Gode råd ved hoste..

*MissMe*

Gift med forumet
jeg ble forkjøla i august og har ikke klart å riste av meg hosten! Kan være bra i 2-3 dager før det er påan igjen. Har vært til lege som sier at all hostesaft og reseptfrie legemiddel skal ikke tas av gravide fordi de er ikke testet..
Fikk hostesaft på resept til de nettene jeg ikke får sove, men ellers lite forståelse. Hostesafta tør jeg knapt bruke, men har settmeg nødt til det noen få ganger.
Er det noen som har erfaringer eller gode råd? Både Slimløsende og tørrhoste er nødvendig.. Noen av hostekulene resulterer i piping i brystet...

Jeg har selv hatt hoste (bronkitt) i snart 2 uker.. jeg sliter veldig selv, vært hos legen og fikk samme svar som deg.. så jeg følger gjerne denne tråden. Men jeg fikk astma medisin (inhalator) som jeg bruker når pusten/hosten er som verst, den har hjulpet meg litt [emoji4]

Takk for svar! Jeg har ikke fått noen utslag på blodprøver og virusprøver, men er så tungpusta og blir sliten av hostekulene. Får ta meg en tur tilbake over nyttår om det ikke gir seg, men fikk til svar at det går over av seg selv.. men hvor mange måneder til skal det vare..

Takk for svar! Jeg har ikke fått noen utslag på blodprøver og virusprøver, men er så tungpusta og blir sliten av hostekulene. Får ta meg en tur tilbake over nyttår om det ikke gir seg, men fikk til svar at det går over av seg selv.. men hvor mange måneder til skal det vare..

Ja hadde jeg hatt det så lenge som deg tror jeg at jeg hadde blitt gal for lengesiden, holder på å bli gal bare nå etter et par uker.. så kom deg til legen igjen hvis du ikke blir bedre! Men den astmamedisinen hjelper meg veldig for tungpusten (har ikke astma til vanlig). God bedring!

Prøvd å skjære opp løk, og legge i en skål med vann, og ha på nattbordet/under sengen?

Nei, skal det hjelpe??
Har ikke tålt lukten av løk tidligere, men formen begynner å komme seg litt nå..
Det sies at det trekker til seg bakterier (derfor man ikke skal spise oppskjært løk som har lagt litt). Vi brukte det til mini da han hostet, og gir man det litt tid så funker det. Brukte også peppermynteolje i varmt vann som vi satt i rommet.

Løktrikset har jeg prøvd. Funket ikke her.

Jeg og hoster mye..spesiet nettene..i går hostet jeg til jeg spydde. Så vil og ha tips

Solvipect slimløsende hostesaft, reseptfri, kan brukes fra 2. trimester i en kortere periode, fikk jeg beskjed om av min lege. Var rundt 20 uker da jeg hadde helt forferdelig hoste, og brukte den da hosten var som verst.
Ellers, å knaske noen små biter rå ingefærrot kan hjelpe. Mot tørrhoste hjelper det å ha en fisherman i munnen om kvelden, den hvite pakken med blå striper.
God bedring :)

Back
Topp