Gode ord til deg som forelder?

En tråd i 'Livet med barn 0-1 år' startet av Blessed_palm86, 6 Mai 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Blessed_palms En gang må være den første... *MIA* Himmelbarn VIP Febbisbebbis'18

Hva er det fineste/mest oppmuntrende noen har sagt til deg som mamma/pappa? Jeg personlig prøver å huske slikt så jeg har litt å gå på, for det er alltids kritikk å få som forelder ;)

2. My heart Guest

Jeg har fått høre at jeg er flink med barna mine. Setter alltid barna først og prioriterer de. Har ofte hørt at barna våre har aldri manglet noe.

Hønemor. Flink med matpakker. Aktiv mamma som tar med barna på mye.

Det koster så lite å si noe fint, men det betyr utrolig mye å høre det.

De som har sagt det er mamma, søsken og nære venninner. Godt når det kommer fra folk som er dønn ærlig.
    Har også hørt fra lærere at vi gjør en god jobb med barna som foreldre.

• Hjertelig Hjertelig x 1
  3. Blessed_palms En gang må være den første... *MIA* Himmelbarn VIP Febbisbebbis'18

Så flott, mye positivt :) Hvor mange barn har du og hvor gamle er de?

4. Blessed_palms En gang må være den første... *MIA* Himmelbarn VIP Febbisbebbis'18

Jeg har fått høre dette:

- at barna mine er heldige som har ressurssterke foreldre som kan gi barna det de trenger
    - at jeg er kreativ og har god fantasi
    - at alle barn skulle hatt det like godt som mine

Sagt av kolleger, venninner, familie. Er så fint med oppmuntring i hverdagen:)

• Liker Liker x 1
  5. My heart Guest

Har to barn på 10 og 12.. så har jo vært mamma noen år nå.
    Følte meg selv veldig flink og vellykket da de var små og gikk i barnehagen. Hadde kontroll på alt og alt var på stell.
    Til større de blir mister en mer og mer kontroll. De blir mer og mer selvstendige. Plutselig kan du få en tilbake mld fra andre foreldre at barnet ditt har ringt på og stukket av i gaten her sammen med andre barn. Eller kastet ripsbær på biler.
    Barna fyrer hverandre opp og kan gjøre rampestreker. Og foreldre er ikke de som de lytter mest til alltid framfor venner.

6. Blessed_palms En gang må være den første... *MIA* Himmelbarn VIP Febbisbebbis'18

Det er nok enklere å merke klær enn å ha kontroll på hvor barna er og hva de gjør når de blir større, ja. Mine er bare 4 og straks 3 mnd. Får bare nyte det og fortsette klesmerkingen :D

• Liker Liker x 1
  7. Kakemonster88 Trives på forumet :) jentene i juni13 VIP Januar 2017

Jeg får høre at vi har trygge barn :) Det setter jeg veldig pris på :)

• Hjertelig Hjertelig x 2
  8. Nanakorobi Yaoki Forumet er livet ❤ Juliskattene 2018 ❤ Junilykke2018

Blir glad når jeg får tilbakemeldinger på at jeg er rolig og tålmodig, fordi jeg hadde en mor som var alt annet enn rolig og tålmodig. Hun var veldig stressa, og ropte og kjeftet og smelte og var veldig uforutsigbar. Da er det godt at jeg ikke har blitt sånn.

Sånn generelt er det ikke så mye tilbakemeldinger/ord fra folk som er viktig for meg, men å se at barnet mitt har det bra og at hun er trygg :)

9. FrkBeis Forumet er livet Desemberlykke2017

Fått høre at jeg er en snill, rettferdig og kjærlig mor, veldig hyggelig å høre :)

10. Lille hjerte Elsker forumet VIP Sommerfuglene

Helsesøsteren sa på siste kontroll at Lille hjerte har en fantastisk mamma :Heartred
    Det trengte jeg virkelig å høre den dagen :)

11. krølle... Forumet er livet August 2018 Påskekyllingene 2020

Jeg lever på kommentarene i Rolf-tråden min på august-forumet. Griner hver dag, for folk sier så mye fint [emoji173]️

12. Kakedeig Glad i forumet Septembermødre <3

At måten jeg snakker til barnet mitt på, er så fint å høre på. For jeg bygger opp selvtillit, og snakker henne ut av situasjoner hvor hun har det vanskelig i stedet for å kjefte på henne.
    Det er litt viktig, å huske på at situasjoner hvor barnet oppfører seg "vanskelig", er fordi de har det vanskelig der og da. For de forstår ikke enda, hvorfor vi gjør som vi gjør.

Og at jeg er flink til å leke med henne, for jeg lever meg sånn inn i leken. Og helt ærlig, så er det jo gøy å leke!

13. Blessed_palms En gang må være den første... *MIA* Himmelbarn VIP Febbisbebbis'18

Jeg måtte inn og lese, og tårene kom raskt. Mange som tenker på dere. Du er en mamma som treffer hjertene til dem rundt deg. Takk for alt du deler om lille Rolf:) Du har masse kjærlighet, oppriktighet og humor, så nydelig :love7

14. Blessed_palms En gang må være den første... *MIA* Himmelbarn VIP Febbisbebbis'18

Så kjekt :) Trygghet i bunn gir en utvikling så sunn :)

15. Blessed_palms En gang må være den første... *MIA* Himmelbarn VIP Febbisbebbis'18

Det er en kunst å være reflektert over egen barndom når man får barn selv. Så godt at dine barn slipper det. :)

16. Blessed_palms En gang må være den første... *MIA* Himmelbarn VIP Febbisbebbis'18

Det var gode ord, og så gode egenskaper:)

17. Blessed_palms En gang må være den første... *MIA* Himmelbarn VIP Febbisbebbis'18

Så kjekt med oppmuntring fra helsesøster :) Og at du fikk høre det da du trengte det :)

18. Blessed_palms En gang må være den første... *MIA* Himmelbarn VIP Febbisbebbis'18

Det høres ut som du klarer å sette ting i perspektiv og heller snakke med datteren din enn til henne. Skaper trygghet :) Og kjekt for henne at du også er en leken mamma :)

19. FrkBeis Forumet er livet Desemberlykke2017

Ja, gode skussmål det:)

• Enig Enig x 1
  20. Tina78 Forelsket i forumet

At jeg har selvtillitt

Del denne siden