Gode unnskyldninger...

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
... for ikke å drikke :)


Nå er det jo julebord og masse annet gøy som nærmer seg med stormskritt i første trimester. Hvordan har dere tenkt å komme unna "drikkepresset"? :smiley-angelic006
 
Jeg slipper fint noen spørsmål om det siden jeg i praksis er avholds fra før av :p Jeg har foretrukket brus eller vann i mange år, og folk gidder ikke lengre å spørre. Jeg jobbet som bartender for noen år siden og drakk nok for et liv da, så har ikke noe behov for å drikke alkohol lengre. Helt ferdig med det, rett og slett. Kan ta en god øl til maten , men det stopper egentlig der.

Å forklare hvorfor jeg ikke spiser spekemat derimot, DEN blir verre, for det elsker jeg!
 
Jeg er aaalt for glad i vin og det vet alle kollegaene mine så julebordet blir tøft i år. Nesten så jeg vurderer å droppe det for jeg ikke har lyst at alle skal vite det når jeg bare er 7 uker gravid (tidlig julebord hos oss).
 
Har en liten en på 16 mnd som jeg fortsatt ammer på morgen og kveld.. Selv om han hadde klart seg uten meg én morgen, så trenger ikke de andre å få vite om det. Så jeg bruker det for alt det er verdt :p
 
Jeg er aaalt for glad i vin og det vet alle kollegaene mine så julebordet blir tøft i år. Nesten så jeg vurderer å droppe det for jeg ikke har lyst at alle skal vite det når jeg bare er 7 uker gravid (tidlig julebord hos oss).

Du kan si du går på pencillin eller noe?
 
Du kan si du går på pencillin eller noe?

Det er bare en gammel myte at det er farlig, det eneste det kan føre til er litt dårligere effekt av noen antibiotikatyper og at man kanskje blir fullere (men det kan og handle om at han ofte er i litt dårlig form når man går på antibiotika), så det er langt fra alle som tror på det lengre :) Også er det en antibiotikatype som gir litt antabus-lignende effekt da, deeet er ubehagelig https://www.antibiotika.no/antibiotika-og-alkohol/

___

Kanskje finne på noe du MÅ kjøre for, gubben må hentes på flyplassen ellernoe og ingen andre i hele verden kan hente. Bil er det stort sett jo ingen som stiller spørsmål ved å holde seg alkoholfri rundt :)
 
Har vurdert det ja. Typisk en løgn som må begynne noen dager før da om det skal funke med kollegaer jeg ser hver dag :woot:

Sant! Evt må du kunne være kjørbar pga noe som har oppstått i familien? Må kanskje planlegges litt det og, men mest fra din side.. det kan jo ha skjedd noe samme dagen som julebordet?
 
Det er bare en gammel myte at det er farlig, det eneste det kan føre til er litt dårligere effekt av noen antibiotikatyper og at man kanskje blir fullere (men det kan og handle om at han ofte er i litt dårlig form når man går på antibiotika), så det er langt fra alle som tror på det lengre :) Også er det en antibiotikatype som gir litt antabus-lignende effekt da, deeet er ubehagelig https://www.antibiotika.no/antibiotika-og-alkohol/

___

Kanskje finne på noe du MÅ kjøre for, gubben må hentes på flyplassen ellernoe og ingen andre i hele verden kan hente. Bil er det stort sett jo ingen som stiller spørsmål ved å holde seg alkoholfri rundt :)

Jeg har ikke lappen så funker så dårlig for meg dessverre :wtf:
 
Jeg har ikke lappen så funker så dårlig for meg dessverre :wtf:

Akutt øvelseskjøring :hilarious:

Hm, nei, noe du må tidlig opp på morgenen etter som er viktig, også vet du at det ikke blir noe gøy å bare drikke i starten av kvelden? Evt bare bli hjemme og se film med kjæresten den kvelden :)
 
Om julebordet er «ute» så kan jo du ringe å høre med restauranten om de kan ha en flaske alkoholfri vin på lager til deg. Så trekker du bare servitøren til side og sier at når du bestiller vin, så er det alkoholfri du skal ha.
Jeg gjorde dette sist gang jeg var gravid og ingen la merke til det;)
 
Her blir det alkoholfri vin i en vanlig vinflaske i den ene bursdagen jeg skal i og jeg dropper juleborda :cool:
 
Blir å flytte over øletiketter fra alkohol-glass-øl til alkoholfri øl. gjort en gang før, og det funket gull. Evt snike med servitøren når ingen ser det :)
 
Sier enkelt og greit at jeg ikke har lyst til å drikke akkurat da. Man prater om at det er drikkepress blant unge, men det er jo langt verre blant voksne. Jeg fatter det ikke. Det må da være lov å ikke ville drikke alkohol uten at det automatisk må bety at man er gravid.
 
Om julebordet er «ute» så kan jo du ringe å høre med restauranten om de kan ha en flaske alkoholfri vin på lager til deg. Så trekker du bare servitøren til side og sier at når du bestiller vin, så er det alkoholfri du skal ha.
Jeg gjorde dette sist gang jeg var gravid og ingen la merke til det;)
Vi er veldig store og får typisk bare satt frem noen flasken vin på bordet som er forhåndsbestilt :(
Ellers er det jo en god idé :)
 
Sier enkelt og greit at jeg ikke har lyst til å drikke akkurat da. Man prater om at det er drikkepress blant unge, men det er jo langt verre blant voksne. Jeg fatter det ikke. Det må da være lov å ikke ville drikke alkohol uten at det automatisk må bety at man er gravid.

Enig!

Har heldigvis modne nok venner og kollegaer til at det aldri har vært noe mas på at jeg ikke drikker eller drikker lite, men mange er ikke så heldige nei :(
 
Sier enkelt og greit at jeg ikke har lyst til å drikke akkurat da. Man prater om at det er drikkepress blant unge, men det er jo langt verre blant voksne. Jeg fatter det ikke. Det må da være lov å ikke ville drikke alkohol uten at det automatisk må bety at man er gravid.
Jeg er i utgangspunktet enig, men samtidig så kommer det veldig Ann på personen det gjelder. Jeg har flere venner og kollegaer som ofte velger å ikke drikke og det er greit. Men så er det en del som jeg ville reagert på om de ikke drakk og jeg er nok i den gruppa. Jeg drikker ikke mye, men jeg drikker ofte og elsker som minimum et glass vin til maten.
 
Vi skal med eget drikke til julebordet på jobb i år, heldigvis. Bruker alkoholflaske med alkoholfritt innhold :p
 
Back
Topp