Gode råd mot godtesjuke?????

Frøken rosa

Glad i forumet
Er det flere enn meg som er godtesjuke hele tiden? Spiser altfor mye sukker [:@][:@][:@] Noen som har gode råd for å bli kvitt søt suget? Ekstra ille når jeg har vært flink å trene [:'(][:'(][:'(] Akkurat som om kroppen skriker etter påfyll av energi [&o][&o][&o]

spiser godter hver dag jeg[8|][&:]

Har ingen gode råd, utover å spise noe søtt:) Men...jeg må vel innrømme at suget for min del blir verre dersom det er lenge siden jeg har spist!

Du kan prøve å ta kromtilskudd, det skal hjelpe på søtsug?
Jeg fyller søtsuget med frukt, kan funke om du har en innbydende fruktskål?

ORIGINAL: toneany

Krom har jeg prøvd før. Hjalp ingen ting [&:] Frukt kan hjelpe en stund, men trangen etter raffinert sukker kommer tilbake... Tross alt, mye frukt er kanskje det beste middelet til nå [8|] Noen bedre?

er så innstilt på og kunn spise snop på lørdager så får ikke det så ofte, men om eg får det spiser eg frukt eller kansje noen sukkerfrie pastiller og e eg salt syk spiser eg riskaker (tror eg det heter)
blir værre for meg om eg spiser det da vil eg ha mer dagen etter[8|]

ORIGINAL: ~Krissie~

*lusker rundt i tråden på jakt etter gode råd* [:D]

Velkommen er du!! Gode råd bør deles [:D] 

ORIGINAL: MarcusMamma

er så innstilt på og kunn spise snop på lørdager så får ikke det så ofte, men om eg får det spiser eg frukt eller kansje noen sukkerfrie pastiller og e eg salt syk spiser eg riskaker (tror eg det heter)

Tror du sa noe fornuftig der! Man kommer inn i en ond sirkel. Spiser man noe søtt en dag, så vil man ha mer dagen etter... Hvordan komme ut av sirkelen???

Du er flink som bare spiser på lørdager [:)]

ORIGINAL: Destiny85

ORIGINAL: Inga_

ORIGINAL: toneany

Krom har jeg prøvd før. Hjalp ingen ting [&:] Frukt kan hjelpe en stund, men trangen etter raffinert sukker kommer tilbake... Tross alt, mye frukt er kanskje det beste middelet til nå [8|] Noen bedre?

Hvordan er formen etter du har spist sukker da?
Ville snakka med legen din jeg... finnes faktisk mennesker som er sukkeravhengig... og de blir deprimerte etter å ha spist det... men bare må ha det liksom... slitsomt[&:]

Hehe, ja føler meg litt sukkeravhengig. Føler meg ikke dårlig, deprimert eller liknende, men har ofte lyst på mer. Mangler en stoppknapp!!! Hva kan en lege gjøre med dette?

Sliter selv.
Men jeg prøver å kjøpe inn noe god snackmat.
Når suget er værst sånn ved nyhetstider, så lager jeg den maten.
Det kan være spekeskinke med flatbrød og eggerøre. Quesdillas, kyllingvinger osv osv.
Dette hjelper iblandt hos meg.

ORIGINAL: Gemini_81

Når man ofte får søthunger så mangler man vann i kroppen!!! (sier sviger som er fysoterapaut) [8|] Drikk masse vann, og når du får sånn kick så puss tenna... Kanskje dette hjelper. [:D]

Takk, det skal jeg prøve!!

ORIGINAL: KoKo

Sliter selv.
Det kan være spekeskinke med flatbrød og eggerøre. Quesdillas, kyllingvinger osv osv.

Hehe, prøvd å "lure" meg med slike ting. Problemet er bare at jeg har lyst på noe søtt etter at jeg har spist dette. Da kan det fort bli dobbel mengde kalorier... Tror jeg må forsøke å komme meg ut av den onde sirkelen min jeg [:-]

Jeg kjøper inn masse frukt og grønnsaker, og når jeg blir godtesjuk spiser jeg det![8D][:)]
Melon, appelsin, druer, eple, banan, sukker-erter![;)][:)] Ellers alt du liker. Ananas bruker jeg også å kjøpe![:)] Kålrabi, gulrot og blomkål?

ORIGINAL: KoKo

Sliter selv.

Hehe, prøvd å "lure" meg med slike ting. Problemet er bare at jeg har lyst på noe søtt etter at jeg har spist dette. Da kan det fort bli dobbel mengde kalorier... Tror jeg må forsøke å komme meg ut av den onde sirkelen min jeg [:-]

Hehe uff ja, er enig med deg. Er ikke enkelt iblandt.
Jeg fikk faktisk tillatelse av en ernæringsfysiolog å drikke lightbrus jeg, om jeg var sugen på brus, evt annet godt. for da fikk jeg noe søtt men var svært lite kalorier.
Ja så var det fordeler, ulemper og farer med alt en spiser da.....sånn er det bare

Har vært avhengig av snop lenge jeg, men nå har jeg sluttet, og hver gang jeg får søt/godte sug så spiser jeg frukt, spiser masse masse pærer[:D]

tja...
Kromtilskudd
Spise frukt og grønt
Spise flere små måltider i løpet av dagen for å ha et stabilt blodsukker
Kutte opp feks gulrøtter og stangselleri (legge i kaldt vann i kjøleskapet så har man stående lissom)

...*kremt* men gjør jeg dette sjæl? nei [&:] gidder ikke [:@][8D][8|] er veeeeldig svak for sjokolade (og kjeks) ++

Det beste er vel bare å unngå å kjøpe sånt, men det er lettere sagt enn gjort..

Tror du sa noe fornuftig der! Man kommer inn i en ond sirkel. Spiser man noe søtt en dag, så vil man ha mer dagen etter... Hvordan komme ut av sirkelen???

var bare lei av og alltid ville ha noe så sa bare stopp en dag og sluttet med snop og brus andre dager enn lørdag.
da åpner eg det ikke vis eg har noe for eg e så sta på at eg skal ha det kunn den ene dagen.
men har røke 2 ganger på baking da, har vert skikkelig søt sugen og bakt muffins eller boller men da passer eg på og gi en del vekk så eg bare har litt.
men går som regel bra med frukt eller noe annet.

ORIGINAL: 2*barnsmor*24

Jeg kjøper inn masse frukt og grønnsaker, og når jeg blir godtesjuk spiser jeg det![8D][:)]
Melon, appelsin, druer, eple, banan, sukker-erter![;)][:)] Ellers alt du liker. Ananas bruker jeg også å kjøpe![:)] Kålrabi, gulrot og blomkål?

Nam nam, er jo godt dette også, så er jo bare dumt å spise annen "søppelmat"

var bare lei av og alltid ville ha noe så sa bare stopp en dag og sluttet med snop og brus andre dager enn lørdag.
da åpner eg det ikke vis eg har noe for eg e så sta på at eg skal ha det kunn den ene dagen.
men har røke 2 ganger på baking da, har vert skikkelig søt sugen og bakt muffins eller boller men da passer eg på og gi en del vekk så eg bare har litt.
men går som regel bra med frukt eller noe annet.

Oioi, kanskje jeg kunne få 10 % av din stahet, så hadde dette kanskje gått bra [:D] Du høres veldig flink ut!!!

ORIGINAL: ~miluna~

tja...
Kromtilskudd
Spise frukt og grønt
Spise flere små måltider i løpet av dagen for å ha et stabilt blodsukker
Kutte opp feks gulrøtter og stangselleri (legge i kaldt vann i kjøleskapet så har man stående lissom)

...*kremt* men gjør jeg dette sjæl? nei [&:] gidder ikke [:@][8D][8|] er veeeeldig svak for sjokolade (og kjeks) ++

Det beste er vel bare å unngå å kjøpe sånt, men det er lettere sagt enn gjort..

Jeg forsøker å unngå å kjøpe det, men er litt svak for de gode tilbudene i butikken. Sier til meg selv at jeg kan ha det liggende, i tilfelle jeg får besøk eller noe... Men forsøker å være bevist. Problemet er at det ikke bare er godtteri som jeg har lyst på. Om jeg ikke har noe godt i huset og har lyst på noe godt kan jeg f.eks finne på å bake muffins. Det duger det også!!! Smør, mel og egg har man jo som regel i huset. Derfor føler jeg at jeg må ta tilbake kontrollen. Det er eneste som vil hjelpe i det lange løp [8|]

Back
Topp