Gode råd er dyre

Solmari

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Som og ikkje vedvarende kvalme og migrene var nok, har eg vore så heldig og blitt suppe forkjøla. Halsen er knall vond. Er det nokon som har gode råd for å bli litt bedre? Til vanlig hadde eg prøvd solhatt og kjerringrok, men tør ikkje med eit gull i magen. Kjenner eg må få i meg litt mat, men umulig med denne halsen. Så damer, no lit eg på at de kan hjelpe meg ;-)

Varm melk med honning, råmelk tabletter, fribol halstabletter fra apoteket. :)

Drikker ofte te med honning og evt litt melk oppi når jeg har vondt i halsen:) smaker iallfall godt, og varm drikke syns jeg hjelper for halsen. Ellers dårlig med råd herfra dessverre..

Når jeg er forkjølet prøver jeg å få i meg minimum 2 liter vann, må ofte på do men er som regel frisk etter en dag eller to
Når det gjelder halsen kan du prøve sjokolade. Høres ut som en dårlig unnskyldning, men jeg føler i hvert fall at det blir en slags hinne i halsen når jeg lar sjokoladen smelte nedover halsen (gjelder nok bare hvis halsen er vond, hjelper nok ikke hvis du har hovne mandler)

Tusen takk snille deke. Her var det mange gode råd, supert! Mannen laga deilig meksikansk rett, så det hjalp på kreftene med litt mat. No skal eg jammen lage meg varm drikke etter dekas råd. Helgekos har fått ny betydning som gravid.... og forkjøla;)

Sitron og ingefær er mine heteste tips også. Som variasjon til tipsene om varm drikke kan du lage iste eller ispinner av "te" trukket på ingefær- og sitronbiter. Kulde hjelper ikke immunforsvaret slik som varme, men det kan lindre sår hals en liten stund.

God bedring!

Back
Topp