Gode råd

melhuspia

Glad i forumet
Jeg sliter såå med tørr hud, prøver haugevis av kremer som ikke fungerer. Har også gnidd meg inn med baby olje, men er like tørr dagen etter på. Ansikte er normalt, men kroppe nei og nei.

Noen som har gode råd?

Det eneste som hjelper på min tørre atopiske hud er kakaosmør fra bodyshop. Det har jeg sverget til siden 2003! Måtte de ALDRI slutte å produsere det!!

har prøv de fete kremene fa apoteke. Tar gjerne på slike kremer før jeg legger meg, men er tørr neste dag.

fungerer kun kort tid.

Svarer litt mer jeg[;)] Som mange skriver er apobase en veldig fet krem, som fungerer for mange. Og spenol, og a-krem. Min erfaring er at man rett og slett må prøve seg litt frem, og at forskjellige deler av kroppen ofte krever forskjellig krem. Det varierer mellom årstidene også.

Jeg har eksperimentert siden 1980 (hehe... kanskje mest mamma som eksperimenterte i begynnelsen men...[8D]) og har nå endelig kommet frem til følgende løsning:

Kakaosmør funker for hele kroppen, untatt hender og føtter som trenger apobase. Og kakaosmør blir for fett for ansiktet i sommerhalvåret.

Apobase funker på hender og føtter, men blir for feit for for eksempel leggene, da blir den bare liggende utenpå og trekker ikke inn, samme hvor lenge jeg smører og gnir, og leggene forblir dermed tørre.

Spenol: trekker inn etter to sek. og huden er like tørr etterpå. Men her snakker vi ekstremhud, for spenol fungerer veldig bra for mange.

Så prøv deg frem, og masse lykke til! Husk at problemet kan være at kremen er for feit også.[:)]

Og så et stalltips: smør inn den tørre delen med et TJUKT lag (vi snakker virkelig så tjukt at du ikke ser huden for bare krem) av favorittkremen, og dekk med plastfolie. Ligg gjerne med dette over natten (Ja, du må teipe det fast). DA snakker vi babymyk hud dagen etter!

kakaosmør har jeg ikke prøvd.
så rolig som jeg er om natta, tviler jeg på om teiping vil holde seg på plass. Hehe ler litt når jeg ser for meg griserie i senga hihi

Back
Topp