Gode tips til hvile ila arbeidsdagen?

bolleiovnenforførstegang

Andre møte med forumet
Jeg har vært delvis sykmeldt i ganske mange uker nå pga utslitthet og kvalme (blir utrolig kvalm av å sitte en hel dag foran dataskjermen, og jeg har en kontorjobb der det er det eneste jeg gjør...). Skal prøve å jobbe fullt fra nå av, kan liksom ikke være sykemeldt hele svangerskapet heller...

Har eget kontor, så tenkte å ta med en pute og noe mykt å ligge på så jeg kan ta noen små lurer under kontorpulten i løpet av dagen. Hvordan løser dere andre dette? Alle gode tips til små pauser og litt hvile i løpet av arbeidsdagen mottas med stor takk!

Helt ærlig synes jeg ikke det høres ut som noen kjempegod ide å hvile under kontorpulten. Ser for meg at du bare blir forstyrret, får vondt i ryggen og ikle føler deg freshere...
hva med en gradert sykemelding så du kan ha litt kortere dager frem til du evt føler deg bedre? Det må da være bedre uansett enn å ligge på deg hodepine på kontoret? [emoji51]

Jeg har en variabel arbeidsmåte, noen dager har jeg oppgaver som innebærer mye dataarbeid, mens andre ganger er jeg mye ute å går/står oppreist.

Jeg setter meg på pauserommet for å drikke litt vann/spise litt så ofte jeg kan. Vi har sofa, så slapper mer av der enn på en kontorstol.

Har ikke løst det enda. Skal til fysio om en uke før tips for variasjon og avlastning .

Så lenge jeg er så dårlig som jeg er så ser jeg for meg å komme tilbake i gradert så lenge det er nødvendig. Jeg sliter med å klare å se når på dagen jeg evt skal klare å utføre jobben min uten en forferdelig trang til å legge meg flat for å unngå den grusomme kvalmen. Jeg er kvalm hele dagen men noen dager er bedre enn andre.

Ingen skam i å jobbe gradert sykemelding om du er dårlig. Dersom ikke jobben din kan tilrettelegge med feks en sofa på kontoret ditt så du kan legge deg nedpå om det er det du behøver så skal du ikke være nødt å ligge på gulvet

Jeg jobber også gradert var en dag jeg måtte jobbe ekstra pga en kundekveld og da var jeg dårlig to dager etterpå.

Hadde anbefalt gradert jordmor og lege hos meg mener at jeg burde ha vært 100% sykemeldt til tider, men går 40%.

Dagene går litt fortere og en kommer seg litt ut

Jeg prøver å jobbe gradert, men selv med bare 30% Blir det for mye, jeg klarer ikke noe annet nå... og selv de få timene så må jeg gi opp noen dager... Så jeg regner med jeg må tilbake på 100% sykemelding..

Jeg er 40% sykemeldt pga trøtthet. Jobber kortere dager så jeg kan komme meg hjem og sove. Det har aldri vært et alternativ å ligge på gulvet under kontorpulten. Da hadde nok ryggen streika totalt.

Jeg tenker at en graviditet er tidsbegrenset. Dessuten er det bedre å være noe i arbeid enn ingenting dersom formen tilsier det. For min del fungerer det akkurat med 40% sykemelding :)

50% sykmelding her. Jobber to til tre vakter i uka.
Men som flere skriver her, så tror jeg det er bedre med færre timer per dag. Jeg vurderer dette selv, og tenker at jeg vil dermed få mer kontinuitet i sakene mine.
Bedre for meg, bedre for jobben.
Jeg får ikke liv til å sove på jobb, men ville nok heller forsøkt å ordne et rom med sofa, dersom det er ok hos arbeidsgiver.

Jeg prøver meg frem med å jobbe 20% nå, for jeg har vært så dårlig. Har delt det opp i to korte dager. Mitt største problem er at jeg har kontorjobb hvor jeg jobber på data, men jeg blir så sykt kvalm av å se på skjermen. I går var jeg først i noen møter, det gikk helt fint, men med en gang jeg skal begynne å se på skjerm kommer kvalmen.. er det psykisk kanskje? Har en tendens til å stresse mye på jobb... eller er det andre som har opplevd lignende?

Takk for svar alle! Snakka med legen i går og ble enig i å fortsette en stund med gradert skmld.

Bollefrans, jeg blir også dårlig av å se på skjermen. Det er hovedutfordringa mi på jobb. Sitter egentlig hele arbeidsdagen foran skjerm og det blir jeg avsindig uvel og kvalm av!

Jeg prøver meg frem med å jobbe 20% nå, for jeg har vært så dårlig. Har delt det opp i to korte dager. Mitt største problem er at jeg har kontorjobb hvor jeg jobber på data, men jeg blir så sykt kvalm av å se på skjermen. I går var jeg først i noen møter, det gikk helt fint, men med en gang jeg skal begynne å se på skjerm kommer kvalmen.. er det psykisk kanskje? Har en tendens til å stresse mye på jobb... eller er det andre som har opplevd lignende?

Jeg blir også sliten og kvalm av skjerm, orker ikke se på TV når jeg er hjemme engang...

Back
Topp