Gode tips mot lopper?

Pearl

Forumet er livet
Har i en tid vært plaget med at jeg og gutten vår blir bitt på bena om natten.. Har mistenkt lopper og har av den grunn støvsugd sengene/madrassene og skiftet sengetøy, men vi blir fortsatt bitt... Jeg er ikke 100% sikker på at det er lopper men det virker å være det eneste logiske... Gutten min får små utslett a la myggstikk, mens jeg reagerer kraftig på dem, får store røde merker på opp til 5 kroners størrelse som klør infernalsk..
Noen som har noen gode tips for å bli kvitt dem? Mannen min blir merkelig nok ikke bitt, eller dvs om han blir det merker han iallefall ikke noe til det... Takker for alle svar!

Det er som med mygg- noen blir mer plaget enn andre.. Har dere katt?

Vi har hatt piggsvinlopper i senga vår. [&:]
Men vi gjorde ikke noe annet enn og skifte på senga og støvsuge, og så var de borte.

Prøv og vaske  sengetøyet på 90 grader kanskje, og henge ut og lufte det andre godt i sollys.

Det er noe dritt, that's for sure! [>:]

Fuglelopper? Hengt dynene til lufting??

Det er enten kokvask eller frysing som fungerer mener jeg å huske[:)]

Høres ut som fuglelopper. Har dere fuglerede i nærheten av huset?
I såfall ville jeg vært forsiktig med å ha åpent vindu om natten, ville også unngått å la dyner/puter lufte seg for lenge ute.
Fikk kjempe mange bitt selv en sommer, men da viste det seg at vi hadde fuglerede oppunder hustaket.
Har du hund eller katt er det også lurt å bruke loppemiddel på de så de ikke drar med seg lopper inn.

Back
Topp