Gode tips

Frokostkaffe

Forelsket i forumet
Marsboerne 2023
Oppretter en tråd der vi kan dele gode tips med hverandre!
Hender jo man kommer på, hører om, eller har noen smarte erfaringer som kan komme til nytte for oss gravide.

Kommer sikkert på mer etterhvert, men disse babyboksene som man får gratis i ulike butikker er jo en kjekk sak å ha med seg på tampen av graviditeten.
Og en annen ting jeg kom på var å følge med på diverse adventskalendere for barneutstyrsbutikker. Vet at iallefall barnas hus har et nytt tilbud hver dag, og lurer på om ikke babyshop også har det. Så når desember kommer skal iallefall jeg følge med her. Kjekt når f.eks babycallene kommer på halv pris en dag, selv om den ikke skal brukes riktig ennå ;-) Penger å spare som man kan bruke på andre ting....for utgiftene blir det nok av! :)

Noen andre som har tips så er det bare å poste her!
 
Ha med ekstra mat rundtomkring, knekkebrød eller noe. Spis litt når kvalmen begynner
 
Anbefaler babycall med camera som du får inn på iphone og ipad! Vi bruker den fremdeles på vår toåring sitt rom, slår på når vi lurer på om hun står i senga eller sover. Den heter Withings Withbaby. Før våkna hun så lett bare vi åpna døra og da var den gull verdt for å få kikket på henne. Kan også spille musikk eller snakke til babyen men det har vi knapt brukt. Eneste dårlige er at tomtemperaturen ikke er riktig pga at det kommer varme fra kamera også. Beste kjøpet vi gjorde, digg å slippe en ekstra enhet, bare å kikke på mobilappen.
 
Og vårt sleepyhead babynest var supert, både i senga vår, senga til baby, på sofaen osv. Trygt og godt. Det andre beste kjøpet vi gjorde :)
 
Fikk et tips inne på juni, og det var at like i forkant av fødselen kunne man bestille en haug med babyklær fra Zalando. På den måten kunne man sikre seg at man hadde klær i rett størrelser og farger uansett hvilket kjønn det ble og hvor stor babyen var, uten at noen av klærne ikke kunne brukes. Siden de har åpent kjøpt kunne man eventuelt returnere alle klærne i str 50 hvis man feks fikk en stor baby, eller sende tilbake alt det rosa hvis det likevel ble en gutt :) Litt knotete forklart, men dere skjønner sikkert :)
 
Babybodyer med knepping så de blir helt åpne i fronten ble vår yndling til guttungen. Så enkelt å bare legge ungen rett på bodyen og kle på uten mye opp og ned og hit og dit! Har kvitta meg med alle andre bodyene som måtte dras over hode, de ble bare knotete.
Har ikke funnet de i mange spennende farger og mønstre, men fant hvit, brun og beige.
 
Ja jeg har enda et tips nå som jeg leste om bodyer. Omslagsbody er jo en favoritt siden man slipper å dra de over hodet. Men visste dere at de andre bodene ikke trengs å tres over hodet? De som enten har knepping på skuldrene eller overlappende stoff på skuldrene er vide nok til at man kan dra den nedover. Greit når det er eksplosjonsbleier, slipper å få bæsj i håret :p
 
  • Liker
Reactions: TJ
Ja jeg har enda et tips nå som jeg leste om bodyer. Omslagsbody er jo en favoritt siden man slipper å dra de over hodet. Men visste dere at de andre bodene ikke trengs å tres over hodet? De som enten har knepping på skuldrene eller overlappende stoff på skuldrene er vide nok til at man kan dra den nedover. Greit når det er eksplosjonsbleier, slipper å få bæsj i håret :p
Jepp! Men det visste jeg ikke som nybakt mamma... Man kan si at jeg har hatt noen litt stinkende opplevelser :p Men nå vet jeg det!

Ammeputen de bruker på barsel, den store harde man kan feste rundt livet=genial!

Dooky til barnevogn! I stede for å stenge for åpningen så sørger den for rikelig med luft og skygge. Jeg elsket min til lille Pia mi! Brukte den hele tiden. Skal ha en sånn til denne ungen også!

Og alt av fancy duppedingser, vent å se om du faktisk får bruk for det. Enkelte ting kan kjøpes etter fødsel *eller sende mannen ut for å handle ;)
Kjøpe barnevogn kan lønne seg om man bor nært grensen. *spesielt ifht garantien. Mye billigere. Enkelte har også tollen inkl i prisen for vogna. Likevel billigere.

Tips ang amming, spør ammehjelpen! De har også kvinner som kan møte deg for å veilede deg.

Har du sykehusangst, fødselsangst, eller lignende og bor i / nært oslo, spør om du får dra til samtaler hos Gaia jordmor på Ullevål! Noe jeg skal benytte meg av før jeg får panikk når fødsel nærmer seg.

Sånn baby nest! Virker som babyer blir roligere siden de ligger så godt pakket inn som de gjorde i magen.
 
Anbefaler bæresjal! Iallefall de første månedene. Kjøpte et sånt langt elastisk ett til andremann (etterhvert. Angrer på at jeg ikke hadde fra dag én!) Og det var helt fantastisk! Ikke så greit å gå med ute men veldig kjekt hjemme. Og man har to ledige hender. For større søsken som kan være litt sjalu er det også greit. Babyen er såpass skjult at de ikke ser den hele tiden og mamma har ledige hender til å hjelpe storebror/søster. Har også babybjørn active men kan ikke sammenlignes. Babyen henger og dingler på magen mens i bæresjal ligger de tett inntil kroppen. Akkurat som i magen. Trangt og godt slik de liker det ;-)
 
Back
Topp