Gonapeptyl i dårlig kjøleskap

Så bra å høre, tusen takk!! Men spurte mamma om hun kunne ta temperaturmåleren i et vannglass i kjøleskapet (tydeligvis sånn man måler i kjøleskap), og da var den 4,6 i natt når den var stilt inn på 4. Kan den ha steget til over 8 i løpet av dagen da tror du?
Åh jeg aner ikke :(, og jeg tør ikke gi noen råd om du bør bruke dem eller ikke. De har jo ligget kjølig om natta, og størsteparten av dagene. Dersom temperaturen svinger opp til worst case kanskje 10-12 grader i perioder, sier klinikken at det fortsatt er greit?

I mitt tilfelle var det en sprøyte Menopur, som skal klare seg i romtemperatur i en måned, mens den hadde blitt liggende i en glovarm bil. Derfor var både jeg og klinikken usikre og jeg valgte å kjøpe en ny.

Jeg som person blir lett stresset og bekymret, og det var min samboer som skjærte igjennom at dersom dette kom til å stresse og bekymre meg, så kjøper jeg en ny for å slippe det. :hilarious: Jeg tipper det nok ville gått bra, men for å skåne meg selv for den ekstra usikkerheten tok jeg det valget i alle fall. Kjenn på hvordan det vil føles i prosessen, er kanskje det beste rådet jeg kan gi. Vil det føles trygt og riktig, eller vil det føles stressende?:Heartred

Så bra å høre, tusen takk!! Men spurte mamma om hun kunne ta temperaturmåleren i et vannglass i kjøleskapet (tydeligvis sånn man måler i kjøleskap), og da var den 4,6 i natt når den var stilt inn på 4. Kan den ha steget til over 8 i løpet av dagen da tror du?
Det tviler jeg på

Kjøpte nye og la de i kjøleskapsskuffen (hjemme hos meg) på 3 grader med temperaturmåler, så viser plutselig temperaturmåleren -5 grader? Men vannet hadde jo ikke fryst? Er seriøst de nye også ødelagt nå?

Kan den ha blitt -5 grader fordi jeg gikk ute i 12- med sprøytene i en kjølebag? Kjølebagen hadde +5 grader da jeg sjekket temp mens jeg satt i bilen, men måtte gå i 5 min mens det var 12- ute. Jeg dør hvis de er ødelagt disse og

Jeg betalte for sprøytene 15.14 og klokka 15.40 oppdaget jeg at tempen viste -5 grader

Jeg vet ikke så mye om disse sprøytene, da jeg har aldri gått på dem. Men er de sprøyter som absolutt ikke klarer seg i romtemp? De sprøytene jeg har tatt som er kjølevare klarer seg som regel 30 dager i romtemperatur. Jeg har dem i kjøleskap til jeg skal bruke dem, og så ligger de i romtemperatur etter det. Det har gått helt fint! Det står eventuelt på pakningsvedlegget eller du kan høre med klinikken.

Jeg har aldri styrt med kjøleskapstemperatur, men jeg vet ikke om gonapeptyl er ekstra sensitive? Hvis ikke tror jeg at det helt sikkert går bra :Heartpink Men snakk med klinikken- de vil kunne gi deg best råd!

Kjøpte nye og la de i kjøleskapsskuffen (hjemme hos meg) på 3 grader med temperaturmåler, så viser plutselig temperaturmåleren -5 grader? Men vannet hadde jo ikke fryst? Er seriøst de nye også ødelagt nå?
Jeg tror du kan slappe helt av. De tåler jo såpass, ellers hadde jo apoteket hatt de i en annen forpakning.

Kan den ha blitt -5 grader fordi jeg gikk ute i 12- med sprøytene i en kjølebag? Kjølebagen hadde +5 grader da jeg sjekket temp mens jeg satt i bilen, men måtte gå i 5 min mens det var 12- ute. Jeg dør hvis de er ødelagt disse og
Nei det her helt umulig

Jeg vet ikke så mye om disse sprøytene, da jeg har aldri gått på dem. Men er de sprøyter som absolutt ikke klarer seg i romtemp? De sprøytene jeg har tatt som er kjølevare klarer seg som regel 30 dager i romtemperatur. Jeg har dem i kjøleskap til jeg skal bruke dem, og så ligger de i romtemperatur etter det. Det har gått helt fint! Det står eventuelt på pakningsvedlegget eller du kan høre med klinikken.

Jeg har aldri styrt med kjøleskapstemperatur, men jeg vet ikke om gonapeptyl er ekstra sensitive? Hvis ikke tror jeg at det helt sikkert går bra :Heartpink Men snakk med klinikken- de vil kunne gi deg best råd!
Det er liksom opp til meg sier de, men de trodde det ville gå bra, mens hun på apoteket som jeg ringte istad trodde kanskje de hadde mistet effekten sin :( Gonapeptyl er ikke en av de som klarer seg 30 dager i romtemp fant jeg ut. Vet ikke hvor lenge de klarer seg, men hvertfall 15 minutter, siden man skal ta de ut av kjøleskap 15 min før man setter de, men er så vill gjetning hvor lenge de eventuelt har vært over 8 grader:depressed:

Jeg ville heller ikke stresset så mye. Jeg oppbevarte mine i kjøleskapsdøra (hvor temp. svinger mest) og det gikk fint.
Bare for ordens skyld, jeg brukte Gonapeptyl som trigger før uttak, og ikke til nedregulering. Brukte sprøyter fra samme pakke i august før uttak 1 og i april året etter før uttak 2.

Jeg tror jeg ikke ville stresset så mye med nedteguleringssprøyter. Du skal jo ta blodprøver for å se om du er nedregulert. Hvis ikke du er det vil du i verste fall gå litt lenger på sprøyter. Jeg ville brukt alle de du har jeg. Jeg ville iallfall ikke kjøpt nye igjen. Nedregulering er litt mindre stress sånn sett enn stimulering. De tåler jo litt disse sprøytene. Selvom de ikke kan være 30 dager i romtemperatur vil de nok tåle noe mer enn 15 minutter. Hvis ikke ville de jo måtte være svært påpasselig med salg ifht årstid.

Jeg tror jeg ikke ville stresset så mye med nedteguleringssprøyter. Du skal jo ta blodprøver for å se om du er nedregulert. Hvis ikke du er det vil du i verste fall gå litt lenger på sprøyter. Jeg ville brukt alle de du har jeg. Jeg ville iallfall ikke kjøpt nye igjen. Nedregulering er litt mindre stress sånn sett enn stimulering. De tåler jo litt disse sprøytene. Selvom de ikke kan være 30 dager i romtemperatur vil de nok tåle noe mer enn 15 minutter. Hvis ikke ville de jo måtte være svært påpasselig med salg ifht årstid.
Skjønner! Da burde jeg kanskje spare den nye pakken til jeg begynner på gonal F samtidig?

Skjønner! Da burde jeg kanskje spare den nye pakken til jeg begynner på gonal F samtidig?
Du kan jo se det an! Men jeg tror jeg ville gjort det :happy: Men dette er jo helt opp til deg! Jeg har aldri gått på de medisinene (jeg nedregulerte med procren), så kanskje noen med erfaring fra akkurat disse kan gi noen bedre råd:Heartpink

Back
Topp