Gode råd er dyre nå

x1xPastella

Forumet er livet
Krisander har jo fått apocellin (vet ikke åssen det skrives) (penicillin) og det gikk fint åta første dose... Da var innholdet i flaske netsen romtemp. Nå på kvelden hadde jeg hatt flaska i kjøleskapet og han spydde 2 ganger når jeg fikk det i munnen hans...

Hva skal jeg gjøre? i mårra tidli skal det være romtemp på medisin, men hvis ikke det hjelper, hva skal jeg da gjøre for å få i han dette? Når han spyr så får han jo ikke i seg NOE!!!

Hjelper det å blande det ut med pitte-litt saft eller noe drikke han liker, bare sånn at det blir litt annen smak? Så hvis han tar 5 ml mikstur, så bland ut med saft eller noe til 7-10ml eller noe. Sikkert vanskelig å kamuflere penicillin-smaken men...

Er det Apocillin mikstur du har fått?? Hvis han bare kaster opp, så be legen skrive ut apocillin dråper istedenfor, mye mindre dosering!

off stakkars liten.

har desverre ingen råd, utenom å prøve å blande det med noe drikke

god bedring hvertfall. håper han blir bra i full fart[:)]

ORIGINAL: Smiley80

Hjelper det å blande det ut med pitte-litt saft eller noe drikke han liker, bare sånn at det blir litt annen smak? Så hvis han tar 5 ml mikstur, så bland ut med saft eller noe til 7-10ml eller noe. Sikkert vanskelig å kamuflere penicillin-smaken men...

Er det Apocillin mikstur du har fått?? Hvis han bare kaster opp, så be legen skrive ut apocillin dråper istedenfor, mye mindre dosering!

Ja mikstur for den skulle smake mindre

evt medisin først, og så en skje syltetøy eller noe annet "godis" etterpå, bare for å få bort smaken, og belønne han for å være flink å ta medisin, liksom[8|]
Funka på meg som barn, iallefall[8D]

ORIGINAL: Pastella

ORIGINAL: Smiley80

Ja mikstur for den skulle smake mindre

Off.. ikke lett det der.. Men kanskje det går bedre i morgen? Når miksturen er kald vil det gjøre at smaken blir litt kamuflert hvis jeg kan si det sånn... Men virker nesten som han brekker seg FORDI den var kald [8|]

Kjøp kald saftis og gi han før du gir medisinen [:D]  (egentlig ikke tull altså!)
Den kalde isen vil gjøre at smaksløkene blir litt bedøvet for en liten periode [;)]

Her var det masse råd, håper de virker... må prøve litt i mårra. Medisinen skal ned... Fikk ikke ned kveldsdosen nå i dag...

trur det er den samme som eg fekk til julie. eg smakte litt på den og FY FAEN kor dårlig!![:'(]  ingen saft ville skjule den smaken[&:]  eg fekk berre i ho den eine dosen i det fulle og to mindre. no viste det seg at det var den 4.barnesykdommen og ingen helsbetennelse her i gården[8|]

Lykke til iallefall, og masse god bedring til Krisander [:)]

Har desverre ingen gode forslag, men kan dere ikke bare ha den romtemperert da?

God bedring til lille gullgutten[:)]

Den hadde han for 1 mnd sia... [:(] så den er nok utelukket her...

Men bra du slapp å gi henne hele dosen...

Hvis det er like ille i mårra tidli må jeg nok ringe legen å si at det ikke går å høre med han

ORIGINAL: Pastella

Den hadde han for 1 mnd sia... [:(] så den er nok utelukket her...

Men bra du slapp å gi henne hele dosen...

Hvis det er like ille i mårra tidli må jeg nok ringe legen å si at det ikke går å høre med han

tanta mi sa at den kunne komme tilbake fleire ganger[&:][;)]    bare til å ringe for å få nåkke anna!!

Håper du finner ein løsning som funker for stakkar Krisander! God bedring til lille gutten!

Jeg fikk det til i dag... Han reagerte nok mest på at den var kald i går,, men jeg har døyva hele smaken med youghurt i dag...

På kvelden når dosen var dobbel fikk han sjokolade mellom, å det var mye skrik, men vi fikk det ned uten oppkast!!! Fremskritt

Men dagen har vært mye preget av feber... HØY feber... Paraceten har nesten ikke tatt den en gang...

Så leit at han er dårlig!
Jeg måtte bytte fra apocilin til Imaculin på Alexander ,for han spydde som en tulling av apocilinen. Bare et tips om du må ha penicilin en annen gang - Imaculin smaker faktisk godt!
(Og ,ja ,jeg er Micamor.) En stor god bedrings klem til lillegutt - og en trøsteklem til mammaen.)

Back
Topp