Gode råd for julaften?

Pipsi

Elsker forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Var på middag hos svigers i dag, og med en gryende kvalme som kommer og går hele døgnet, så tenkte jeg med skrekk på hvordan julaften kommer til å bli hvis kvalme og trettheten blir ille ! :O
Er 10+6 på julaften.
Noen som har lagt en strategi? Eller har planer eller gode ideer for hvordan håndtere dårlig form og fortsatt bevare julestemningen ?:hilarious:

Lurte litt på å få meg noe kvalmestillende en times tid før middag, men har hørt at man blir så innmari trøtt av de :p

Last edited:
Aner ikke hva jeg skal gjøre men har tenkt på det samme. Var på kaffe/kakebesøk hos min pappa og bonusmamma om fredagen og de kommenterte at jeg spiste så lite kake :rolleyes: Var kvalm og trykka i meg en tynn skive av en Budapestkake for å ikke lage for mye spekulasjoner :woot: Kake når man er kvalm er skikkelig ekkelt :eek:

Aner ikke hva jeg skal gjøre men har tenkt på det samme. Var på kaffe/kakebesøk hos min pappa og bonusmamma om fredagen og de kommenterte at jeg spiste så lite kake :rolleyes: Var kvalm og trykka i meg en tynn skive av en Budapestkake for å ikke lage for mye spekulasjoner :woot: Kake når man er kvalm er skikkelig ekkelt :eek:
Hahaha, kake er det siste jeg har lyst på! Jeg var SÅÅÅ glad for at det ikke var dessert i dag!! :hilarious::hilarious: (det er det vanligvis…).

Hahaha, kake er det siste jeg har lyst på! Jeg var SÅÅÅ glad for at det ikke var dessert i dag!! :hilarious::hilarious: (det er det vanligvis…).
Ja fy fader, det var skikkelig ekkelt :hungover: Tok bare en liten bit i ny og ne. Slet skikkelig med å få det i meg :confused:

Jeg planlegger å fortelle det før julen, så forhåpentligvis vil det ikke være noe problem uansett form. Jeg har et ekstremt tett bånd til familien min, bor nærme og er hos mamma og pappa opptil flere ganger i uka, men har tenkt å holde det skjult så lenge som mulig opp mot jul.
I dag var jeg bedt på biffmiddag, og vi spiser biffen rare (kan ikke be om å få den gjennomstekt uten at det er mistenkelig). Men med hodepine og konstant uggenhet hele dagen hadde jeg «heldigvis» en unnskyldning til å ikke gå opp dit og fikk heller maten levert på døra :angelic::shy:

Jeg er 13+0 på julaften, så tenker vi forteller da. Men også, familien vet at jeg drikker lite, qå tror ikke de reagerer nevneverdig likevel

Svigers vet, og tenker å fortelle resten av familien på julaften.
Jeg er mest bekymra for formen :p Ikke sykt keen på å sitte på badet hele kvelden med frykt for å spy selv om de vet det…… :rolleyes:

Vi har gått gjennom ivf, og på grunn av reisevei og at vi har vært mye borte, vet våre nærmeste det allerede. Jeg er mer bekymret for om jeg orker å ordne julemiddagen selv. Skal for første gang ha gjester hos oss i år, så håper jeg ikke er helt utmattet.

Familien min er vant til at jeg heller drikker pepsimax enn øl/vin til maten, så tror ikke det hadde blitt noe problem. Men nå har jeg jo ikke lyst på svartbrus heller!
Vi kommer til å fortelle det til både foreldreldrene mine og svigers når vi kommer hjem til jul. Har lyst til å fortelle det når vi er der, og ikke over telefon, og vi bor en 8 timers biltur unna. Er 13+4 når vi reiser hjem 22. desember. Hadde det ikke vært for avstanden hadde vi nok sagt det tidligere...
Men alle her vi bor kommer jo til å skjønne det lenge før. Jeg er verdens dårligste løgner :)

Men ja, kvalmestillende og sinnsyke mengder søvn hjelper meg.

Vi har gått gjennom ivf, og på grunn av reisevei og at vi har vært mye borte, vet våre nærmeste det allerede. Jeg er mer bekymret for om jeg orker å ordne julemiddagen selv. Skal for første gang ha gjester hos oss i år, så håper jeg ikke er helt utmattet.
Ah, den ser jeg! Kjipt… :/ Skjønner godt du uroer deg for det, ja! Kan partner bidra litt ekstra? :)

Men ja, kvalmestillende og sinnsyke mengder søvn hjelper meg.
Kanskje jeg bare må innstille meg på å sove hele formiddagen i år kanskje :) Hvor raskt hjelper kvalmestillende?
Sånn som det er nå, så blir jeg kvalm hvis jeg ikke har spist og hvis jeg har spist for mye :P

Kanskje jeg bare må innstille meg på å sove hele formiddagen i år kanskje :) Hvor raskt hjelper kvalmestillende?
Sånn som det er nå, så blir jeg kvalm hvis jeg ikke har spist og hvis jeg har spist for mye :p

Haha, sinnsykt vanskelig å svare på. Det er litt som å ha et barn, akkurat når man har knekt koden så forandrer alt seg, og man får ikke til noen ting lenger.
Men sånn som det for meg akkurat nå (9+2), så tar jeg kvalmestillende kl 0400, så den rekker å virke til jeg skal stå opp. Og de morgenene jeg må stå opp med 5-åringen er ikke bra, men det hender jeg får sovet hele dagen mens han er i barnehagen, og jeg står opp sånn 14, og fungerer. Men det beste er hvis jeg får sove til 1200 uten å måtte stå opp.
Meeen ingen dager er like. Og "ikke bra" nå er mye mye mye bedre enn før jeg begynte med kvalmestillende.

Haha, sinnsykt vanskelig å svare på. Det er litt som å ha et barn, akkurat når man har knekt koden så forandrer alt seg, og man får ikke til noen ting lenger.
Men sånn som det for meg akkurat nå (9+2), så tar jeg kvalmestillende kl 0400, så den rekker å virke til jeg skal stå opp. Og de morgenene jeg må stå opp med 5-åringen er ikke bra, men det hender jeg får sovet hele dagen mens han er i barnehagen, og jeg står opp sånn 14, og fungerer. Men det beste er hvis jeg får sove til 1200 uten å måtte stå opp.
Meeen ingen dager er like. Og "ikke bra" nå er mye mye mye bedre enn før jeg begynte med kvalmestillende.
Hahaha :hilarious::hilarious:

Men tusen takk for god tilbakemelding! :D Godt å høre at kvalmestillende virker, så håper jeg det funker for meg og :D

Var på middag hos svigers i dag, og med en gryende kvalme som kommer og går hele døgnet, så tenkte jeg med skrekk på hvordan julaften kommer til å bli hvis kvalme og trettheten blir ille ! :O
Er 10+6 på julaften.
Noen som har lagt en strategi? Eller har planer eller gode ideer for hvordan håndtere dårlig form og fortsatt bevare julestemningen ?:hilarious:

Lurte litt på å få meg noe kvalmestillende en times tid før middag, men har hørt at man blir så innmari trøtt av de :p

Godt mulig at både kvalmen og trettheten har gitt seg til jul. Du er jo neeeesten i 2. trimester :smiley-bounce015

Formen min er foreløpig grei, så er ikke så bekymret for det egentlig. Men hvis jeg er kvalm og trøtt, så får jeg bare sove så mye som mulig på formiddagen og prøve å få ned litt mat, gå en liten tur og kanskje ta noe kvalmestillende til strategiske tider :p Tenker det går bra uansett, selvom det er veldig kjipt.
Har en veldig forståelsesfull og hjelpsom familie heldigvis :Heartred

Vi kommer til å fortelle enten før jul, eller senest på julaften.

Skal feire hos oss, så mye av forberedelsene faller på meg. Men hvis jeg er ordentlig dårlig må jeg delegere bort en del oppgaver. Det tror jeg ikke er noe problem å få til, da alle bor i nærheten.

Back
Topp