Gode og dårlige bleier

Lynna19

Glad i forumet
Jeg synes der fort blir lekkasje i bleiene, spesielt om natta. Bleia er ikke full, men tisset renner ut av bleia og ned i senga. Må nok skifte overmadrass på vår nye seng etter hvert hvis ikke dette gir seg. Tisselaken tør jeg ikke bruke. Hvordan bleier eller merke anbefaler dere? Blir der mindre lekkasje med noen av dem?
 
Jeg synes der fort blir lekkasje i bleiene, spesielt om natta. Bleia er ikke full, men tisset renner ut av bleia og ned i senga. Må nok skifte overmadrass på vår nye seng etter hvert hvis ikke dette gir seg. Tisselaken tør jeg ikke bruke. Hvordan bleier eller merke anbefaler dere? Blir der mindre lekkasje med noen av dem?

Sniker
Da ville jeg testet andre bleier, for vi har sjeldent hatt dette problemet. Hvilke bleier bruker du nå og har du gutt eller jente?
Et stort håndkle brettet dobbelt kan skjerme madrassen, uten å bli for tett :)
 
Sniker
Da ville jeg testet andre bleier, for vi har sjeldent hatt dette problemet. Hvilke bleier bruker du nå og har du gutt eller jente?
Et stort håndkle brettet dobbelt kan skjerme madrassen, uten å bli for tett :)

Hvordan bleie/merke bruker du? Jeg bruker tøybleier på dagtid og det fungerer bra, men om natta bruker vi vanlige bleier fordi de skal kunne trekke mer. Vi fikk med beiler i startpakkene fra Rema og Kiwi, vi har brukt de.
 
Hvordan bleie/merke bruker du? Jeg bruker tøybleier på dagtid og det fungerer bra, men om natta bruker vi vanlige bleier fordi de skal kunne trekke mer. Vi fikk med beiler i startpakkene fra Rema og Kiwi, vi har brukt de.


Hvis du har gutt, er det viktig å sjekke at tissen ligger nedover i bleia, og uansett kjønn må man dra litt i de innvendige strikkene ved låra sånn at de ikke har bretta seg litt innover.
Jeg kjenner folk som sverger til bleier som gir andre lekkasje natt på natt, så det er individuelt hva som vil passe din baby. Fra babyen var stor nok til størrelse 2, har vi brukt lillego sine bleier, og de eneste gangene vi har hatt lekkasje, er hvis vi har glemt å sørge for at tissen ligger riktig vei, eller glemt å dra i strikkene rundt lårene. Men Rema1000 sin bleie ble fortere full, så jeg liker ikke disse. Pampers synes jeg stinker, men Libero har vi også likt. Men når Lillego er minste like bra, bare billigere har det blitt naturlig valg for oss. Å gå opp eller ned i størrelse på bleia kan også hjelpe dersom man har lekkasjer :)
 
Hvis du har gutt, er det viktig å sjekke at tissen ligger nedover i bleia, og uansett kjønn må man dra litt i de innvendige strikkene ved låra sånn at de ikke har bretta seg litt innover.
Jeg kjenner folk som sverger til bleier som gir andre lekkasje natt på natt, så det er individuelt hva som vil passe din baby. Fra babyen var stor nok til størrelse 2, har vi brukt lillego sine bleier, og de eneste gangene vi har hatt lekkasje, er hvis vi har glemt å sørge for at tissen ligger riktig vei, eller glemt å dra i strikkene rundt lårene. Men Rema1000 sin bleie ble fortere full, så jeg liker ikke disse. Pampers synes jeg stinker, men Libero har vi også likt. Men når Lillego er minste like bra, bare billigere har det blitt naturlig valg for oss. Å gå opp eller ned i størrelse på bleia kan også hjelpe dersom man har lekkasjer :)

Ja, vi må kanskje gå opp en størrelse litt før tiden. Prøver å se om bleia sitter ordentlig på, men jeg må kanskje bli enda flinkere. Veldig kjedelig å våkne natt etter natt av at det er vått i senga.
 
Vi har madrassbeskytter over madrassen, den er kun i tøy men litt tykkere slik at det ikke så lett renner veske gjennom den. Har flere slik at jeg vasker denne når jeg vasker lakenet. Anbefaler det. De er rimelig og kjøpt på ikea.
 
Vi bruker pampers str 2 men har prøvd andre (alle som vi fikk i gratis babypakker) og det ble lekkasje med libero og pampers,bare 3 ganger tror jeg. Jeg tror det skyldes ikke blei men at det ble dårlig satt på kroppen. Vi har en gutt.
 
Ville prøvd litt ulike bleier å sett hvilke bleier som har best passform til ditt barn. Her bruker vi lillego på dagen og libero om natten. Har ikke problemer med lekkasjer.
 
Hadde prøvd en str større, vi bruker libero og Coop bleier.
 
Tror jeg har prøvd alle bleiene i str 2. Rema ga lekkasje 2 ganger på allerede første natt. Så den er uaktuell her. Ellers har alle bleiene funka fint. Må nok prøve seg frem.
 
Vi har prøvd en haug ulike i str 2 nå, syns de er rimelig like på passform alle sammen. Eneste jeg ikke bruker er Pampers, hater lukta av de.

Trikset er bare å feste de stramt nok, godt opp i lysken, og sørge for at "vingene" rundt hvert lår er ordentlig ute. Vi har nesten aldri lekasjer da.
 
Vi bruker Libero Touch. Har aldri hatt problemer med tisselekkasje så lenge bleia sitter riktig (bæsjelekkasje er en annen sak :laughing002). Som nevnt over her må du passe på at lekkasjebeskyttelsen rundt lårene ligger riktig. Må også sørge for at bleia sitter rett i ryggen.

Vi bruker for tiden Libero Touch 1 og Libero Newborn 1 en gang i blant.

Foretrekker Libero (Touch, Newborn og Comfort).

Styrer helt unna Pampers på grunn av lotion og parfyme og Lillego etter at eldstemann ble sår av de da de hang seg fast i huden.

Rema 1000 sine bleier er helt OK.
 
Gå opp en str :)
Bruker Libero og Coop sine.
 
Opplever minst lekkasje med libero touch. Lillego er også bra, så vi bruker lillego på dagtid og libero touch på natt.
 
Har du prøvd formsydde med ekstra innlegg i bambus/hamp og sperrelag utenpå?
 
Har du prøvd formsydde med ekstra innlegg i bambus/hamp og sperrelag utenpå?

Jeg har lyst til å bruke tøybleier fulltid, men synes det er vanskelig på natt. Må ofte skifte bleie i løpet av natta fordi bleia begynner å bli full. Kan jo uansett kanskje prøve å teste formsydde med innlegg. Hvordan (merke) formsydde anbefaler du?
 
Jeg har lyst til å bruke tøybleier fulltid, men synes det er vanskelig på natt. Må ofte skifte bleie i løpet av natta fordi bleia begynner å bli full. Kan jo uansett kanskje prøve å teste formsydde med innlegg. Hvordan (merke) formsydde anbefaler du?
Jeg har kun brukt anavy, men det er jo smak og behag. Liker at de kan kneppes ned og dermed vokser med barnet. Har også en popolini, men jeg synes anavy er nettest av de to. Det som er fint med Anavybleiene er at det følger med to innlegg som kan kneppes i, så man trenger ikke kjøpe til ekstra.
Formsydde er ofte å foretrekke på natt siden de absorberer i hele bleien, pluss at de også trekker bedre enn feks ai1 eller lommebleier.
 
Anbefaler forresten å kjøpe formsydde brukt hvis du finner, siden de i likhet med innlegg vil absorbere best etter noen vask.
 
Har ogaå dårlig erfaring med rema1000 sine bleier. Libero funker best hos oss, både touch og vanlig :) har gutt nå, men var også det som funka best når jenta vår var beibi :)
 
Back
Topp