"gode"råd

Kaya

Forelsket i forumet
Ting har jo unektelig forandret seg de siste 20-30 årene, men jeg får likevel en haug med velmente råd fra snille mennesker som hadde småbarn  denne tiden, f.eks sov på magen, varmt på soverommet, masse klær osv, og jeg ønsker jo ikke benytte meg av disse rådene da nyere forskning forteller oss de motsatte tingene.. men jeg opplever faktisk at folk blir både fornærmet og støtt av at jeg velger å ikke følge deres råd, prøver å si fra så fint og bestemt jeg kan, noen som har noen gode tips eller lignende opplevelser? Syns det går litt langt når de legger han ned på magen/siden og slår på ovnen på soverommet og lukker døra..[8|] 
Begynner å bli litt lei nå, og føler meg egentlig litt udugelig siden jeg ikke har noe annet å refere til enn at "de på sykehuset sa det" eller sånt, er jo tross alt bare første barnet mitt så har jo ingen erfaring.. ble litt klagende dette, men måtte bare få det ut,,[:(]

Det er jo greit at folk kommer med råd, men DEM må jo forstå at det er ditt barn, og at det er DU som bestemmer om du vil følge rådene eller ikke!! Er noen virkelig så frekk at dem tar seg sånn til rette å begynner å gjøre rådene også! Herregud! Det syns jeg var å gå skikkelig langt! Har haldigvis ikke samme problem! Folk kommer med råd, og jeg takker for det, men jeg må finne min måte å gjøre ting på! Noen råd bruker man, andre råd ikke.. Og babyer er jo også individer.. Alle råd passer ikke like godt til alle..[:)]

ORIGINAL: barehege

Det er jo greit at folk kommer med råd, men DEM må jo forstå at det er ditt barn, og at det er DU som bestemmer om du vil følge rådene eller ikke!! Er noen virkelig så frekk at dem tar seg sånn til rette å begynner å gjøre rådene også! Herregud! Det syns jeg var å gå skikkelig langt! Har haldigvis ikke samme problem! Folk kommer med råd, og jeg takker for det, men jeg må finne min måte å gjøre ting på! Noen råd bruker man, andre råd ikke.. Og babyer er jo også individer.. Alle råd passer ikke like godt til alle..[:)]

enig her jeg..

Krybbedød er jo redusert med mer enn 80% de siste årene, så det må jo være noe med de rådene nyere forskning kommer med[;)]

Har heldigvis ikke dette problemet jeg[:)]

Virkelig frekt å trampe på dere nybakte foreldre med å tvinge rådene på dere. Uansett hvem som gir råd til dere er det fritt om dere vil følge dem. Sett foten ned og si takk for gode råd men jeg vil prøve meg frem med mitt barn.
Lykke til  [;)][;)]
Dessuten kan du bare si at du har beskjed om å gjøre det på den måten du synes er best hos helsesøster. (Ofte lettere å blande inn fagpersoner)
Lykkke til

Skjønner VELDIG godt hva du mener! Spesielt mht påkledning (skal han ikke ha på mer????) og om han skal tas opp når han skriker (har godt av å skrike litt, "utvikler lungene"...). For det første sier jeg til folk at det var i gamle dager det var sånn, og at nyere forskning har kommet fram fram til at det var RIV RUSKENDE GALT!!!

Og gjør folk noe jeg ikke liker med ham, så tar jeg Ludvig fra dem! Diskvalifisert som "babyvakt"... He, he, folk kan si hva de vil og kalle meg bitch og snakke bak ryggen min, men det gir jeg blanke i og sier KLART og TYDELIG ifra om hva jeg mener og VET at er det beste for sønnen min. Huff, kjenner at jeg blir forbanna her jeg sitter, bare av å tenke på det... Si til dem: JEG HAR IKKE BEDT OM RÅD, HAR IKKE BEHOV FOR DINE RÅD, OG RÅDENE DINE ER RETT OG SLETT AVLEGS. FINN NOEN ANDRE Å PLAGE... 

ORIGINAL: Trudelillelutt

PS du har ikke som meg en bestemor som har fødd 8 barn. For hun er imotalt som leger/sykehus sier... det er travelt det.. bare smiler og nikker til henne jeg :)
[/quote

hehe, nei, men har en svigermor med 5 som er sånn[;)] [:(]
men takk alle sammen, "godt" å se at flere blir litt forbanna og lei av sånt!.. vil jo hvertfall ikke være en dårlig mamma, men skal jammen ikke mye til før man blir usikker på seg selv[:o]

Som nybakt mamma for første gang skulle det nesten ingenting til før jeg var totalt knust. Livredd for å gjøre feil og følte meg stadig som verdens verste mamma for "alle" andre visste tydeligvis bedre enn meg. Vel føler på ingen måte det sånn lenger, har lært gjennom prøve og feile metoden at alle barn er forskjellige og det er tross alt mor som kjenner sitt barn best.
Så stå på jenter våg å følge magefølesen og våg å feile i blant, for det er også lov ---> alle gjør det
[;)][;)]

Veldig mange som kommer med råd om det meste, men ingen som "tar seg til rette" heldigvis...

Back
Topp