Gode tips og triks :)

Mikrogram

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2021
Siden jeg er førstegangs er jeg på stadig utkikk etter gode tips og triks nå i spedbarnstida :) Har du oppdaget noe lurt som du tenker at er fint å dele med oss andre?

Jeg kan f.eks anbefale appen Babynursing, som gjør det kjeeempeenkelt å holde oversikt over når jeg ammet sist, hvilket bryst det var og hvor lenge det varte. Det er bare å trykke på en knapp, så tar appen tida! Elsker den :) Legger også inn bleieskift, mest fordi det er litt gøy å følge med på hvor mange det blir :P

Kan dessuten anbefale å legge brukte bind i en hundepose før de går i søpla, så lukter det mye mindre.

Hvis man er redd for å få tilstoppede melkeganger har jeg fått tips fra en del andre ammende om å forebygge ved å ta noe som heter lecithin (i pulverform, kjøpes på helsekost) daglig :)

Andre som har noe å dele?

Jeg bruker Baby Connect- appen, som jeg også har brukt til storesøster. Fint å lagre alt medisinsk historie et sted, i tillegg til amming, soving og bleier. Også lurt å notere ting jeg har spist, for å se hva lille reagerer på :) Jo mindre hjernekapasitet jeg kan bruke, desto bedre. Stoler ikke på meg selv. Pappaen kan også koble på og se hva vi gjør for øyeblikket.

Jeg bruker Baby Connect- appen, som jeg også har brukt til storesøster. Fint å lagre alt medisinsk historie et sted, i tillegg til amming, soving og bleier. Også lurt å notere ting jeg har spist, for å se hva lille reagerer på :) Jo mindre hjernekapasitet jeg kan bruke, desto bedre. Stoler ikke på meg selv. Pappaen kan også koble på og se hva vi gjør for øyeblikket.

Haha, jeg stoler heller ikke helt på meg selv :P den appen så veldig bra ut!

• Liker
Reactions: VeL
Når babyen sover, kan du sette liten bamse e.l. på den siden babyen har hodet vendt mot, så vet du hvilken vei den skal ligge vendt neste gang, og da flytter du bamsen over til andre siden.

Når babyen sover, kan du sette liten bamse e.l. på den siden babyen har hodet vendt mot, så vet du hvilken vei den skal ligge vendt neste gang, og da flytter du bamsen over til andre siden.

Lurt! Synes det er vanskelig å vite om lille holder på å få ei godside eller ikke..

Et annet tips er å vaske bæsjeflekker med flytende gallesåpe og varmt vann - går vekk med det samme :)

Back
Topp