Gonal-f!

.Anonym.

Glad i forumet
jeg skal ta 200 i 10 dager, har kjøpt to sprøyter på 900. Sykepleieren sa at det skal være 100 ekstra i hver sprøyte..

Andre som har gjort det? Eller burde jeg kjøpe ekstra av gonal ? Er litt redd for at det er litt mindre enn 100 igjen.. leser at det er mange så har fått andre svar fra sykepleiere om det der. Noen sier det er 75 ie igjen.

Er den sprøyta enkel å bruke ?

Den er 100% idiotsikker i bruk[emoji1]
Ville nok kjøpt så jeg hadde fulle doser, det ekstra er der for en grunn, det kan skje du må "sløse" bort 25 enheter fordi spissen ikke fyller seg selv.
I mine har det heller ikke vært igjen fulle 100 ie etter at jeg har "tømt" de....

Ville nok kjøpt så jeg hadde fulle doser, det ekstra er der for en grunn, det kan skje du må "sløse" bort 25 enheter fordi spissen ikke fyller seg selv.
I mine har det heller ikke vært igjen fulle 100 ie etter at jeg har "tømt" de....
Signerer denne! Du kan jo kjøpe 1 sprøyte med 300ie til å begynne med, den er rimeligere.
Gonal-f er en av de absolutt enkleste og "snilleste" sprøytene jeg har tatt [emoji4]

Signerer denne! Du kan jo kjøpe 1 sprøyte med 300ie til å begynne med, den er rimeligere.
Gonal-f er en av de absolutt enkleste og "snilleste" sprøytene jeg har tatt [emoji4]

Signerer denne :)

Ja, det jeg også tenkte. At det er det for en grunn.. merkelig at sykepleieren sa det da. da kjøper jeg en til :)

Jeg hadde cirka 75ie ekstra, og den ene gangen måtte jeg bruke 25ie på å få ut luftbobla.

Sprøyten i seg selv er veldig enkel og snill [emoji5] det er den minst vonde sprøyta jeg har tatt hittill.

Jeg hadde cirka 75ie ekstra, og den ene gangen måtte jeg bruke 25ie på å få ut luftbobla.

Sprøyten i seg selv er veldig enkel og snill [emoji5] det er den minst vonde sprøyta jeg har tatt hittill.
Har kjøpt 450 ie ekstra nå:) men det står at fra oppstart med hormonsprøyter skal jeg kun spraye i et nesebor 2 ganger om dagen. Begynner den 25 april på gonal om kvelden . Skal jeg begynne med 2 spray Dagen etter da.? er så redd for å få eggløsning :p

Har kjøpt 450 ie ekstra nå:) men det står at fra oppstart med hormonsprøyter skal jeg kun spraye i et nesebor 2 ganger om dagen. Begynner den 25 april på gonal om kvelden . Skal jeg begynne med 2 spray Dagen etter da.? er så redd for å få eggløsning :p

Mener å huske jeg startet med to spray om dagen, samme dag som oppstart av sprøytene.
Står det ikke datoer på informasjonen du har fått?

Skal man bruke det som er ekstra i sprøyta, eller skal man gå over på ny sprøyte for å være på den sikre siden?

Mener å huske jeg startet med to spray om dagen, samme dag som oppstart av sprøytene.
Står det ikke datoer på informasjonen du har fått?
Det står bare at jeg skal begynne på gonal 25 april og 2 spray fra oppstart med hormonsprøyte..men blei litt usikker om det er samme Dag eller dagen etter :p men da er det nok samme dagen jeg starter med sprøytene

Det står bare at jeg skal begynne på gonal 25 april og 2 spray fra oppstart med hormonsprøyte..men blei litt usikker om det er samme Dag eller dagen etter :p men da er det nok samme dagen jeg starter med sprøytene

Jeg tolker det også som at en skal redusere med 2 spray samme dag som en starter med sprøytene.

Skal man bruke det som er ekstra i sprøyta, eller skal man gå over på ny sprøyte for å være på den sikre siden?

Ifølge bruksanvisningen skal man bruke opp hele sprøyta. Når det er gjort står det hvor mye du mangler, og du setter da en ny sprøyte med den aktuelle dosen.

Anbefaler at du leser bruksanvisningen [emoji6] få gjerne mannen til å lese den også hvis du er usikker. Følger med ett veldig fint skjema inni bruksanvisningen slik at du har full oversikt over hvor mye du har satt.

Ganske sikker på at det er samme dag [emoji5][emoji1360]

Ok:) det står at jeg skal ta gonal ettermiddag/kveld, kan jeg ta den samtidig som sprayen da? Samme klokkeslett ?:)

alltid fått beskjed at sprøytene taes helst mellom kl 15-18 og samme tidspunkt hver dag :)

alltid fått beskjed at sprøytene taes helst mellom kl 15-18 og samme tidspunkt hver dag :)
Jeg fikk beskjed om å ta sprøytene på kveldstid, mellom 2000 - 2200 var visst en fin tid og da til fast klokkelslett hver dag. Vet ikke om det er litt forskjellig praksis rundt omkring? Jeg hører til Haugesund.
På kort protokoll tok jeg sprøytene kl 1900.

Jeg fikk beskjed om å ta sprøytene på kveldstid, mellom 2000 - 2200 var visst en fin tid og da til fast klokkelslett hver dag. Vet ikke om det er litt forskjellig praksis rundt omkring? Jeg hører til Haugesund.
På kort protokoll tok jeg sprøytene kl 1900.
Ok:) jeg hører også til Haugesund :) vet du hvorfor du måtte ta den tidligere når du hadde kort ?

Ok:) jeg hører også til Haugesund :) vet du hvorfor du måtte ta den tidligere når du hadde kort ?
Tror egentlig ikke det har så veldig mye å si til hvilket klokkeslett du tar sprøyten på ettermiddag/ kvelden, så lenge du passer på at den tas samme tid hver dag. Jeg tok gonal-f kl 1900 og startet etterhvert med orgalutran kl 2300. Om jeg ikke husker helt feil så var det best med litt tid imellom de to sprøytene?
Er noen måneder siden nå, ting har gått litt i glemmeboka [emoji12]
Hvis du er usikker så ring sykepleierne og spør, de vet best [emoji5]

Tror egentlig ikke det har så veldig mye å si til hvilket klokkeslett du tar sprøyten på ettermiddag/ kvelden, så lenge du passer på at den tas samme tid hver dag. Jeg tok gonal-f kl 1900 og startet etterhvert med orgalutran kl 2300. Om jeg ikke husker helt feil så var det best med litt tid imellom de to sprøytene?
Er noen måneder siden nå, ting har gått litt i glemmeboka [emoji12]
Hvis du er usikker så ring sykepleierne og spør, de vet best [emoji5]
Aha stemmer det! Det gjorde jeg og da jeg hadde kort protokoll! Kom ikke på at jeg tok orgalutran itillegg! Jeg tar jo bare nesesprayen nå:) ja jeg ringte for å vær helt sikker:) det var rett det du sa, samme hvor tid. Bare jeg tar de samme tid hver kveld :) hvilken dose hadde du da du tok gonal f?:)

Back
Topp