Godmåren Buster!!

snusken

Forumet er livet
Hei Buster!
Hvis jeg ikke husker feil [8|] leste jeg i en tråd på generell at du er Odelsjente?
Stemmer det?
Eller er jeg helt på bærtur nå..... [8|] [:D]

Gomorgen!!! [:D]

Stemmer nok det du!![;)]

Hihi ekte bondetuppe jeg!![:)]

Hvorfor lurte du på det forresten? [:)]

HI HI Det er jeg å skjønner du [:D]
Jeg er også odelsjente på den gården jeg vokste opp på. Men jeg skal ikke overta... [8D]
Skal du overta gården?

Kunne hatt lyst fordi jeg selv har så mange gode minner, og jeg tror det
er kjempebra for ett barn å vokse opp på gård, og lære seg ansvaret det er
med å ha dyr...

Men er jo ikke lønnsomt i det hele tatt,så måtte enten ha vært rik!! [:D]
Eller ha annet arbeid i tillegg, og det tror jeg kan bli litt mye...

Så er blir det nok lagt ned,når ikke pappa gidder mer, ingen av mine søsken er
interresert heller...

Men jeg synes det er veldig synd da...

Har du søsken som er interresert eller?

Det var godt å lese innlegget ditt buster [:)] For jeg tenker akkurat det samme!!
Spesielt tungt er det at det er min døde far som arvet den gården fra sin far og nå er det jeg som ikke tar over! [&o] Skulle ønske min far var her i dag så jeg kunne fått hans "godkjennelse" på at jeg ikke overtar gården fordi det lønner seg ikke og blir for tungt å ha jobb i tillegg [:(] Det er hardt arbeid å drive en gård!
Men jeg har også fine minner og hadde det latt seg gjøre at jeg ble hjemme og tok gården kunne jeg gjort det. Men så er min samboer fra byen og har aldri kjørt en traktor før [;)] så han har jo ikke lyst og det skjønner jeg godt.
Ingen av mine søsken er interesert nå i hvert fall.... så vi får se... [8|]
Den yngste søsteren min fyllte nettopp 18 år så det kan jo hende noen vil overta om noen år..
Nå er det ingen dyr på gården og nå skal min mor som bor der ennå sammen med min stefar pakte bort jorda til noen naboer.

Synes din far at det er helt i orden at ingen overtar eller er han litt skuffet?

Tror egentlig han synes det er helt greit, fordi han vet hvor mye arbeid det er
og hvor lite lønnsomt det er. Min samboer er også fra gard da, men den ble lagt ned da
han var ganske liten, og det siste han kan tenke seg er å bli bonde!![:D]

Kommer til å bli utrolig vemodig og trist den dagen dyra blir sendt på slakteriet,
men tror han ikke vil at vi slite oss ut på noe som ikke er lønnsomt...

Men jeg kommer nok til å bygge hus her på garden, så noen dyr kommer nok til
å bli værende, bare for kosens skyld!!

Forstår godt at du skulle ønskt du kunne spørre din far, men han vet også for ett
slit det er.. Tror han hadde syntes det var greit jeg!![:)] 

Har du noen planer om å bosette deg der igjen da eller? Bor du langt unna?

Vil det si at du skal flytte tilbake til Ørsta til Chill24 det da? [:)]

Jeg tror også at min far hadde hatt samme mening som din far så jeg trøster meg med det!
Men det er tungt for min mor for vi har en slem nabo som hun stadig har problemer med og som "sugler" etter vår jord fordi den ligger så godt til. Min mor har heller lyst at noen skal pakte den slik at den ikke forsvinner inn i naboens gård! Så nå har hun nettopp fått en annen nabo til å pakte det og det er jeg veldig glad for!!

Jeg bor i samme bygda jeg er oppvokst i så det er ikke så altfor langt unna. Vi leier en kjellerleilighet i byggefeltet her nå men vi skal snart bygge hus her. Har kjøpt oss tomt og venter egentlig bare på å begynne [:)]
Vi vurderte å bygge på gården men min samboer fallt fullstendig for tomta her i byggefeltet pga utsikten over havet! Det er en nydelig utsikt [:)] Og siden jeg har fått ham med meg fra sørlandet til å bosette seg på vestlandet syntes jeg at han måtte få bestemme det! [;)]

Hehe.. må få bestemme litt han også!! [:D]
Jeg er oppvokst i en smal liten dal å har kjempelyst å bygge her!
Men min samboer er oppvokst ved fjorden og sier han MÅ se fjorden, viss ikke
får han klaustrofobi!! [:)]

Så vi får se om jeg får viljen min!![:)]

Men ja, skal tilbake til Ørsta om ett par år, når jeg er ferdig med utdanninga!![:D]
Da får han bare henge seg på![;)]

He he [:D]
Du klarer nok å lure ham med deg vil jeg tro [;)]
Vi er sterke på det viset vi jenter [:D]
Bare se på meg, mange som er overasket på hvordan jeg kunne få en sørlending til å ville bosette seg på vestlandet [:D]
Hvor er din kjære fra da?

ORIGINAL: buster

Hehe.. må få bestemme litt han også!! [:D]
Jeg er oppvokst i en smal liten dal å har kjempelyst å bygge her!
Men min samboer er oppvokst ved fjorden og sier han MÅ se fjorden, viss ikke
får han klaustrofobi!! [:)]

Så vi får se om jeg får viljen min!![:)]

Men ja, skal tilbake til Ørsta om ett par år, når jeg er ferdig med utdanninga!![:D]
Da får han bare henge seg på![;)]

Forstår han godt.. jeg holdt på å tørke inn da jeg bodde på Voss[8D]

Han er noen få mil fra Førde så det er jo ikke så langt da!!

Men han er jo fullt klar over at jeg vil flytte til Ørsta, det har han vært hele
tiden! Så han har bare med å være med!! [;)]

Dyktig gjort å "lure" en sørlendig til å bosette seg på vestlandet ja!!![:D][;)]

Back
Topp