gode råd ønskes.

turboquattro

Gift med forumet
i dag når jeg hadde vært på besøk hos noen vi kjenner og skulle ut av døra og hjem så står det en 3 åring der. skjønte fort hvem sin unge det var og han bor i akkurat i nabohuset eller.
han sykler langs veien selv på en godt trafikert vei, midt i veien, han leker midt i veien, leker i en bekk alene og gjorde det i fjor å. foreldrene reagerer ikke på at ungen er borte eller at han leker i bekken alene (bratt rundt bekken og en god del vann).

hadde dere reagert eller latt det være? kjenner jeg har en klump i halsen hver gang vi kjører forbi og ungen leker midt i veien, sykler på veien eller leker i en bekk med masse vann.

fjerner innlegget etterpå.

Jeg hadde reagert på det ja!
Antakeligvis fulgt ungen hjem i første omgang, forklart foreldrene hva jeg så og sett om det kom noen reaksjon..

er foreldrene oppegående?  vet du at de ikke følger med han? bor dere i en by? tenker på veien jeg...om den er sterkt trafikert så har jo ingen barn noe er å gjøre...

Fru H skrev:
Antakeligvis fulgt ungen hjem i første omgang, forklart foreldrene hva jeg så og sett om det kom noen reaksjon..

Enig. Om det hadde fortsatt så kan det nok hende jeg hadde tatt en tlf til barnevernet for å forhøre meg litt... 

Først ville jeg tatt med ungen hjem og forklart at du ble redd og sånt.. Tatt han med til foreldrene ja mener jeg.

Hvis de ikke hadde reagert ville jeg ringt noe helsepersonell og fått litt råd og hjelp, evt. barnevernet. 

Skjønner godt du blir redd.

turboquattro skrev:
i dag når jeg hadde vært på besøk hos noen vi kjenner og skulle ut av døra og hjem så står det en 3 åring der. skjønte fort hvem sin unge det var og han bor i akkurat i nabohuset eller.
han sykler langs veien selv på en godt trafikert vei, midt i veien, han leker midt i veien, leker i en bekk alene og gjorde det i fjor å. foreldrene reagerer ikke på at ungen er borte eller at han leker i bekken alene (bratt rundt bekken og en god del vann).

hadde dere reagert eller latt det være? kjenner jeg har en klump i halsen hver gang vi kjører forbi og ungen leker midt i veien, sykler på veien eller leker i en bekk med masse vann.

fjerner innlegget etterpå.

Jeg hadde reagert ja, rart at ingen har gjort det tidligere. En gutt på 2 år som leker alene i en bekk høres ikke ut som en gutt som blir tatt godt nok vare på...

En bekymringsmld til barnevernet er jo akkurat det. En bekymringsmelding. Går jo an å ringe anonymt i første omgang bare for å høre hva de tenker.

tviler på at det hjelper å forklare noe der. vet hvem foreldrene er så vet godt at dem ikke følger med på hva ungen gjør. ingen av dem hadde oppdaget at ungen var borte engang i dag. var ikke akkurat 50 m unna der dem bor eller.

:-O

Hadde reagert, ja..!! Ein ting er at ein unge kan snike seg ut utan at foreldra får det med seg før det har gått 1 minutt, men at dei ikkje BRYR seg, og lar barnet leike der det faktisk er fare for drukning (såvidt eg har skjønt  det) og trafikk.!!.......

Dette er ikkje foreldre som er avslappa, dette er jo foreldre som er tankeløse!

Trone skrev:
Hadde reagert ja!! 

Off, fikk helt vondt inni meg nå :(

Samme her

Enig, ville fulgt ungen hjem og snakket med foreldrene. 

Fru H skrev:

Jeg ville ringt barnevernet, om så bare for å diskutere situasjonen. Er bedre med en gang for mye enn en gang for lite.

Hvis du vet at foreldrene ikke bryr seg, så må du jo kontakte barnevernet!! Herlighet, er det i det hele tatt noe å lure på?

Dette er ikke noe å lure på, en gang. Ta en telefon til barnevernet. Det du beskriver er under ethvert forsvarlig nivå av omsorg.

Oi! Hvem i all verden lar en 3åring være ute uten tilsyn? 
Jeg hadde fulgt barnet hjem, snakket med foreldrene og hvis det ikke ble noen endring hadde jeg faktisk ringt barnevernet. Da er det opp til de å vurdere hva som må gjøres. Kanskje det er det som faktisk skal til - at de får seg en "wake up call". 

stakar barnet da, tenk å ha foreldre som ikke bryr seg.

jeg lekte selv i en liten bekk mamma og pappa har på tomta si når jeg var liten sammen med vennene mine, plukket sånne gule blomster var vel 4år tenker jeg.
kommer nok til å være mer redd for at A. skal bli påkjørt

Back
Topp