Gode råd mot kvalme...

Solsikke85

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg har blitt så innmari kvalm.. Noen som har noen gode råd som kan hjelpe?

Forrige gang var jeg kvalm hele svangerskapet, så den derre "det gir seg etter 12. uker" vet jeg ikke helt om jeg kjøper..
 
Sliter med kvalmen her også, den blir bare værre og værre for hver dag.. Nå klarer jeg ikke gjøre noe i huset uten å bli kvalm. Setter på en maskin med klær, men får ikke hengt opp klærne for da blir jeg skikkelig kvalm :hungover:
Og for ikke å snakke om KVELDENE!!! De er ren tortur, er kvalm bare jeg snur med i sofaen og tåler ikke lukten av noe mat :meh:

så langt det eneste som demper kvalmen litt er cola... men utrolig nok så smaker ikke cola godt etter jeg ble gravid (hilsen cola elsker) så det blir ikke mer enn 1 boks om dagen, ikke så mye heller..
 
Nok søvn var det som hjalp meg best forrige gang i tillegg til å spise meg nesten ihjel på frukt og grønt.. litt ofte. Denne gangen lar kvalmen vente på seg, selv om den har kommet sigende på de siste to dagene.
 
Da jeg skulle ha jenta mi i 2014 var jeg kvalm hele tiden de tre første mnd. Kasta opp etter hvert måltid. Eneste som hjalp mot kvalmen var tyrkisk pepper drops. Men da jeg ble gravid i fjor på denne tiden fikk jeg beskjed av legen at det ikke var bra for barnet om mor spiser lakris i store mengder. Jeg tenkte at hu stakkar legen som aldri hadde vært gravid bare kunne holde kjeft, så jeg gomla i meg en pose bare på trass. Etter to uker var MA et faktum.
 
Da jeg skulle ha jenta mi i 2014 var jeg kvalm hele tiden de tre første mnd. Kasta opp etter hvert måltid. Eneste som hjalp mot kvalmen var tyrkisk pepper drops. Men da jeg ble gravid i fjor på denne tiden fikk jeg beskjed av legen at det ikke var bra for barnet om mor spiser lakris i store mengder. Jeg tenkte at hu stakkar legen som aldri hadde vært gravid bare kunne holde kjeft, så jeg gomla i meg en pose bare på trass. Etter to uker var MA et faktum.
Tror nok det er tilfeldig... Lakris er vel mest skadelig på fosteret mtp hormonskadelige stoffer som kan gjøre barnet høyere, tyngre, og tidligere pubertet. Sånn jeg har forstått det ihvertfall. Mulig jeg tar feil
 
Tror nok det er tilfeldig... Lakris er vel mest skadelig på fosteret mtp hormonskadelige stoffer som kan gjøre barnet høyere, tyngre, og tidligere pubertet. Sånn jeg har forstått det ihvertfall. Mulig jeg tar feil


Ja, er vel noe sånt, men fikk litt angst etterpå, da.
 
Takk for tips! Her går det også i cola, og synes potetgull hjelper også (ikke bra..).
 
Back
Topp