Godterisyken

Nina 2barns mamma

Glad i forumet
Hei hei jenter[:D]
Måtte bare lage en ny tråd om dette.Jeg føler at jeg spiser sp utrolig mye dritt, elsker Toblerone(dagens store favoritt) chips,all sjokolade,små godt, alt glir ner, kick. Får så dårlig samvittigher for heller ikke å gå å ta meg et friskt eple og noe annet frukt, men det frister faktisk ingenting, faktisk pess å spise eple, blir lei av det før jeg er halvveis, og lengter itte den søte eller salte smaken i munnen. Er dette meget usunt ovenfor barnet og spise så mye usunt?Vett dere noe om dette?Jeg tar Omega3 då, men ja vet(som min samboer har sagt til meg)Det dekker ikke et sunt kosttilskudd[8|]

Hei,
jeg har det vel sånn som deg. Elsker alt som heter snop og sjokolade. Får også dårlig samvittighet, men tror ikke det skader barnet så mye, kanskje det blir litt større.... I vert fall spiste jeg masse sjokolade med forrige mann og han ble ikke så utrolig stor 3800 og han er sunn og frisk nå. Men problemet mitt er vel at jeg spiser mye mer av alt, mer frokost og middag og utrolig mye mer kvelds enn før jeg ble gravid. De første månedene var jeg jo kvalm og dårlig og spiste lite, men tar det igjen så bare det nå da.

Alle sier at jeg ikke bør spise så mye hverken søtt eller salt, men hva skal jeg gjøre da. Ikke er jeg overvektig eller noen gang hatt problemer med vekten, og svangerskapet er ellers helt normalt. Så hvorfor kan jeg ikke bare få spise....

For mye sukker gjør ikke godt for verken deg eller barnet, men hva er for mye!? [8|]
Selv spiser jeg alt for tiden.. Likte for eksempel ikke eple før graviditeten, men nå er grønne epler den store favoritten! Spiser minst ett om dagen. Og så banan for å dempe søthunger'n. Ellers så er smarties tingen.. burde de av sjokolade og fruktpastiller. Men tilsetningsstoffene er vel ikke noe bedre enn sukker. [&:]

ORIGINAL: sunway

Hei,
jeg har det vel sånn som deg. Elsker alt som heter snop og sjokolade. Får også dårlig samvittighet, men tror ikke det skader barnet så mye, kanskje det blir litt større.... I vert fall spiste jeg masse sjokolade med forrige mann og han ble ikke så utrolig stor 3800 og han er sunn og frisk nå. Men problemet mitt er vel at jeg spiser mye mer av alt, mer frokost og middag og utrolig mye mer kvelds enn før jeg ble gravid. De første månedene var jeg jo kvalm og dårlig og spiste lite, men tar det igjen så bare det nå da.

Alle sier at jeg ikke bør spise så mye hverken søtt eller salt, men hva skal jeg gjøre da. Ikke er jeg overvektig eller noen gang hatt problemer med vekten, og svangerskapet er ellers helt normalt. Så hvorfor kan jeg ikke bare få spise....

Ikke bry deg om hva andre sier.. hadde det vært farlig å spise alt det vi spiser hver enkelt oss, så hadde vel ikke mange av oss overlevd![;)]

Jeg kommer i vert fall til å fortsette å spise det jeg har lyst på helt til legen eller jordmor påviser for mye sukker i urinen, svangerskapsforgiftning eller noe annet. Det er jo ingen som vet hva som er "for mye" så en sjokolade for dagen kan vel ikke skade...???

Enig!! Det er viktig å kose seg!!! [:D]

ORIGINAL: Irene29

For mye sukker gjør ikke godt for verken deg eller barnet, men hva er for mye!? [8|]
Selv spiser jeg alt for tiden.. Likte for eksempel ikke eple før graviditeten, men nå er grønne epler den store favoritten! Spiser minst ett om dagen. Og så banan for å dempe søthunger'n. Ellers så er smarties tingen.. burde de av sjokolade og fruktpastiller. Men tilsetningsstoffene er vel ikke noe bedre enn sukker. [&:]

samma her,spiser mye epler og snop[:D]har fått dilla på sjokolade nå da,typisk det hadde jeg ikke i begynnelsen.men nå spiser jeg som bare det.

klart det er ikke bra for babyen eller meg men hallo???skal vi kutte ut alt nå da?prøver jo å begrense meg,men føler meg som en narkoman som stormer til snope skapet så fort mannen er gått ut døra[:D]later som jeg er sunn å tar eple når han er i nærheten.vist ikke så kjefter han på meg[:(][8D][:D]

husk å spise sunt for babyen sin del,jaja lettere sakt en gjort når suge kommer uten du har kontroll på det![&o]
nei nå må jeg ta meg en sjokolade gitt[:D]

Jepp, så masse "vondt" vi går igjennom for å få disse gullklumpene så syns jeg vi kan unne oss å kose oss litt, så ikke alt bare blir kjipt i disse 9 månedene.

ORIGINAL: sunway

Jepp, så masse "vondt" vi går igjennom for å få disse gullklumpene så syns jeg vi kan unne oss å kose oss litt, så ikke alt bare blir kjipt i disse 9 månedene.

DEN støtter jeg *svelger ned sjokoladen*

Ja eg bryr meg heller ingenting om det der mat greiene[:D]
Spise akkurat det eg vil når eg vil ,eg røyke ikke, så spise litt ekstra for det då.....he he he. Ja min type og tar meg for all godte, og mener jeg bør spise mer frukt i stedenfor, for jentå vår sin skyld, og når han sier det det er å trykke på punktet mitt det...he he he[:D]

Back
Topp