Gode råd mot blødende nipler?

Takk:)

Har heldigvis purelan liggende! Men bra tips å rense først!
Bare hyggelig, ja kan være lurt også prøve og gå uten bh hvis du ikke lekker noe rå melk eller melk eller noe sånt! For da gror gjerne sår fortere også, og prøv og luft tørk etter en dusj helst :)
 
Silveretter. Dyre men verdt hvert eneste øre. Reddet ammingen min spesielt i starten men brukte dem også i sommer. Dvs når baby var 5-6 mnd gammel. Slår også et slag for Purelan fra Medela men bruk én ting om gangen, ikke sammen.
 
Noen som har gode råd
Mot nipler som er så såre at de blør?
Husk at såre brystvorter ikke skal lufttørke! Ved overfladiske sår er purelan e.l. anbefalt, ved dypere sår som blør kan det være bedre med skumbandasje. Hvor gammel er baby? Har du fått ammeveiledning?
 
Husk at såre brystvorter ikke skal lufttørke! Ved overfladiske sår er purelan e.l. anbefalt, ved dypere sår som blør kan det være bedre med skumbandasje. Hvor gammel er baby? Har du fått ammeveiledning?
Babyen er bare 2 dager gammel. Har ammet tre babyer tidligere, men aldri blitt så sår!
 
Avlaster den såre puppen med manuell pumpe og bruker mam-kompresser og purelan
 
Babyen er bare 2 dager gammel. Har ammet tre babyer tidligere, men aldri blitt så sår!
Fått sjekket tungebånd hos noen som kan (og tror på) sånt? Mitt inntrykk er at mange sier at ammeteknikken ser bra ut, men det kan være feil inni allikevel. Avlast litt med pumping?
 
Hører egentlig til i november gruppen! Jeg brukte multi-mam kompresser fra apoteket og det reddet meg! :Heartred
 
Back
Topp