Gode råd?

Wenche

Andre møte med forumet
Hei jeg er helt ny her, men synes dette var et kjemflott forum. Jeg har termin i januar og lurer på litt tips. For 5 år siden mistet jeg mitt barn i en tragisk ulykke(hun var nesten 8 år) har etter det endelig tatt sjangsen på å sette et barn til til verden. Et av våre problemer er at vi har klart å få termin samme dato som "gullet" døde på. Skal til samtale med lege på fødepoliklinikken 13.09.05, for å diskutere muligheter vi har til å unngå å føde på den datoen..... Lurer derfor på om noen har opplevd noe lignende og i tilfelle hvilke løsninger dere valgte. Jeg ber om at jeg skal slippe å få meldinger tilbake om at det sikkert finnes en mening med denne datoen og slike ting.... Vi ser overhodet ikke slik på det.....

Ønsker alle en flott dag!!!

det var veldig TRIST å høre om at du mistet ditt barn[:(]

Men veldig flott at dere skal ha barn igjen! GRATULERER!

Barnet vil vel komme når det sjølv vil kanskje, men eg forstår jo at dere syns det er litt "ubehagelig" at termin er samme dato...

eg ville sett på det på ein heilt annen måte, men den versjonen ville du ikkje høre, så eg vil berre ønske deg VELKOMMEN her[:)] og masse lykke til med svangerskapet[:)]

Skjebnen? Den kan vi ikke styre.... Hvis det er noe som finnes, da! Husk; terminen er jo + / - 14 dager! [:D] Om jeg ville ha "byttet dato"? Vet sannelig ikke, jeg! Dette er jo et helt nytt liv dere har skapt! Som kommer når det er klart, uansett dato.

Det var jammen ikke noe lett spørsmål du stilte.. Lykke til uansett hva dere bestemmer dere for!!!

Hei Wenche.

Velkommen hit til forumet. Du hadde jo en veldig trist men også en koselig melding å komme med. Det er vel vanskelig å bestemme når barnet skal bli født. Eneste måten er planlagt keisersnitt. Det er jo 1-2 uker før termin. Men det er kanskje ikke den måten du har lyst til å føde på.
Uansett ønsker jeg deg lykke til med graviditeten, og håper dere finner en løsning som passer dere.

Heisann Wenche!

Skjønner godt at dere ikke vil nedkomme på samme dag, det er rett å slett UMULIG for oss som ikke har vært gjennom noe så grusomt som dere å kunne ha en formening om slike ting. Man takler sine sorger på den måten som er det beste som en selv...Regner med dere har god kontakt med legen som følger deg opp. Ta en prat med han, kansje han har noen gode råd om hva dere kan gjøre for å utsette nedkomst dato. Vet rett og slett ikke om det er noe man kan gjøre, det kommer vell helt an på velviljen til de dere møter på desverre. Man må nesten stå på litt i helsenorge.. (utrulig nokk) for det er svært lite som kommer gratis!

Uansett ønsker jeg dere MASSE lykke til, å håper dere finner en løsning som gjør det lettere for DERE!

Ha en flott dag [:)]

Klem fra kathrine

Hei igjen.....

Nei det er ikke lett det her. Jeg tror jeg skal forklare meg litt bedre og. Grunnen til at vi vil unngå å få et nytt barn på datoen "gullet" døde er fordi den dagen er absolutt den verste dagen i hele året. Den dagen er så trist og forferdelig. Jeg bruker dagen til å sørge med stor s. Ikke missforstå vi sørger ellers i året og(går ikke en dag uten at tankene er hos henne) Men akkurat den dagen blir vedig spesiell. Man kommer i et føleleses messig dilemma føler vi hvis vi føder barnet vårt den dagen. Hvem skal ha den dagen.... (les følelsesmessig) skal jeg sørge halve dagen og feire resten eller hvordan gjør man det..... På de mest tunge dagene klarer jeg knapt å prate med samboeren min, skal jeg kunne ta i mot besteforeldre tanter og onkler til feiring den dagen, for meg er det helt umulig......

Kanskje, hvis det skulle vise seg å klaffe akkurat på dagen, vil hjelpe dere videre den dagen? At dagen ikke blir bare trist og lei, men at dere kan minnes tilbake med gode tanker? Det er så vanskelig å forstå - vi forstår at det er vondt, men forstår ikke hvordan vi skal hjelpe.... [&o]

Som en bitteliten trøst da, det er svært få som får akkurat på termin... [:)] kanskje det også blir litt feil å utsette den nye babyen for en for tidlig fødsel "med vilje"? Nei uff, tror jeg skal slutte nå, før det blir for dumt.. [&o] men det er jo flere som kan hjelpe, bl.a. legen din.

hei og velkommen hit. historien din er både trist og gledelig. du kan sikkert få keisersnitt så babyen ikke kommer på termindatoen. skjønner at det er vanskelig, har ikke vært i samme situasjon, men kan jo tenke seg til. gratulerer med babyen i magen, og håper dere kommer til 1 løsning angående fødselen[;)]
varme tanker til dere. lykke til

ØNKSER WENCHE VELKOMMEN HIT TIL OSS PÅ FORUMET

Jeg skjønner dere kjempe godt Wenche ville ha gjort allt i min makt får å ikke oppleve en ny baby den datoen (den dagen tilhører gullet ditt og jeg hadde heller ikke gitt bort den dagen til noen). Ser andre har nevnt planlagt keisersnitt, så klart det er et bra allternativ. Jeg fikk vondt i magen når jeg lese innlegget din og vil bare si at jeg føler med dere.

Synes det var kjempe morsom at dere vil ha en nytt barn og ønsker deg et godt svangerskap :)

Klem Hege

Ville bare si velkommen[:)]
Trist å høre at Jenta deres omkom.
Sender opp en bønn for dere om at livet må gå i en oppoverbakke som ikke er for tung å klatre i, men som som gjør at dere får nye topper og nye gleder[:)]

Velkommen hit Wenche![:)]
Forstår godt at det er vanskelig for deg med termin på samme dag som da jenta di døde.
Det er helt naturlig at akkurat denne dagen vil være spesiell med masse følelser, både vonde og gode, -noe den alltid kommer til å være.
Håper dere vil møte på en god og forståelsesfull lege til samtalen på fødepoliklinikken!
Ønsker deg alt godt.[;)]

VELKOMMEN HIT!!!

Og gratulerer med babyen i magen. Håper samtalen på poliklinikken går bra. Legg saken frem slik du legger den frem for oss. Det blir nok en løsning på det[:D]

Tusen takk for mange klemmer og god omtanke..... veldig hyggelig!!!!!!!!!

wenche

Heisann!!!

Jeg tror nok den eneste måten å unngå å føde på samme dagen som datteren din ble borte på er å enten få igangsatt fødselen et par uker før eller å velge planlagt keisersnitt.
Ellers tror jeg det er en sjanse du bare er nødt til å ta. Det er ingen jeg kjenner som har født på termindato, selv fødte jeg dagen etter termin.
Uansett så håper jeg det nye barnet vil gi deg gode dager som veier opp for de mindre gode [:D] Lykke til!

vil bare si gratulerer med baby og lykke til[;)]
klemmer fra stine

Heihei og velkommen hit.. [:D] Jeg skjønner deg kjempe godt jeg.. Det må jo gå ann å sette igang fødselen en liten stund før..? Mange her som har fått fødselen satt igang tidligere pga svangersskapsforgiftning, uten at barnet har tatt noe skade av det, så da må jo dere også kunne gjøre det.. Lykke til iallefall[;)]

Velkommen til oss Wenche[:D]
Grusomt trist at dere mistet barnet[:(]....
Jeg skjønner dilemmaet ditt Wenche.Jeg har 2 sånne datoer i året,det er også mine "sørgedatoer"(hvis jeg kan kalle det det...)Da går jeg på graven,hvis jeg er på hjemstedet mitt,men ellers trenger jeg liksom en dag for å sørge/tenke....
Jeg kan ikke gi deg noe svar på hva du skal gjøre,men du finner nok ut etterhvert hva som blir naturlig for deg.
LYKKE TIL!!

Back
Topp