Gode tips?

Ellie81

Flørter med forumet
Hei, jeg sliter veldig med bekkenløsning og er sånn i tvil om hvilken behandling jeg burde gå til. Går til kiropraktor et par ganger i uka, men det er jo ikke mye han kan gjøre. Presser bare litt på musklene for å løse opp litt tror jeg. Har også prøvd massasje, det lindrer smertene litt men kun for et par dager og er dyrt... Fastlegen har ikke noen gode råd å komme med. Har BB-hugme pute og bekkenbelte. Andre som har erfaringer med hva jeg kan prøve av behandlinger? Det gjør utrolig vondt så jeg begynner å bli litt desperat her :-)

Er det ingen som har anbefalt fysioterapi til deg? Her hvor jeg bor blir gravide med bekkenplager henvist til fysio som er spesialist på bekken. Går to ganger i uken, anbefaler det på det varmeste :-)

Gå til fysioterapaut og tren!! Sjekk ut om det finnes fysioterapeuter som er gode på bekken og til yr gruppetreninger der du bor. Det var redningen sist og er det nå for meg. Ellers vær nøye med å ikke sitte med bena i kryss, ikke stå og heng på ei hofte Etc. Gå sakte med korte skritt, sov med pute mellom beina, gå inn og ut av bil, opp om ned fra senga Etc med samlede ben. Du blir sannsynligvis ikke kvitt det, men det kan bli bedre og lettere at det kommer seg igjen etterpå. God bedring! Det er ikke gøy!!!

Bassengtrening :) (hvis det finnes et varmebasseng i nærheten da)
Jeg bader 1 gang i uka i et varmebasseng, og synes det hjelper veldig for meg i alle fall :)

Bassengtrening og fysioterapi.

Jeg hadde kraftig bekkenløsning i forrige svangerskap, gikk til fysio og synes det hjalp sånn passe.
I dette svangerskapet har jeg vært flink til å forebygge. Ingen støvsuging eller vasking av gulv, det tar mannen seg av. Prøver å unngå tungt arbeid på jobb, så denne gangen er jeg mye bedre i bekkenet heldigvis☺️ Håper bare det forblir slik ☺️
Håper du finner en behandling som hjelper godt. Har hørt at akupunktur skal være bra ☺️

Nei, legen sa egentlig ingenting fornuftig rundt dette temaet. Er veldig fornøyd med legen på alle andre punkter så ville ikke skifte :-) Skal sjekke angående henvisning... Takk for tips!

Jeg har gått til to forskjellige fysioterapeuter, hun ene masserer og trykker for å løsne opp stram og øm muskulatur, og hun andre har gruppetreninger (med typisk "gæmlisøvelser" :p). Har hatt god effekt av begge to, selv om jeg ofte blir veldig gåen på kvelden de gangene jeg har trent :)

Back
Topp