Gode tåteflasker og brystpumpe??

Nephertiti

Blir kjent med forumet
Jeg lurer på hvilke tåteflasker til baby som er best...?? Og i samme slengen om dere har noen erfaring med avent og medela brystpumpe, elektrisk eller ikke?? Lurer på om jeg skal kjøpe tåteflasker i samme merket som brystpumpe, men har ikke bestemt meg for hvilken jeg vil ha ennå. Noen tips?
Hvilken bruker dere og er dere fornøyde??

Jeg har bestandig likt Aventflaskene best, men hadde også mange fra MAM, for de er så lette å få tak i. Nå var EA veldig glad i flaske si, så han  tok den han fikk.

Når det gjelder brystpumpe, ville jeg absolutt investert i en elektrisk brystpumpe hvis en først skal kjøpe seg en. Har prøvd både Avent sin og Medela sin, for meg er det hipp som happ hvem som er best. Det viktigste er å lære seg å bruke pumpa og å få i gang melkerefleksen og , ikke minst, slappet godt av. Pumping er lettpåvirkelig av psyken
Men det kan jo være at du ikke trenger en, ville vente å se hvordan ammingen går og heller kjøpt ved behov.

Vi brukte avent flasker og brystpumpe sist... veldig fornøyd med både flaskene og pumpa... Synes det var en fordel at når vi kjøpte elektrisk pumpe så fulgte utstyr med slik at man kan bruke den som manuell - kjekk å ta med på tur... i tillegg tar den lite plass :)

Men håper jeg slipper flasker og pumping denne gang...

Jeg har brukt avent sin elektriske og avent flasker. Veldig fornøyd :)
Så er det så godt å slippe og pumpe selv når man har elektrisk, så vil anbefale det når man først skal kjøpe. Brukte også noe mam flasker etter hvert.

Ville ventet med å kjøpe brystpumpe før du ser om du faktisk trenger en. Må du pumpe en del og har mye melk ville jeg hatt en elektrisk pumpe, men er det bare for å ha muligheten til å pumpe litt nå og da hvis du skal bort, så holder en manuell en i massevis:)

Selv hadde jeg mye melk sist, holdt på å sprenges...og ungen bare sov og sov! Mannen ble sendt ut for å kjøpe pumpe og kom hjem med Medela sin elektriske. Den funka bra! Var værre med å få ungen til å i det hele tatt ta flaske. Prøvde alt av flasker føler jeg, men den eneste han godkjente var Tomme Tippee sine flasker, de ligna såpass mye på puppen at det var greit:)

Hørt mye bra om Avent, og når det kommer til pumpe hadde jeg kjøpt Avent eller Medela som er merker som jeg kjenner til. Medela er det sykehuset har vet jeg. Men hadde ikke latt valget bestemmes av hvilke flasker, enkelt å tømme over uansett. Får du en puppebaby, så vil han/hun mest sannsynlig helst ta bare puppen uansett;)

Jeg har ikke veeeldig erfaring siden guttungen nekta flaske.. men pumpet meg i blant for å prøve å gi han innimellom ell hvis jeg skulle bort.

Mitt tips er hvertfall: IKKE finn på å kjøpe deg en manuellpumpe,
pumpet sjelden fikk likevel senebetennelse av den pumpinga. Sliten i utgangspunktet og slet med å pumpe i starten.. Før jeg fant det ut, da er det et J*** pes å pumpe med hånda!!! 

Ellers er det greit å ha noen flasker til den pumpa du har, greit å kunne skru de på og ha noen av de i kj.skapet/fryseren- om du velger å helle de over på en annen flaske for mating er det opp til deg;) 

blomstrendemamma skrev:
Ville ventet med å kjøpe brystpumpe før du ser om du faktisk trenger en. Må du pumpe en del og har mye melk ville jeg hatt en elektrisk pumpe, men er det bare for å ha muligheten til å pumpe litt nå og da hvis du skal bort, så holder en manuell en i massevis:)

Selv hadde jeg mye melk sist, holdt på å sprenges...og ungen bare sov og sov! Mannen ble sendt ut for å kjøpe pumpe og kom hjem med Medela sin elektriske. Den funka bra! Var værre med å få ungen til å i det hele tatt ta flaske. Prøvde alt av flasker føler jeg, men den eneste han godkjente var Tomme Tippee sine flasker, de ligna såpass mye på puppen at det var greit:)

Hørt mye bra om Avent, og når det kommer til pumpe hadde jeg kjøpt Avent eller Medela som er merker som jeg kjenner til. Medela er det sykehuset har vet jeg. Men hadde ikke latt valget bestemmes av hvilke flasker, enkelt å tømme over uansett. Får du en puppebaby, så vil han/hun mest sannsynlig helst ta bare puppen uansett;)

Og kjenner meg veldig igjen i dennne!!! Sign;)

Vi har prøvd ut både medela, avent og mam sine tåteflasker. og avent var de je var mest fornøyd med. de rener ikke for fort slik som mam sine gjør. de er ekstreme. når det gjelder brystpumpe så har je prøvd avent manuel sin og medela swing elektrisk. og je syntes medela swing passet best for mine bryster. Men anbefaler at du venter til etter fødsel å se om du virkelig trenger enn. synd å brukt masse peng på en å så at den ikke blir brukt.

Har brukt Avent sine flasker og pumpe. Har ikke hatt det veldig store behovet for pumpa da, men hadde den manuelle. Funka greit til mitt lille bruk.

Sist gang pumpa jeg og gav flaske i over 2 mnd før jeg var i stand til å bare legge han til puppen (sår og full i betennelse) så har mye erfaring med pumping ;-) Lånte elektrisk dobbelpumpe med helsestasjonen som heter Ameda Lactaline og var veldig fornøyd med den så jeg kjøpte meg ny på http://www.ammehjelpen.no av samme merke. Dobbelpumpe er gull om en planlegger å bruke pumpen litt.
Ellers brukte vi Avent sine flasker og var fornøyd med det :-)

Ikke kjøp manuell pumpe iallefall...  vi brukte nesten bare mam flasker, likte de kjempegodt. men ville ikke ha kjøpt noe nå, ville avventa å sett ann behovet :)

Tusen takk for alle gode svar! Synes dette er vanskelig jeg... liker å ha ting på plass, he he! Er så usikker på hvordan det blir, vil man ikke prøve å pumpe seg uansett slik at samboeren kan passe babyen alene? Eller tenker dere at jeg bør vente fordi jeg ikke vet om jeg får melk?

Til storesøster hadde vi avent og mam flaskene,fornøyd med begge to :)
Velger de samme merkene denne gang.
Har en avent manuell pumpe fra sist,den er helt ok.
Pumpet slik at pappaen kunne være en del av matingen,slik at jeg kunne ta en liten tur ut i blandt.

Jeg brukte avent sin manuelle da jeg bare pumpet når det var fullt og jeg skulle bort. Junior tok KUN avventflasker og dr brown (disse lekker mindre) alt annet var og er fortatt nekt. Han bruker kun avent sutter og avent i alt selv om jeg prøvde både mam og nuk og you name it :p

For å svare på det du spurte om nå, så ville jeg ventet. Er ikke alle som får til å amme, og da trenger du jo strengt tatt ikke å ha ei pumpe. Flaskebarn er gode som gull de også:) Vent å se du! Men greit å resonere seg i terrenget for merker og slik du kan tenke deg å prøve hvis det skulle være aktuelt. Butikkene er åpne, så er jo bare å sende ut pappan eller noen andre å kjøpe det du skal ha ;)

Dr. Browns som du får kjøpt på apoteket!! De var helt geniale til vår kolikk-baby;-) Jeg brukte manuell pumpe i 5 mnd og fikk skikkelig dreisen på den.. :-)

var mange svar og goe tips her, så eg og vil komme med innlegg ;) hihi
Pumpa e sikkert ikkje alle som trenge, elle vits i å kjøpa kanskje, men den dagen eg våkna me full feber og påbegynnande brystbetennelse, så va den pumpa GULL! :)
Så e ivertfall ikkje dumt å ha en  :)

Avent flasker

og har avent manuelle brystpumpe..den trenger litt øvelse men går greit når du får det til.

Pumpa meg bare innimellom hvis eg skulle bort, el skulle ha meg et glass vin og hadde en flaske pumpa mm i kjøleskapet  hvis småen våkna og ville ha mat før de anbefalte 3 timene etter alkoholinntak

Ikke for å skremme men... :)
Jeg ville ikke ha kjøpt noen dyr pumpe i tilfelle.
Jeg har en mamma som insisterte på at man må pumpe seg jevnlig og fryse ned, er jo så kjekt å ha. Men for meg endte det med brystbetennelse, byll og operasjon i full narkose. Da var sønnen min 5 uker gammel...

-Nå ble du vel ikke engstelig nei :) For all del, jeg var nok kun veldig uheldig med omstendighetene, hadde flere legebesøk der de ikke tok meg på alvor, derfor tok det for lang tid før jeg fikk ordentlig hjelp. Jeg sluttet å pumpe meg etter operasjonen, og da ordnet alt seg. Jeg ammet ham til han var ett år.

Det jeg egentlig prøver å si her er at du godt kan ta det litt med ro i begynnelsen, konsentrere deg om å lære gode teknikker for sugegrep og håndmelking, og så evt. begynne å bruke pumpe om du får mye melkespreng eller ønsker å lagre melk. Jeg kan dessuten anbefale å bruke melkesamler på det andre brystet når du ammer, for det renner gjerne litt der samtidig.

Oj oj oj!! takk for advarselen! det hørtes jo absolutt ikke noe bra ut! jeg fikk helt vondt av deg! håper absolut å unngå dette!!!

Får satse på å bruke pumpe og flaske bare dersom det er nødvendig og i nødstilfeller...:)

Back
Topp