Gode vs. dårlige bruktkjøp

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Når man kjøper brukt opplever man både gode og mindre gode kjøp.

Jeg elsker å gjøre gode bruktkjøp, men jeg hater å gjøre dårlige :hilarious:

Noen som vil fortelle om gode eller dårlige opplevelser med bruktkjøp?
 
Kjøpt vugge, ammepute, bæreseler kjempe billi!
Dårli kjøp kjøpt en klespakke til baby og der var det en del stygge klær....
 
Jeg har hentet sprinkelseng og vugge på finn gratis! Kjøpt newborn sete til stokke stol, vippestol fra Babybjørn og en pakke med babyklær. Fornøyd med disse
Kjøpte et sete med isofix base- passer ikke i bilen min :( så ikke så fornøyd med dette kjøpet pga det..Også har jeg arvet masse klær

også har foreldrene mine fått vogn, vognpose, plaststol og bæresele(av kjente)
Føler meg heldig
 
Foreløpig bare hatt gode opplevelser.
Har kjøpt sete med base, trappegrind, Leander vugge, masse klær.
Eneste bomkjøp var at jeg kjøpte rosa Lillelam dress før jeg fant ut at jeg venter en gutt
 
Tidenes bomkjøp: bilstol nr to fra en i familien da mellomste var liten. Trodde jeg gjorde et kupp, men da vi skulle ta det i bruk etter noen mnd oppdaget vi at nakke-isoporen var knekt tre plasser og det var umulig å få kjøpt ny... Fikk diskutert meg fram til å få tilbake halve summen, men tapte uansett 750 kr på det kjøpet + at vi måtte kjøpe enda en bilstol...
 
Gode kjøp:
Cosyfix ammepute på finn, diverse bæresjal og - seler brukt på fb. Helt nytt og ubrukt Coracor elastisk fra en venn, til rabattert pris. Sprinkelseng og bedsideseng via bekjente, vogn via kollega. Fått en gratis babygym fra Ikea, og betalt 50 kr for en babygym fra Fisher Price. Diverse tøybleier via fb og finn, samt bekjente :)

Håper å komme over en god deal på Sleepytroll, så er vi snart i boks :D
 
Ikke gjort noen særlig kjøpt til den lille enda. Bortsett fra bedsidecrib som jeg sparte 80% på, veeeldig pent brukt gjennom finn.no.
Til storebror har jeg gjort veldig bra kupp på utedresser, sko, vogn, bæresjal osv osv. Som regel 60-80% jeg har spart på hver ting.
Innetøy/vanlig klær synes jeg ikke har vært noe bra kupp. Ofte så er klærne utvaska og stive og flekkete. Selv de som selger til dyrere pris fordi klærne er i topp stand i følge selger. Så slikt kjøper jeg nytt eller arver/bytter innad familien. Men yttertøy er jeg veldig fornøyd med hva jeg har kjøpt
 
Bortsett fra strømpebukser har vi knapt nok kjøpt noe nytt i det hele tatt. Veldig fornøyd med alt, men tror jeg har gjort over gjennomsnittet mye research på hva jeg ville ha :)
Noen stygge/slitte plagg men de har vi fått gratis så det kan jeg virkelig ikke klage over :p
 
Beste kjøp var vel et Stokke baby sete til Tripp trapp, 50 kr (fant ut det ikke var så mye tape)
Var flekkete men hev alt i vaskemaskinen med seler, alt såg som nytt ut etterpå! ellers bytta jeg en flaxlodd mot en sprinkelseng på lokale byttering side på face., kjøpt litt brukte klær til forrige billig, men var ikke så mye jeg endte med å bruke av de..
 
Kjøpte eindel brukt til forrigemann, bl.a leikegrind, stellesekk, regn- og myggtrekk til vogna. Finn og Facebook. Kle arvar eg helst av familie og venner, ymse oppi slike klespakkar..men enkeltplagg, td ullsett eller vinterdress kan vere bra.

Ikkje hatt eit skikkelig dårlig bruktkjøp endå, men er litt kresen òg då..:bag: Og gniten :p
 
Selv har jeg nesten ikke handlet noe brukt. Spesielt skeptisk til klær, sengetøy, dyner osv. Arver gjerne klær av venner og bekjente.

Har kjøpt vippestol brukt, den så helt ny ut :happy:
 
Jeg har hentet sprinkelseng og vugge på finn gratis! Kjøpt newborn sete til stokke stol, vippestol fra Babybjørn og en pakke med babyklær. Fornøyd med disse
Kjøpte et sete med isofix base- passer ikke i bilen min :( så ikke så fornøyd med dette kjøpet pga det..Også har jeg arvet masse klær

også har foreldrene mine fått vogn, vognpose, plaststol og bæresele(av kjente)
Føler meg heldig
Passer den ikke fordi dere ikke har isofix i bilen? Isåfall kan man kjøpe og montere selv. Mener å huske vi betalte noen hundrelapper for det bare, og tror heller ikke det var vanskelig å montere. Overlatet de bilgreiene til mannen
 
Har kjøpt vogn, regntrekk, myggnetting, solskjerm, og bedside crib brukt. Tenkte egentlig å kjøpe ny madrass til senga, skeptisk til sånt brukt, men den er så og si ikke brukt og ser helt ny og fin ut så vurderer å bare beholde den. Den er dessuten bedre enn den som følger med senga :) Fornøyd med alle kjøpene så langt! Ser så og si nye ut, men har likevel fått de mye billigere.

Er også på utkikk etter vippestol, badebalje og en grei klespakke :)
 
Passer den ikke fordi dere ikke har isofix i bilen? Isåfall kan man kjøpe og montere selv. Mener å huske vi betalte noen hundrelapper for det bare, og tror heller ikke det var vanskelig å montere. Overlatet de bilgreiene til mannen
Fikk ikke setet i riktig vinkel i bilen!:( har isofix men ikke alle seter passer i alle biler uavhengig
 
Aah, da blir det verre...vi har forsåvidt ikke testet dette selv enda. Blir spennende å se om det går :)
Måtte teste før jeg skulle i butikken for å bestille vogn, for da måtte jeg evt bestille sete samtidig:) nå venter jeg på sete og vogn
 
Selv har jeg nesten ikke handlet noe brukt. Spesielt skeptisk til klær, sengetøy, dyner osv. Arver gjerne klær av venner og bekjente.

Har kjøpt vippestol brukt, den så helt ny ut :happy:
Kan jeg spørre hvorfor du er skeptisk til klær?
 
Kan jeg spørre hvorfor du er skeptisk til klær?

Fordi jeg ikke vet hvordan de er behandlet :rolleyes:

Om de røyker, har dyr, bruker tøymykner med lukt eller et vaskemiddel som ikke er allergivennlig :(

Klær er jo noe som skal være nærmest babyen, så litt skeptisk til å kjøpe fra ukjente. Pluss at jeg er litt kresen på hva jeg har på :angelic:
 
Back
Topp