Gonapeptyl + ovitrelle

Feyra

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sommerfuglene 2017
Noen som har erfaring med gonapeptyl og Ovitrelle, og hva det evt kan forbedre? Skal denne runden ta 2 x gonapeptyl og Ovitrelle 36 timer før uttak.

Tidligere forsøk har vært:
6 ut, 5 modne, 4 befruktet, ingen inn
2 ut, 2 modne, 1 befruktet, ingen inn

Håper vi kanskje denne gangen får satt inn egg, føler vi ikke kommer noen vei, med masse utgifter i forsøk, uten å i det hele tatt ha en sjanse siden ingen egg inn.

Første forsøk var med Gonal f og Menopur, andre med pergoveris og Menopur, denne gangen skal jeg kun ta Menopur.

Jeg tok dobbel ovitrelle og gonapeptyl denne runden å har fått kjempe gode resultater.
1. Uttak = 3 egg ut = Avbrutt
2. Uttak = 2 egg ut = Avbrutt
3. Uttak = 5 egg ut = Avbrutt
4. Uttak = 3 egg ut = 1 stk 2dagers satt inn
5. Uttak = 12 egg ut = dag 3 idag og 9 egg er fortsatt med.. innsett av 3 dagers idag. :)

Så for min del ga det en mye bedre modning av eggene.. :)

Jeg tok dobbel ovitrelle og gonapeptyl denne runden å har fått kjempe gode resultater.
1. Uttak = 3 egg ut = Avbrutt
2. Uttak = 2 egg ut = Avbrutt
3. Uttak = 5 egg ut = Avbrutt
4. Uttak = 3 egg ut = 1 stk 2dagers satt inn
5. Uttak = 12 egg ut = dag 3 idag og 9 egg er fortsatt med.. innsett av 3 dagers idag. :)

Så for min del ga det en mye bedre modning av eggene.. :)
Oi så bra!!! Det er jo nesten like mange egg ut denne gang som de fire første forsøkene sammenlagt!!

Hvordan så kontrollene ut i forkant ifht tidligere forsøk? Ble du justert på medisiner? Prøvd nye? Var det andre forhold som gjorde at dette var annerledes, eller vil du tilskrive mye Ovitrelle og gonapeptyl?

Oi så bra!!! Det er jo nesten like mange egg ut denne gang som de fire første forsøkene sammenlagt!!

Hvordan så kontrollene ut i forkant ifht tidligere forsøk? Ble du justert på medisiner? Prøvd nye? Var det andre forhold som gjorde at dette var annerledes, eller vil du tilskrive mye Ovitrelle og gonapeptyl?
Tidligere har jeg gått på høyere doser og stimulert kortere..
Jeg brukte 375 med Gonal f denne gangen å hadde over 20 follikler før jeg startet opp.
Jeg gikk 13 dager med lavere dose samt letrozol i starten. Så hva som er utslagsgivende er vanskelig. De justerte ingenting, bare ba meg fortsette med samme dosen. Å siste kontroll var onsdag, da var folliklene på 17 mm of da stimulerte jeg helt til fredag og modningsprøyter på lørdag natt <3

Kan jeg spørre og, hvordan var gonapeptyl å sette? Kan den sammenlignes med noen av de andre sprøytene? Hvor stor/liten var spissen? Gruer meg til nok en ny sprøyte å måtte forholde meg til

Tidligere har jeg gått på høyere doser og stimulert kortere..
Jeg brukte 375 med Gonal f denne gangen å hadde over 20 follikler før jeg startet opp.
Jeg gikk 13 dager med lavere dose samt letrozol i starten. Så hva som er utslagsgivende er vanskelig. De justerte ingenting, bare ba meg fortsette med samme dosen. Å siste kontroll var onsdag, da var folliklene på 17 mm of da stimulerte jeg helt til fredag og modningsprøyter på lørdag natt <3
Glemte helt å gratulere deg som ruger forresten!! <3

Var alle folliklene dine ca like store? Eller var det stor forskjell? Hvordan har det vært tidligere?

Glemte helt å gratulere deg som ruger forresten!! <3

Var alle folliklene dine ca like store? Eller var det stor forskjell? Hvordan har det vært tidligere?
Tusen takk <3 Den gangen her virket det som at de var jevnt gode i størrelse.. :) tidligere har folliklene vært mindre og mere ujevne <3

Kan jeg spørre og, hvordan var gonapeptyl å sette? Kan den sammenlignes med noen av de andre sprøytene? Hvor stor/liten var spissen? Gruer meg til nok en ny sprøyte å måtte forholde meg til
Minner om fyremadel.. men ta litt ekstra i for innimellom føles nåla butt ut bare.. men den er ikke noe problem <3

Mitt første uttak var tre av ti egg modne. På uttak to og tre, med Gonapeptyl i tillegg til Ovitrelle, var alle modne.

Jeg syns Gonapeptyl var veldig grei å sette. Mye lettere enn Fyremadel. Men jeg vet at det er forskjellig. Jeg syns den var såpass grei at jeg valgte nedregulering med Gonapeptyl heller enn nesespray da jeg skulle ha lang protokoll. Så jeg tok en Gonapeptyl-sprøyte hver dag i mange dager!

Jeg er ikke i tvil heller om at Gonapeptyl var avgjørende for å modne eggene mine. Før vi prøvde Gonapeptyl så fikk jeg avbrutt og på neste forsøket ett elendig embryo med masse fragmenter som de prøvde å sette inn. Det var ikke vellykket. Forsøket etter der igjen så fikk jeg Gonapeptyl og da fikk vi ett knallbra embryo. Det festet seg og ble til tvillinger. Jeg mistet de av andre årsaker så måtte gjennom nytt forsøk. Der også fikk vi et bra kvalitet embryo på grunn av Gonapeptylen. Det ble til en kjemisk da dessverre, så nå skal jeg i gang igjen. Da blir det garantert Gonapeptyl igjen. Legen på St.Olavs lovte meg det siden jeg fortalte hvordan ting har gått med og uten den.

Brukes gonalpeptyl slik som nesespray eller fyremadel? Hvorfor blir ikke den brukt mer hvis den er så bra?

Kjenner jeg er skikkelig spent på gonapeptyl denne runden når det er flere som har fått gode resultater! :D

Kan også skrive under på at gonapeptyl i tillegg til ovitrelle gjor en stor forskjell på mine egg. Siste uttaket vi hadde var privat, hvor jeg fikk gonapeptyl…dette var det beste forsøket vi har hatt så langt. 5 av 7 egg fikk topp kvalitet. Ble gravid og fikk barn på ferskforsøket. Fikk også 4 egg på frys. Er nå gravid etter fryseforsøk, dette blir andre barnet fra dette forsøket (mitt 3 barn totalt)

Syns også det er rart dette ikke blir brukt mer, spesielt i det offentlig kanskje? Nå vet ikke jeg hvordan alle offentlig klinikker i Norge arbeider men når vi var offentlig var det aldri et tema å prøva gonapeptyl + ovitrelle. Det var det første som ble prøvd når vi gikk over til privat.

Føler det offentlige bare skal gjennomføre forsøkene, veldig samlebåndsopplegg. I det private opplevde ihvertfall vi at de var mer motivert til å finne nye løsninger, og var veldig raske med å endre ved behov.

Jeg har prøvd den komboen hos St. Olavs, fikk en blasto av 5 egg, der 3 var umodne. Det endte i kjemisk da men. De sa det var for å modne eggene mer.

Jeg har prøvd den komboen hos St. Olavs, fikk en blasto av 5 egg, der 3 var umodne. Det endte i kjemisk da men. De sa det var for å modne eggene mer.
Ja, men nå fikk jeg dobbel ovitrelle også å det ga utslag for min del <3

Brukes gonalpeptyl slik som nesespray eller fyremadel? Hvorfor blir ikke den brukt mer hvis den er så bra?
Jeg har brukt begge deler på 1. og 2. uttak, pga PCOS, veldig høy AMH og dermed stor fare for overstimulering.
Første uttak ble det ingenting å sette inn, 2 uttak ble det til to innsett hvor begge endte i SA, i tillegg til en de fryste ned som ikke overlevde opptining.
Ved tredje uttak forsøkte vi i stedet en full dose Ovitrelle, men da ble jeg overstimulert, men fikk 8 på frys. Ikke fått satt inn noe fra det forsøket ennå.

Dette var offentlig, og flere jeg kjenner som er/har vært der får kombinasjon med Ovitrelle og gonapeptyl hvis det er en viss sjans for overstimulering, men jeg har ikke sykt god erfaring med det.
Synes også Gonapeptyl er noe herk å sette :hilarious:

Back
Topp