Gode tips??

Agga

Betatt av forumet
Det har vært så mange tråder om hva man bør ha med seg i sykehusbagen, og da har
ikke jeg brydd meg så mye om de trådene...
Men idag var jeg på Morris og kjøpte meg en bag(noe jeg ikke har hatt).
Hva anbefaler dere å ha med??
Ikke gi meg tips som stringtruser o.l. som jeg har sett at noen skal ha med seg...jeg mener;
HERREGUD[8D]

Ikke stringtruser nei! haha[:D]

Helsekortet er det viktigste du må ha med deg.

tja, husker ikke helt hva jeg hadde med sist, men det spørs om du skal bo på sykehushotell som meg eller på barsel.
Du trenger toalettmappen din med det du føler for av saker
Store og behagelige truser, jeg sverger til boksere etter fødsel som sitter godt.
Bind, du kan oppleve å blø kraftig etter fødsel, så bind med vinger, eks nattbind er fint. Nei, du bruker ikke tampong!
Noen liker å tørke seg med hårføner istedet for håndkle pga sårhet
Ang klær, så tenk behagelig og praktisk..og du kommer sikkert til å skifte plagg som undertøy og trøyer/gensere ofte pga blødninger og svette. Man kvitter seg med vann i kroppen lenge etter fødsel. Ikke forvent å hoppe inn i gamle olabukser med engang..flere beskriver magen som da de var i 5-6 mnd på vei.

Kamera med lader evn. filmkamera med lader
Mobil med lader

Til babyen:
er jo forskjellig hva folk vil ha på de små men et forslag er å ta med noen flere bodyer og strømpiser/bukser enn man tror man trenger, fordi barnet lekker både oppe og nede, forran og bak[:D] skal du ut så ta med lue, de små skal alltid ha på lue ute uansett vær.

bilstol, utedress(se an været) etc kan pappan eller annen familie hente før dere reiser hjem

ORIGINAL: Agga

Det har vært så mange tråder om hva man bør ha med seg i sykehusbagen, og da har
ikke jeg brydd meg så mye om de trådene...
Men idag var jeg på Morris og kjøpte meg en bag(noe jeg ikke har hatt).
Hva anbefaler dere å ha med??
Ikke gi meg tips som stringtruser o.l. som jeg har sett at noen skal ha med seg...jeg mener;
HERREGUD[8D]

Toalett saker
joggis (bahagelige klær) + massse topper
undertøy (en gangs truser ) + amme bh +krem til brystvorter +egene bind ??
slippes + morgenkåpe ??
mobil + lader
kamera + lader
Er i hvertfall noe jeg kom på i farten

Har forresten fått tips om at det kan værelurt å pakke to bager, en liten til fødsel, og en større med babyklær og flere klær til mor til barselstiden. Rett og slett pga plassen på det lille føderommet. Store bager og bilstol etc kan være i veien på små føderom[;)]

Takk takk...ting er notert...
Husker selv ikke hva jeg hadde med sist...men da lå jeg på barsel, og denne gangen vet jeg
jo ikke hvor jeg havner. Det kommer jo an på fødselen.

Er fortsatt sjokkert over hvor mye dere tenker på[:o]

Jeg er jo helt på bærtur. Har ikke engang funnet fram baggen[8D] Men har tenkt å ha med undertøy (store truser) amme bh (de bruker jeg jo allerede) tights (som jeg også bruker nå) også må jeg vel kanskje kjøpe meg noen ammetopper.
Hentesett til babyen tar far med seg når vi skal hjem. Ellers ligger kamera allerede i veska sammen med papirene[;)] Vi bor så nærme sykehuset at jeg gidder ikke tenke lenger. Jeg lå jo nesten en uke på sykehuset forrige uke (hadde 2 dager med perm hvor jeg var hjemme å vasket klær. hehe) Da hadde jeg med meg veska, og jeg klarte meg jo[;)]

Bare så dere er klar over det så er det mange her som er førstegangs fødende!!! ang stringtruser altså! ikke sågreit alltid og vite hva som skjer eller hva du trenger! syns det blir litt feil og bli såå oppgitt over det! Ikke alle veit like mye [;)]

Back
Topp