Gonal f

Star1978

Gift med forumet
Assistert-jentene
dere som har gått på kort protokoll med gonal f 450iu. I 10 dager (ca)

Er dette en sprøyte man har da i 2 dager??
Eller tenker jeg helt feil no..

Bare prøver og sette meg inn i hvor mye dette forsøke vil koste sånn ca :confused:

Gonal f kommer i ferdigfylte penner, den finnes i 300ie, 450ie og 900 ie. En penn inneholder flere doser, så hvilken størrelse som lønner seg, er avhengig av hvilken dose man skal ha. Prisene står i felleskatalogen :) Om det stemmer at du skal 450 ie i hver dose så vil du trenge 5 stk av 900ie til 10 dager. Men syntes 450ie hørtes ut som en veldig høy startdose?
Som du sikkert vet så vil du jo få refundert fra HELFO når du har kommet over grensen for egenandelen, ca 17000.

Gonal f kommer i ferdigfylte penner, den finnes i 300ie, 450ie og 900 ie. En penn inneholder flere doser, så hvilken størrelse som lønner seg, er avhengig av hvilken dose man skal ha. Prisene står i felleskatalogen :) Om det stemmer at du skal 450 ie i hver dose så vil du trenge 5 stk av 900ie til 10 dager. Men syntes 450ie hørtes ut som en veldig høy startdose?
Som du sikkert vet så vil du jo få refundert fra HELFO når du har kommet over grensen for egenandelen, ca 17000.

Har kommet over den Helfo grensen ;)
Står 450 på det brevet fra sykehuset, ja i 10 dg..
Og pennen er på 900 ja

Stemmer det. Jeg startet også på dose på 450. Syntes det var voldsomt i forhold til alle andre jeg kjente - men ble gravid. Ingen advarte meg mot kostnaden, så husker sjokket da jeg stod på apoteket og skulle betale [emoji85]

Stemmer det. Jeg startet også på dose på 450. Syntes det var voldsomt i forhold til alle andre jeg kjente - men ble gravid. Ingen advarte meg mot kostnaden, så husker sjokket da jeg stod på apoteket og skulle betale [emoji85]
Ja jeg regnet ut at det blir ca 17500kr , men får vell alt igjen fra Helfo har jeg hørt :)

Der var voldsomt høy startdose ja! Så forbered deg på dyrt apotekbesøk [emoji85] heldigvis får du jo det tilbake..

Jeg står på spray og sprøyter i 10 dg..

Er det sånn at man blir like mye følsom med den sprayen?
Sist gikk jeg på lang protokoll, med nesespray i 14 dg før jeg begynte på sprøytene, og da roet jo disse «følsomme meg» symtomene :p

Jeg står på spray og sprøyter i 10 dg..

Er det sånn at man blir like mye følsom med den sprayen?
Sist gikk jeg på lang protokoll, med nesespray i 14 dg før jeg begynte på sprøytene, og da roet jo disse «følsomme meg» symtomene :p

Skal du ha spray på kort protokoll!? Det har jeg ikke hørt om før[emoji5]

Skal du ha spray på kort protokoll!? Det har jeg ikke hørt om før[emoji5]

Spray og sprøyter på samme i (ca) 10 dg..
Er ikke det kort protokoll da? Eller?

Du starter på spray og sprøyter samme dag? Heller ikke hørt om! Vanligvis brukes spray ved lang protokoll, at man sprayer noen uker før sprøyteoppstart! Slik du gjorde sist!

På kort protokoll starter man som regel rett på sprøyter på syklusdag 2/3! Og fra sprøytedag 5 setter man nye sprøyter for å ikke få EL (ofte orgalutan eller cetrotide)! På lang protokoll trenger man ikke denne sprøyta, for sprayen gjør samme nytta!

Du starter på spray og sprøyter samme dag? Heller ikke hørt om! Vanligvis brukes spray ved lang protokoll, at man sprayer noen uker før sprøyteoppstart! Slik du gjorde sist!

På kort protokoll starter man som regel rett på sprøyter på syklusdag 2/3! Og fra sprøytedag 5 setter man nye sprøyter for å ikke få EL (ofte orgalutan eller cetrotide)! På lang protokoll trenger man ikke denne sprøyta, for sprayen gjør samme nytta!
Da må jeg høre med de når jeg ringer etter på , for står synarella 2 ganger daglig og (450) på sprøyter ..

Eller har jeg fått en hestedose denne gang? [emoji23][emoji12]

Med 450 ie så har du fått en hestedose ja! Men jeg ville hvertfall spurt dem om det med sprayen og oppstart på sprøyter! For det hørtes ikke logisk ut!

Med 450 ie så har du fått en hestedose ja! Men jeg ville hvertfall spurt dem om det med sprayen og oppstart på sprøyter! For det hørtes ikke logisk ut!

Ja jeg vet ikke ;)
Måtte ringe de i dag , så gir de meg nok beskjed om hva jeg skal :)

Spray og sprøyter på samme i (ca) 10 dg..
Er ikke det kort protokoll da? Eller?

Det er nok helt riktig. ;) Du kan få spray, piller eller sprøyter som skal hindre spontan eggløsning. :)

Det er nok helt riktig. ;) Du kan få spray, piller eller sprøyter som skal hindre spontan eggløsning. :)

Er det vanlig? Aldri hørt om før[emoji38][emoji38][emoji38]

Men no hadde de vist satt meg opp på alt siden de ikke vet hvordan det ser ut enda, skal derfor på kontroll den (ca) 6.04 for og se hvordan dette med slimhinnen ser ut
Så vet de da om jeg skal få lang eller kort protokoll.. [emoji851]
Så må på synarella en stund før sprøytene om det blir da lang prot. [emoji1360][emoji4]

Er det vanlig? Aldri hørt om før[emoji38][emoji38][emoji38]

Jeg vet ikke hva som er vanligst (tror ikke spray er vanligst ved kort nei), virker også å være ulike preferanser mellom klinikkene (som alt annet). :knegg:

Back
Topp