"Gode råd"

Ikke så mange "gode råd" hittil, men det kommer sikkert!
Det jeg har hørt foreløpig er vel "sov mens du kan, det får du ikke når ungen er ute og skriker med kolikk døgnet rundt" - som om normen er at alle babyer får kolikkproblemer.
 
[QUOTE="LykkeligGift, post: 22012705,
Hvordan skjuler dere det? Eller tenker dere mer på at dere ikke har annonsert det? Kjenner jeg angrer på at jeg delte deg med foreldrene mine så tidlig :p OM det blir en baby til kommer jeg til å skjule det lengst mulig haha..[/QUOTE]

Har fortalt de nærmeste og de jeg treffer . Har ikke stor mage ennå så forteller ikke alle jeg treffer heller hahaha hvis de er bare noen jeg sier hei og hadde. Har ikke annonsert det på fb eller andre steder . Ikke fordi vi er hemmelighetsfulle men jeg har en vanskelig graviditet fra dagen en og en del kjente har funnet ut tidlig at vi er gravide og føler det holder fra de med spørsmål om hvordan ting er og hele tiden når var termin igjen . Men ja best å holde mest mulig skjult haha
 
Gjelder jo ikke akkurat nyfødt, men en dag var jeg ute med toåringen min, og han somlet i veikanten og kom ikke når jeg ropte på ham. Da stanser ei asiatisk dame og sier at "det er én ting som alltid funker, og det er å si at hvis du ikke kommer nå, går jeg fra deg". Ikke akkurat en metode vi bruker ... ☺
 
Til Malala :)
Ah :) Ser den. Jeg har heller ikke sagt noe på Facebook. La ut på Instagram nå nylig, men jeg tror ikke noen koblett det hehe... Skjønner veldig godt at du vil unngå spm. Fryktelig slitsomt hvor interessert folk skal være (nå høres jeg slem ut kanskje, men folk synes jo bare det er ubehagelig om jeg er ærlig)

Ikke så mange "gode råd" hittil, men det kommer sikkert!
Det jeg har hørt foreløpig er vel "sov mens du kan, det får du ikke når ungen er ute og skriker med kolikk døgnet rundt" - som om normen er at alle babyer får kolikkproblemer.
Det er så fjernt det med å sove når du kan. Altså det sier seg jo selv og man aner jo ikke hvordan døgnrytmen til barnet blir.

Gjelder jo ikke akkurat nyfødt, men en dag var jeg ute med toåringen min, og han somlet i veikanten og kom ikke når jeg ropte på ham. Da stanser ei asiatisk dame og sier at "det er én ting som alltid funker, og det er å si at hvis du ikke kommer nå, går jeg fra deg". Ikke akkurat en metode vi bruker ... ☺
Hjelp! Utrolig at fremmede føler det er ok å si sånt til fremmede. Det ville jeg aldri gjort.[/QUOTE]
 
Møtte en random dame på butikken som klappet meg på magen og sa at jeg ikke måtte skjemme bort ungen med å ta ham opp hele tiden når han gråt. De trengte visstnok å trene lungene sine litt. :D jeg begynte ikke å diskutere så mye med henne for å si det sånn :p
Hjelp! Tror det var lurt å ikke si noe hehe.. Hun kan jo ikke ha vært helt god ;)

Fikk beskjed av en gravid bekjent at jeg ikke måtte drikke så masse vann... som om jeg i den tilstanden jeg er i nå, hadde klart å drikke for mye vann! Jeg har fått beskjed av legen om at jeg må drikke mer :p (jeg går rundt med en imsdalflaske nermest hele tiden)
Hjelpes for en ting å kommentere :rolleyes:

Blir en smule irritert med venninner som gjør sine fødselshistorier til allmenngyldige for alle andre. Har begynt å komme med standardsvar om at det heldigvis er min kropp som skal gjennom dette og ikke hennes, så jeg trenger ikke å forholde meg til hva som skjedde i hennes fødsel, uansett hvor mye det ikke gikk sånn som hun ville. Eller disse som skal svartmale alt uansett: Ja, nå er det slutt på all soving! Det er ikke sikkert at du kan amme! Osv.. Fatter ikke at folk gidder å tenke "Worse case" hele tiden, og i all fall ikke at de skal presse det ned over mitt hodet. Er nok litt hormoner, men også mye meg som person, som aldri har giddet å bruke tiden min på å tenke negativt og forestille meg alle ille ting som kan skje. Man vet jo om at det kan skje mye rart, men jeg tar det heller som det kommer der og da, enn å ha tenkt at "det sikkert vil skje med meg". Ser ikke verdien i å gå å bekymre seg for noe du ikke kan styre. Oi, hormonelt utbrudd tidlig på morgenen eller? :D
Helt enig! Tydeligvis mange missfornøyde mødre der ute. Selv min begynte å bitche om hvor jævelig det var å gå gravid med meg. Jeg var litt sånn "hallo det er 28år siden GET OVER IT :p Og var jeg ikke verdt det liksom?". Utrolig mye worst case ute å går og det er jo virkelig poengløst som du sier. Ingen grunn til å ta sorgens på forskudd. Hahaha hormonell er jeg hele tiden.
 
Vetikke hvor mange ganger jeg har måtte forklart at jeg kan spise sushi. For det er alltid noen som kjenner ei annen gravid "og hun har sagt at man ikke kan spise det når man er gravid".

Og jeg har og hatt et ganske tungt svangerskap med masse plager i form av vondt og kvalme osv. Og det er så mange som har sagt; "Men du får jo verdens beste premie til slutt da". Og jada, jeg går jo gravid fordi det er noe jeg vil men når man er utslitt pga kvalme, vondt i bekken og rygg og har halsbrann og har slitt i mange mnd så blir man drittlei av å høre slike ting. Men skjønner jo at det er godt ment jeg bare ååhh, er så lei av å høre det :p Ikke alle trives som gravid eller syns det er kjekt så la meg være en av de er det jeg har lyst å brøle ut men svarer alltid med smil og nikk :p
 
Vetikke hvor mange ganger jeg har måtte forklart at jeg kan spise sushi. For det er alltid noen som kjenner ei annen gravid "og hun har sagt at man ikke kan spise det når man er gravid".

Og jeg har og hatt et ganske tungt svangerskap med masse plager i form av vondt og kvalme osv. Og det er så mange som har sagt; "Men du får jo verdens beste premie til slutt da". Og jada, jeg går jo gravid fordi det er noe jeg vil men når man er utslitt pga kvalme, vondt i bekken og rygg og har halsbrann og har slitt i mange mnd så blir man drittlei av å høre slike ting. Men skjønner jo at det er godt ment jeg bare ååhh, er så lei av å høre det :p Ikke alle trives som gravid eller syns det er kjekt så la meg være en av de er det jeg har lyst å brøle ut men svarer alltid med smil og nikk :p

Åh, den der med "verdt det til slutt" og "verdens beste premie i andre enden" har jeg også fått servert. Og joda, godt å ha noe å se fram til, og det er jo ene og alene grunnen til at man gidder det her :p Likevel; la meg nå få lov til å klage og sutre over at svangerskap ikke er noen høydare :p
 
Åh, den der med "verdt det til slutt" og "verdens beste premie i andre enden" har jeg også fått servert. Og joda, godt å ha noe å se fram til, og det er jo ene og alene grunnen til at man gidder det her :p Likevel; la meg nå få lov til å klage og sutre over at svangerskap ikke er noen høydare :p

Helt enig!! ;)
 
Åh, den der med "verdt det til slutt" og "verdens beste premie i andre enden" har jeg også fått servert. Og joda, godt å ha noe å se fram til, og det er jo ene og alene grunnen til at man gidder det her :p Likevel; la meg nå få lov til å klage og sutre over at svangerskap ikke er noen høydare :p
Enig! Jeg vil klage! Hahahaha
 
Haha såååå mye jeg kjenner meg igjen i her :laughing002

Kjenner også jeg blir litt irritert HVER jævla gang jeg kjøper noe så får jeg slengt i trynet "Ikke kjøp så mye da, jeg gjorde også det fordi jeg ikke aaante hvor mye jeg faktisk fikk i babyshower, barselgave osv, du kommer til å ha for mye av alt, bare se på meg" osv, HALLO la meg lære av mine egne feil da, ikke deres!!!

Jeg klikker når de klager på at jeg har kjøpt noe jeg trenger, gidder ikke å gå å forvente å få det i gave.. Da kan heller folk si(som mamma har gjort heldighvis) "Jeg tenker å legge i litt i vogna, jeg vil kjøpe seng, jeg vil kjøpe voksipose" osv! Ikke forvent at jeg venter til barnet er født for å se hva jeg får og ikke. Jeg har ikke tenkt meg på shopping den første måneden, bare så det er sagt!!

Haha smålig hormonell kanskje??:confused013
 
Back
Topp