn.

Første forsøk var med Gonal f og Menopur, andre med pergoveris og Menopur, denne gangen skal jeg kun ta Menopur.
Dette var det samme jeg tok, og jeg tror at resultatet ble ganske ok.
18 egg ut, 9 modne, 6 befruktet. 1 ble satt inn og 2 gode på frys.

Edit: Jeg brukte bare en del av ovitrelle, ikke hele sprøyte.

Dette var det samme jeg tok, og jeg tror at resultatet ble ganske ok.
18 egg ut, 9 modne, 6 befruktet. 1 ble satt inn og 2 gode på frys.

Edit: Jeg brukte bare en del av ovitrelle, ikke hele sprøyte.
Takk for svar! Jeg har skikkelig troa på dette! Nå ble jo mitt forsøk endret til lang protokoll, så jeg går for øyeblikket på spray. Men har ikke hørt noe om at gonapeptyl og Ovitrelle er endret

Takk for svar! Jeg har skikkelig troa på dette! Nå ble jo mitt forsøk endret til lang protokoll, så jeg går for øyeblikket på spray. Men har ikke hørt noe om at gonapeptyl og Ovitrelle er endret
Gonalpeptyl har ingen effekt på lang protokoll. Porsgrunn ga meg det, men maigaard spurte hvorfor, da det har null effekt på lang protokoll.

Gonalpeptyl har ingen effekt på lang protokoll. Porsgrunn ga meg det, men maigaard spurte hvorfor, da det har null effekt på lang protokoll.
Ånei :( Jaja, får håpe lang protokoll utgjør endringen da og at vi får ut flere egg, som faktisk deler seg riktig. Men det var skikkelig kjipt, hadde trodd det var dette som skulle gjøre susen.

Ånei :( Jaja, får håpe lang protokoll utgjør endringen da og at vi får ut flere egg, som faktisk deler seg riktig. Men det var skikkelig kjipt, hadde trodd det var dette som skulle gjøre susen.
Det kan være at lang protokoll er det som må til:)

Hva mener du med at det ikke har noen effekt på lang protokoll? Jeg er på lang protokoll nå og det eneste jeg tar er sprøyter med Gonapeptyl…

Hva mener du med at det ikke har noen effekt på lang protokoll? Jeg er på lang protokoll nå og det eneste jeg tar er sprøyter med Gonapeptyl…
Du tar gonapeptyl for nedregulering, istede for synarela.. da fungerer det ved lang protokoll. Gonapeptyl fungerer ikke for å øke modning av egg før uttak sammen med ovitrelle dersom man har hatt lang protokoll. :)

Back
Topp