Gode råd mot kvalme

Jeg leste i dag at man bør spise frukt og grønt, og mat som er rik på fiber og proteiner. Har kjøpt inn gresk yoghurt, bananer og blåbær ++. Skal teste og se om det hjelper :) Ellers følger jeg tråden!

Har spydd som en gris til jordmor tipset om Postafen, hadde mine tvil, men hadde ikke klart meg uten. Har vekkeklokka på to timer før jeg skal stå opp for å ta den :hungover:

Her er noen råd dersom du vil prøve det først, uansett er Postafen helt ufarlig.

- Spis salt kjeks en halvtime før du står opp
- Beveg deg rolig, ha god tid og ikke stress
- Spis lite men veldig ofte
- Få frisk luft
- Hvil deg og sov nokk
- Sjø syke bånd
- Drikk ingefær te (obs skal ikke overdrives, sjekk matportalens råd)
- Mat som binder magen, kjeks, epler
- Farris/brus eller annen kullsyreholdig drikke er ofte lettere å få i seg enn vann
- Vær flink og ta pauser innimellom

Hei! Kvalmen har gjort sitt inntog og jeg er pokker meg kvalm hele døgnet! Har ikke kastet opp enda heldigvis, men det er fordi jeg går på livsviktig medisin som er jeg avhengig av å holde nede! Har ikke sovet i natt på grunn av kvalmen.

Hva bruker dere mot kvalmen? Tabletter, eller sånn armbånd, eventuelt andre gode tips tas imot med takk! :wtf:

Iskaldt vann hjelper masse her og hold deg unna søtsaker da blir det verre!

DESSVERRE føles tyrkisk peber ut som noe som er veldig effektivt mot min kvalme.. det som er lakris og greier! Men sååå godt da!

Back
Topp