Gode råd mot kvalme

Jessi1

Forelsket i forumet
Hei! Kvalmen har gjort sitt inntog og jeg er pokker meg kvalm hele døgnet! Har ikke kastet opp enda heldigvis, men det er fordi jeg går på livsviktig medisin som er jeg avhengig av å holde nede! Har ikke sovet i natt på grunn av kvalmen.

Hva bruker dere mot kvalmen? Tabletter, eller sånn armbånd, eventuelt andre gode tips tas imot med takk! :wtf:

Jeg var også kvalm hele døgnet i første graviditet!! Helt grusomt! Jeg klarte heller ikke spise noe mat omtrent og gikk ned masse.. men det eneste jeg spiste og som hjalp litt på kvalmen var epler, blåbær og ananas.. kjøpte meg til og med en epleskrellemaskin og spiste drøssevis av epler! Haha

postafen hjelper.
Ellers utvanna eplejuice og salt potetgull/kjeks, epler, moreller.

Jeg var også kvalm hele døgnet i første graviditet!! Helt grusomt! Jeg klarte heller ikke spise noe mat omtrent og gikk ned masse.. men det eneste jeg spiste og som hjalp litt på kvalmen var epler, blåbær og ananas.. kjøpte meg til og med en epleskrellemaskin og spiste drøssevis av epler! Haha

spist litt epler, det fungerer litt. Ble kvalm av tanken på ananas, så tror jeg holder meg unna det :wtf:

Kjøpt sånne sea band nå, tror nå mest det er placebo men alt som fungerer er flott, selv om det er hjernen som lar seg lure :hilarious:

Må jeg til legen for å få resept på postafen?
Det er bare å kjøpe postafen, jeg var hos legen på onsdag og spurte om det var farlig å ta, det var det ikke og jeg kunne ta det morgen og kveld. Føler meg som et annet menneske nå, har bare blitt kvalmere og kastet opp mer etter hver graviditet. Dette er 3 svangerskap og jeg tror pga jeg tar postafen denne gangen er formen den beste av alle 3 gangene, håper det fortsetter slik og ikke blir verre igjen. Har ikke kastet opp enda :):angelic:

Det er bare å kjøpe postafen, jeg var hos legen på onsdag og spurte om det var farlig å ta, det var det ikke og jeg kunne ta det morgen og kveld. Føler meg som et annet menneske nå, har bare blitt kvalmere og kastet opp mer etter hver graviditet. Dette er 3 svangerskap og jeg tror pga jeg tar postafen denne gangen er formen den beste av alle 3 gangene, håper det fortsetter slik og ikke blir verre igjen. Har ikke kastet opp enda :):angelic:

så bra du har blitt bedre av det! Da må jeg få tak i det over helgen, nå er alle apotek i nærheten stengt :(

Knekkebrød, tørre salte kjeks. Prøv å spis ofte, jeg spiser ca 2 hver time. Grusomt denne kvslmen :(

så bra du har blitt bedre av det! Da må jeg få tak i det over helgen, nå er alle apotek i nærheten stengt :(
Den er på lista over medikamenter som kan selges utenfor apotek, så vil tro du kan få tak i på butikk ja. Står at den ikke er lov å ha fremme for «selvplukk», så du må spørre om de har.

Spise ofte er eneste for og holde den i sjakk her og :-)

Sliter med det samme, forferdelig å føle seg så uggen! Tror jeg skal en tur på butikken nå og kjøpe kjeks og evt annet jeg tror er lurt..

Jeg må også spise ofte og pleier å drikke litt appelsinjuice før jeg står opp. Første dag med oppkast i går. Er kvalm heeeele dagen. Blir så trøtt av Postafen at det hjelper egentlig ikke her. Føler meg fyllesyk av det.

Grønne epler er det jeg spiser npr jeg er kvalm. Men er 5+0 i dag og bare kjent små bølger, så får se hvordan det er om noen uker :hilarious:
Snakk med legen din. Det er noe B-vitamin som kan prøves før kvalmestillende, ganske lavterskel på det. Men jeg ville hørt med lege.

Back
Topp